schumme Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Jag säger ju inte att jag ville att han skulle syna, med omslaget vill jag att han lägger sig för jag tror han typ 2par eller set, och om han är tiltat t.ex kan han syna med set imo, kan ha fel men Trodde aldrig han skulle sitta på den handen han satt på. öööhhhh, hur menar du nu? Du slår om för att du vill att en sämre hand ska lägga sig? Jag hade velat att han ska syna... Du får väl tänka på vilka händer som synar om du slår om, finns det ingen hand som synar som är sämre finns det inget värde i att slå om heller. Det finns ingen hand utom stegen som bettar för det första på rivern. Kanske nån bluff klart men då lär han inte syna ditt omslag heller. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 öööhhhh, hur menar du nu? Du slår om för att du vill att en sämre hand ska lägga sig? Jag hade velat att han ska syna... Du får väl tänka på vilka händer som synar om du slår om, finns det ingen hand som synar som är sämre finns det inget värde i att slå om heller. Det finns ingen hand utom stegen som bettar för det första på rivern. Kanske nån bluff klart men då lär han inte syna ditt omslag heller. Det är väldigt ofta de riverbluffar och därför jag slår om, och ibland kan idiotfiskar syna med 2 par osv. Han kunde lika gärna visat upp 2 par så jag ångrar inte min deg på rivern Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Det är väldigt ofta de riverbluffar och därför jag slår om, och ibland kan idiotfiskar syna med 2 par osv. Han kunde lika gärna visat upp 2 par så jag ångrar inte min deg på rivern Det är anledningen du slår om du borde ångra. Sämre händer vill du ju ha call av och inte fold som du säger... Men antar att dom andra klargjort det ganska bra. Hur ser månaden ut för dig annars?? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Det är väldigt ofta de riverbluffar och därför jag slår om, och ibland kan idiotfiskar syna med 2 par osv. Han kunde lika gärna visat upp 2 par så jag ångrar inte min deg på rivern om dom bara ibland synar med 2 par osv, så känns det inte som ett vinnande spel ändå. Vill bara få dig att tänka till lite Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Hmm, vad fan ska jag ha för nickname, nä jag kommer inte på nåt. Jo, nu vet jag! Bajsmacka!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
wahlen1 Postad 9 Maj , 2011 Författare Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Det är anledningen du slår om du borde ångra.Sämre händer vill du ju ha call av och inte fold som du säger... Men antar att dom andra klargjort det ganska bra. Hur ser månaden ut för dig annars?? Kommer iallfall göra om spelet om jag hade fått en liknande igen Kass, ner kanske 10 inköp + uttag på 700$ så rullen är kass just nu Spelat otroligt dåligt. Blir inga bra spel när man pillar på datorn samtidigt. Själv då? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Ligger nog 10inköp ner jag med... Ska köra så mkt jag kan denna veckan sen blire Frankrike en vecka för o fiska. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Ligger nog 10inköp ner jag med... Ska köra så mkt jag kan denna veckan sen blire Frankrike en vecka för o fiska. Vad ska du fiska efter, baguetter eller? HAHAHAHA Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Karpfiske eller ? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Vet ni vad, på onsdag har jag inte spelat poker på 2veckor:) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Karpfiske eller ? Ah Oui Oui mr. Karpfiske står på schemat vilket innebär sova i tält i en vecka och dricka öl hela dagarna... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Ah Oui Oui mr. Karpfiske står på schemat vilket innebär sova i tält i en vecka och dricka öl hela dagarna... coolt, såg på fiskesnacks hemsida massa bilder på feta karpar från frankrike och bulgarien, Sjukt nice! måste ta mig tid till att fiska, enda problemet är att jag inte vet vart jag lagt mina fiskegrejer Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Hmm, vad fan ska jag ha för nickname, nä jag kommer inte på nåt. Jo, nu vet jag! Bajsmacka!! lol Kommer iallfall göra om spelet om jag hade fått en liknande igen Jag med. Vet ni vad, på onsdag har jag inte spelat poker på 2veckor:) Varför inte? Ah Oui Oui mr. Karpfiske står på schemat vilket innebär sova i tält i en vecka och dricka öl hela dagarna... Har aldrig i mitt liv fiskat, är det verkligen så roligt? Och i så fall, vad gör det så roligt? coolt, såg på fiskesnacks hemsida massa bilder på feta karpar från frankrike och bulgarien, Sjukt nice! måste ta mig tid till att fiska, enda problemet är att jag inte vet vart jag lagt mina fiskegrejer fan vad sick Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Första + sessionen på ett tag nu:-) Hittar €15 vid borden vilket gör mig glad. Använder atm biljetten till Big $11 så får hoppas på klonk där, dock långsökt. På onsdag ska jag spela Big $109 som startar kl 19. Jag nickar sonnyandrén om ni nu vill raila. Jag är ju typ en celebrity här på pf så jag bjuder på den. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClownX Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Det är väldigt ofta de riverbluffar och därför jag slår om, och ibland kan idiotfiskar syna med 2 par osv. Han kunde lika gärna visat upp 2 par så jag ångrar inte min deg på rivern Otroligt fiskigt. Sorry mannen! Jag älskar dig med vad fan, lyssna nu. 99 ggr av 100 du får syn där är det splitt eller du är slagen. Det är inte ett vinnande spel det är därför du inte borde göra det! Synen är ju given eftersom han ofta kan bluffa eller värde beta sämre händer men att slå om är RIKTIGT dåligt. Om man ska bli en bra spelare måste man kunna ta till sig denna sortens kritik. Självklart är det ju dina pengar och du gör som du vill men jag lovar att en syn är mer profitable där. Att en syn av hundra ger dig hela hans stack är inget försvar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClownX Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Det är ju inte lätt att vinna!!!!!!!!!!! Samma turre alla tre och jag är fortfarande vid liv... Det är ju riktigt sjukt!!! Full Tilt Poker Game #30397043133: $4,000 Guarantee (235926850), Table 137 - 150/300 Ante 25 - No Limit Hold'em - 16:16:04 ET - 2011/05/09 Seat 1: zikker (6,860) Seat 2: SpiralVirus (7,863) Seat 3: JohnWain 111 (4,718) Seat 4: HERO (11,623) Seat 5: Szergi88 (11,410) Seat 6: simpdiddy (6,210) Seat 7: CEPGEI ZVEREV (5,766) Seat 8: exonviking (18,637) Seat 9: DenisNic78 (15,260) zikker antes 25 SpiralVirus antes 25 JohnWain 111 antes 25 HEROantes 25 Szergi88 antes 25 simpdiddy antes 25 CEPGEI ZVEREV antes 25 exonviking antes 25 DenisNic78 antes 25 simpdiddy posts the small blind of 150 CEPGEI ZVEREV posts the big blind of 300 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO exonviking folds DenisNic78 folds zikker has 15 seconds left to act zikker folds SpiralVirus calls 300 JohnWain 111 folds HERO raises to 900 Szergi88 folds simpdiddy calls 750 CEPGEI ZVEREV folds SpiralVirus calls 600 *** FLOP *** simpdiddy checks SpiralVirus checks Hero bets 1,200 simpdiddy folds SpiralVirus raises to 6,938, and is all in Hero calls 5,738 SpiralVirus shows Hero shows *** TURN *** *** RIVER *** SpiralVirus shows three of a kind, Tens HERO shows two pair, Aces and Tens SpiralVirus wins the pot (17,101) with three of a kind, Tens Full Tilt Poker Game #30397024176: $4,000 Guarantee (235926850), Table 137 - 150/300 Ante 25 - No Limit Hold'em - 16:15:14 ET - 2011/05/09 Seat 1: zikker (6,885) Seat 2: SpiralVirus (3,619) Seat 3: JohnWain 111 (4,743) Seat 4: HERO (15,242) Seat 5: Szergi88 (11,585) Seat 6: simpdiddy (6,535) Seat 7: CEPGEI ZVEREV (5,791) Seat 8: exonviking (18,662) Seat 9: DenisNic78 (15,285) zikker antes 25 SpiralVirus antes 25 JohnWain 111 antes 25 HERO antes 25 Szergi88 antes 25 simpdiddy antes 25 CEPGEI ZVEREV antes 25 exonviking antes 25 DenisNic78 antes 25 Szergi88 posts the small blind of 150 simpdiddy posts the big blind of 300 The button is in seat #4 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO CEPGEI ZVEREV folds exonviking folds DenisNic78 folds zikker folds SpiralVirus calls 300 JohnWain 111 folds HERO raises to 900 Szergi88 folds simpdiddy folds SpiralVirus raises to 3,594, and is all in HERO calls 2,694 SpiralVirus shows HERO shows *** FLOP *** *** TURN *** *** RIVER *** SpiralVirus shows a straight, Ace high HERO shows a pair of Kings SpiralVirus wins the pot (7,863) with a straight, Ace high Full Tilt Poker Game #30397499997: $4,000 Guarantee (235926850), Table 13 - 250/500 Ante 50 - No Limit Hold'em - 16:36:51 ET - 2011/05/09 Seat 1: SteffyRoBr (8,785) Seat 2: Jack0166 (11,785) Seat 3: reefertron (13,363) Seat 4: Viffer91 (49,308) Seat 5: mikenikeinc (9,390) Seat 6: VegHell13 (16,603) Seat 7: HERO (16,323) Seat 8: BiggieWhite (6,780) Seat 9: Sitandburn (4,304) SteffyRoBr antes 50 Jack0166 antes 50 reefertron antes 50 Viffer91 antes 50 mikenikeinc antes 50 VegHell13 antes 50 HERO antes 50 BiggieWhite antes 50 Sitandburn antes 50 reefertron posts the small blind of 250 Viffer91 posts the big blind of 500 The button is in seat #2 *** HOLE CARDS *** Dealt to Guldgruvan mikenikeinc folds VegHell13 folds HERO raises to 1,250 BiggieWhite folds Sitandburn folds SteffyRoBr folds Jack0166 folds reefertron calls 1,000 Viffer91 calls 750 *** FLOP *** reefertron checks Viffer91 bets 1,000 HERO raises to 2,000 reefertron folds Viffer91 calls 1,000 *** TURN *** Viffer91 bets 1,000 HERO raises to 2,500 Viffer91 calls 1,500 *** RIVER *** Viffer91 bets 1,000 HERO calls 1,000 *** SHOW DOWN *** Viffer91 shows two pair, Kings and Tens HERO mucks Viffer91 wins the pot (15,200) with two pair, Kings and Tens Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Jag börjar seriöst tveka på att jag ens är vinnande längre. Går fran rakt nedåt för tillfället och har gjort så den senaste tiden... ångest Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 Jag börjar seriöst tveka på att jag ens är vinnande längre. Går fran rakt nedåt för tillfället och har gjort så den senaste tiden... ångest En stor del av att hitta motivation och uppförsbacke är att analysera sitt eget spel , GRUNDLIGT; kanske borde testa det? spela 2h och analysera i minst 2h t.e.x Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Anteee Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 En stor del av att hitta motivation och uppförsbacke är att analysera sitt eget spel , GRUNDLIGT; kanske borde testa det? spela 2h och analysera i minst 2h t.e.x Tror mycket sitter i psyket atm. Ganska stressad överlag just nu och har ingen harmoni i spelet. Går ner en nivå för o bygga självförtroende ett schlaaaag Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 9 Maj , 2011 Rapport Share Postad 9 Maj , 2011 lol Varför inte? har inte kännt för det, plus megafattig, existensminimum är 7k men atm lever jag på 5.5k i månaden Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 10 Maj , 2011 Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 har inte kännt för det, plus megafattig, existensminimum är 7k men atm lever jag på 5.5k i månaden Hehe sorry jag vet varför du inte spelar, försäkte vara rolig, fail. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 10 Maj , 2011 Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 Ny dag, nya möjligheter. Idag ska det först knegas enligt vanlig ordning, och ikväll blir det nätgrind, om det blir turneringsspel eller cashgame får vi se. Kanske både och, vem vet... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Synabluffen Postad 10 Maj , 2011 Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 har inte kännt för det, plus megafattig, existensminimum är 7k men atm lever jag på 5.5k i månaden Är du megafattig efter att ha hängt på ett pokerforum i 5 år så borde du kanske lagt korten på hyllan för typ 4 år och 2 veckor sedan? Att slipa teori för att slå micro 5 år efter debuten låter inge vidare Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
schumme Postad 10 Maj , 2011 Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 Är du megafattig efter att ha hängt på ett pokerforum i 5 år så borde du kanske lagt korten på hyllan för typ 4 år och 2 veckor sedan? Att slipa teori för att slå micro 5 år efter debuten låter inge vidare Man kan ju också spela för man tycker det är kul klart. Men helt klart sunt att inte spela om man inte har rulle och behöver pengarna för att leva. Att inte ha ett jobb är väl inget ovanligt, så länge man försöker göra nåt åt det. Pågen e ju fortfarande inte torr bakom öronen så give the kid a chance Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scaniac Postad 10 Maj , 2011 Rapport Share Postad 10 Maj , 2011 Är du megafattig efter att ha hängt på ett pokerforum i 5 år så borde du kanske lagt korten på hyllan för typ 4 år och 2 veckor sedan? Att slipa teori för att slå micro 5 år efter debuten låter inge vidare Känner folk som lirat längre än mig , gulat och fått börja om, så ditt argument håller inte riktigt Blir bara så irriterad när folk inte kan sätta sig in i ens situation och bara okej, va trevligt att du kom till insikt att du behövde en paus från poker. Och enda anledningen just nu till att jag hänger i DBn är pga det goa sällskapet, men desto fler dumma kommentarer och påhopp från oinformerade idioter , desto mindre kommer jag komma tillbaka , thats it. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts