Gå till innehåll

team bustgatan *stängd*

wahlen1

Recommended Posts

nemen ojsan hoppas. Första session på typ 3-4 dagar. 3 inköp upp, katching!

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) On Game

Hero ($49.03)

BB ($151)

CO ($50.10)

BTN ($44.63)

Dealt to Hero A:spade: K:spade:

CO raises to $1.75, BTN calls $1.75, Hero raises to $7.50, fold, fold, BTN calls $5.75

FLOP ($17.25) J:diamond: 7:spade: 4:club:

Hero bets $9, BTN calls $9

TURN ($35.25) J:diamond: 7:spade: 4:club: 9:heart:

Hero checks, BTN checks

RIVER ($35.25) J:diamond: 7:spade: 4:club: 9:heart: 2:club:

Hero checks, BTN bets $17.75, Hero calls $17.75

BTN shows 5:club: 6:diamond:

(Pre 36%, Flop 46.4%, Turn 31.8%)

Hero shows A:spade: K:spade:

(Pre 64%, Flop 53.6%, Turn 68.2%)

Hero wins $68.75

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 4,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En session till, upp 1 inköp, mitt projekt just nu alltså=

Har 30 inköp till nl50, visst jag vill egentligen ha 40 inköp, men här är förklaringen. När jag startade projektet hade jag 33 inköp till nl50, och då tänkte jag att eftersom nivån steget under är nl20, det finns inget mellanting. Backar jag nu 14 inköp på nl50 så går jag ned till nl20 med 50 inköp, så det känns bara bra och okej att göra såhär imo. Har sedan dess(Idag) backat 3 inköp. Men kör på i hela maj äre tänkt, såvida jag inte lyckas backa alla inköp rakt ut:-)

Länk till kommentar

Nu undrar jag hur det gick för schumme igår, hur det allmänt går för whalen1, och hur det kommer gå för mig själv idag.

Jorå, ligger typ 15 inköp upp på nl50. Spelat rekordlite typ, fått in 23k händer bara.

Hur går det för dig då? :) Kör nl50 och om du torskar så du bara har nl20 rulle så kör du nl20 då :)

Länk till kommentar

Jorå, ligger typ 15 inköp upp på nl50. Spelat rekordlite typ, fått in 23k händer bara.

Hur går det för dig då? :) Kör nl50 och om du torskar så du bara har nl20 rulle så kör du nl20 då :)

Fan va fint det går då;) Yes måste ju backa en bra bit ut direkt om jag ska gå ned i nivå så jag kör på.

Länk till kommentar

Nu undrar jag hur det gick för schumme igår, hur det allmänt går för whalen1, och hur det kommer gå för mig själv idag.

Rapport från gårdagen:

Vi spelar 5/5 texas och jag köper in för 1000 spänn.

Andra handen synar jag en raise med :Kh::Th:

Flop :Ks::5w::7w:

Check / Check

Turn :Ts:

Jag bet 100, omslag till 225, jag 800, syn.

River :5w:

Jag pushar in min sista hundring typ, och han viker...

Så nästan en uppdubbling med andra handen.

Min stack är nu 1800 och jag spelar den sjukaste potten i ett 5/5 texas cashgame nånsin...

Det är straddlat till 20, jag hittar :Kh::Kd: och slår 175 efter en limp och får 3!! syn.

Flop: :9h::7s::5s: Pott: 600

Donkbet 275, en syn, och då jag tror att jag leder ganska säkert här med tanke på motståndet och att alla slowspelat ett set typ, så skickar jag mina 1800 och får syn av alla 3!!. En har 1000, och de två andra har runt 700.

Hand 1: :As::9s: - toppar med färgdrag

Hand 2: :Jw::9w: - toppar

Hand 3: :Jw::8w: - dubbla hålpipor

Turn: :7d:

River :3h:

Och undertecknad skopar hem hela potten! Så sjukt att min hand får stå där, förlorar på mer än halva leken tror jag, jag har inte orkat räkna..., men alla spader, alla nior, alla ess, alla knektar, alla tior och alla åttor. Men så jäkla skönt att bästa handen får stå, va fan gör man inne med J8 och J9 off efter en 35BB raise... A9 ska fan vika den med nästan, han satt i SB.

Edit: Efter en beräkning så såg jag att jag har 27.8 %, mer behövs inte hehe

Sen spelade jag ett par hyggliga potter till, spelade en QQ och en floppad kåk med 54 på 554 väldigt passivt eftersom jag och fi var 1000BB djupa, kunde spelat dom mycket bättre, och fått betydligt mer betalt men men...

Kvällens resultat skrevs till +5200, vilket jag är sjukt nöjd med på 4 timmars grind.

Jag klev av tidigt eftersom bordsgrannen var både full och dryg och jag vill ha det lugnt och mysigt vid ett pokerbord.

Länk till kommentar

$ eller € ? :)

€, inga jävla microdollar här inte;-)

Skön session nyss som slutade 5 inköp upp. Händerna fick stå osv så dagen är räddad!

nl50 äventyret so far:

28/4: €56

29/4 1a session: €249

29/4 2a session: €46

30/4: €249

Hur sjukt är det inte egentligen att jag idag plussar exakt samma summa som jag backade igår?

Länk till kommentar

Rapport från gårdagen:

Vi spelar 5/5 texas och jag köper in för 1000 spänn.

Andra handen synar jag en raise med :Kh::Th:

Flop :Ks::5w::7w:

Check / Check

Turn :Ts:

Jag bet 100, omslag till 225, jag 800, syn.

River :5w:

Jag pushar in min sista hundring typ, och han viker...

Så nästan en uppdubbling med andra handen.

Min stack är nu 1800 och jag spelar den sjukaste potten i ett 5/5 texas cashgame nånsin...

Det är straddlat till 20, jag hittar :Kh::Kd: och slår 175 efter en limp och får 3!! syn.

Flop: :9h::7s::5s: Pott: 600

Donkbet 275, en syn, och då jag tror att jag leder ganska säkert här med tanke på motståndet och att alla slowspelat ett set typ, så skickar jag mina 1800 och får syn av alla 3!!. En har 1000, och de två andra har runt 700.

Hand 1: :As::9s: - toppar med färgdrag

Hand 2: :Jw::9w: - toppar

Hand 3: :Jw::8w: - dubbla hålpipor

Turn: :7d:

River :3h:

Och undertecknad skopar hem hela potten! Så sjukt att min hand får stå där, förlorar på mer än halva leken tror jag, jag har inte orkat räkna..., men alla spader, alla nior, alla ess, alla knektar, alla tior och alla åttor. Men så jäkla skönt att bästa handen får stå, va fan gör man inne med J8 och J9 off efter en 35BB raise... A9 ska fan vika den med nästan, han satt i SB.

Edit: Efter en beräkning så såg jag att jag har 27.8 %, mer behövs inte hehe

Sen spelade jag ett par hyggliga potter till, spelade en QQ och en floppad kåk med 54 på 554 väldigt passivt eftersom jag och fi var 1000BB djupa, kunde spelat dom mycket bättre, och fått betydligt mer betalt men men...

Kvällens resultat skrevs till +5200, vilket jag är sjukt nöjd med på 4 timmars grind.

Jag klev av tidigt eftersom bordsgrannen var både full och dryg och jag vill ha det lugnt och mysigt vid ett pokerbord.

Wow haha. Första handen är ju bara sjukt spelat av fi. Andra handen är magisk, att inte bara lyckas undvika utdragning från 1 spelare utan 3 st. jisees, grattis för den handen

Länk till kommentar

Wow haha. Första handen är ju bara sjukt spelat av fi. Andra handen är magisk, att inte bara lyckas undvika utdragning från 1 spelare utan 3 st. jisees, grattis för den handen

Första handen e riktigt sjuk ja, men så är kvalitén på spelet ofta och jag klagar inte.

Jag tror att jag leder i andra handen faktiskt, men inte att jag är favorit, vilket jag inte är heller, jag anser mig dock ha pottodds... Tackar för gratulationen :)

Va fan händer ikväll, jag har fan inga planer mer än en tvättid mellan kl 2-5, va fan gör man sen då? Jag har ju lägenheten full med sprit dock haha

Länk till kommentar

Första handen e riktigt sjuk ja, men så är kvalitén på spelet ofta och jag klagar inte.

Jag tror att jag leder i andra handen faktiskt, men inte att jag är favorit, vilket jag inte är heller, jag anser mig dock ha pottodds...

Du leder väl och är favorit mot enskilda spelare men inte mot alla 3 samtidigt, men så kan man ju inte tänka8-)

Länk till kommentar

En snubbe satt och skröt hela kvällen på att han vunnit ett EMOP-paket och det var lyxhotell som ingick etc etc. Fan vad jag tiltar på sånt, när han dessutom är sämst på poker i hela världen så fattar jag fan inte hur dom lyckas...

Man kan väl trösta sig med att dom totalt sett är så pass mycket minus i sitt spel att dom lika gärna kunnat köpa paketet istället.

Länk till kommentar

om ni alla har tillgång till ett DC-konto, så borde ni ta er en titt på tommy angelos "eightfold path to poker enlightment", den åttafaldiga vägen mot tiltlöshet, funkar riktigt gott!

Kan nog filtrera bort 50% av alla posts i denna db som som oftast består av whine, i övrigt är de mkt kul läsning. puss alla och ha en trevlig och öldränkt valborg

Vill passa på att bumpa denna. Mycket bra videos imo

Länk till kommentar

Kasta allt vad EV-grafer heter åt helvete, dom gör INGEN som helst nytta OCH är felaktiga dessutom.

Nej, jag mår bättre av att veta att jag borde vunnit det som jag förlorade. FIck in det KK mot QQ, KK mot AK, QQ mot 88 och lite andra där de fick stege/färg när vi fått in det. Så jag vet att det stämmer iallfall för den här sessionen.

Länk till kommentar

• Skapa nytt...