Gå till innehåll

Br fråga.


wahlen1

Recommended Posts

Började med 15$, körde ner till 5$ på nl4, korkat. Men vann en 0,10 sng och sen efter vann jag en 1$ sng och vann 12$ så då fick jag 22$ på kontot, började spela nl2 och har nu 46$ på kontot.

 

Är 46$ för lite för att spela cg nl2 eller räcker det? kör några 0,10 sng och ibland kör jag någon 1$s turneringar osvosv, hur mycket ska jag ha innan nl4 t.ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arbetslös just nu, så inte just nu, men såklart att jag kanske köper in en slant direkt när jag får jobbet tillbaks om någon månad. Hittat en fin turnering på ps som är 1$ inköp och första plats är 1300$, bra värde. kom dock 10 platser ifrån itm förlorade med QQ mot färg :( menmen, får klonka den imorrn iställlet :D hade inte varit fel att få upp en sådan summa att börja grinda med

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arbetslös just nu, så inte just nu, men såklart att jag kanske köper in en slant direkt när jag får jobbet tillbaks om någon månad. Hittat en fin turnering på ps som är 1$ inköp och första plats är 1300$, bra värde. kom dock 10 platser ifrån itm förlorade med QQ mot färg :( menmen, får klonka den imorrn iställlet :D hade inte varit fel att få upp en sådan summa att börja grinda med

 

att spela mtt med bara 50 buyins om du inte vill sätta in nya pengar är inte att rekommendera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, ajja. spelar högst 4 bord nu, kanske du tycker är mtt men men :) brukar dubbla upp ganska snabbt. som nu precis lirar jag bara ett bord och dubblat upp 2 gånger på 3 minuter,

 

Så du tycker att jag ska lägga in 2-3$ per bord istället eller?

 

Jag spelar bättre med 1$ inköp för då behöver jag inte känna att jag förlorar mycket om jag gör allin som jag gör om jag gör om jag har 3dollar där inne,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aha, ajja. spelar högst 4 bord nu, kanske du tycker är mtt men men :) brukar dubbla upp ganska snabbt. som nu precis lirar jag bara ett bord och dubblat upp 2 gånger på 3 minuter,

 

Så du tycker att jag ska lägga in 2-3$ per bord istället eller?

 

Jag spelar bättre med 1$ inköp för då behöver jag inte känna att jag förlorar mycket om jag gör allin som jag gör om jag gör om jag har 3dollar där inne,

 

MTT: Multi table tournament. Inte att du multitablar cg:-) fullt inköp är alltid bäst, 2 dollar är väl max på NL2, det tycker jag att du ska köra på.

Och är du villig att få in alla marker i mitten så vill du väl ha en så stor stack som möjligt att dubbla med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...