Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.20(BB) IPoker

SB ($29.98)

BB ($20)

UTG ($30.95)

UTG+1 ($19.60)

CO ($22.08)

Hero ($24.32)

Dealt to Hero J:diamond: K:diamond:

fold, fold, fold, Hero raises to $0.70, SB raises to $2, BB calls $1.80, Hero calls $1.30

FLOP ($6) 7:diamond: K:heart: 5:spade:

SB bets $4.60, BB folds, Hero calls $4.60

TURN ($15.20) 7:diamond: K:heart: 5:spade: 5:club:

SB checks, Hero checks

RIVER ($15.20) 7:diamond: K:heart: 5:spade: 5:club: 2:heart:

SB bets $12.40, Hero folds

SB wins $14.44

FI´s stats är följande: 37/27/47/22 på drygt 200 händer, han har en låg aggresion, den låg på 1.1, runt 1 på alla gator..

Tankegångar: Synar obv flop, men på turn när han checkar till mig velar jag på att satsa 1/2 pott för att ta reda på var jag står någonstans och för att slippa ett jobbigt beslut på river. River overbetta han utav helvete, vilket får mig att tänka en stund samtidigt som jag kollar hans aggresion som ligger på knappa 1 på river, vilket får mig att folda, men efteråt ju mer jag tänker på det så känns det som att det var en solklar syn? hans bluffrange är ju ofantligt stor där eller?

Vad skulle jag ha gjort?

Postad

Alltså ju mer jag tänker på det så är det bara en dålig fold, slår ju i stort sett allt där förutom AK, QK och alla set, med tanke på hans 3bet % så är jag stor favorit på river?

Postad

Jag betar turn, som spelat synar jag river. Tror inte hans bluffrange blir ofantligt stor på rivern, så som brädan ser ut. Men tycker hans linje är så konstig så synar ner:) Är väl typ bara 77 KK han kan tänkas ha som har dig slagen, som han spelar så.

Postad
Är 12 in i en 15 pott att "overbetta han utav helvete"?:roll:

Han kan säker gå på bluff här 50% och nöt 50%, så du har nog odds för att syna ;-)

Okej, kanske inte riktigt overbet, men kändes så hårt då han bara checka turn och skjuter river riktigt bombar på..