Gå till innehåll

KK tre händer på raken?!?


lagu2653

Recommended Posts

Bättre att få A,A 3ggr i rad!

 

Triple AA Promotion - €25,000

Can you manage to get AA three hands in a row on the same cash game table? Regardless of which level you are playing, we will give the first player to get it €25,000 in bonus. It does not matter if you are sitting with €1 on the table or €200, just get the best starting hand in Hold’em three times in a row and take home the €25,000 grand prize.

 

 

Detta gäller entraction, ingen ha fått det sofar, pågåt 20 dagar, så känner du dig "het" på att få starka händer flera ggr i rad är det bara att köra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att räkna ut sannolikheten för något som redan har inträffat känns märkligt. Som att säga att mamma ringde exakt kl 14:23:12 till mig i dag. Hur stor är sannolikheten att hon ska ringa just den sekunden?

Blir lite intressantare om man innan slagit vad om den exakta tiden när morsan nästa gång slår en signal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chansen att få samma par tre gånger på raken är [3/51 * (4/52 * 3/51)^2] = 1,2043883092435598346133973746744e-6 = 1 på 830 297. Chansen att få just ett visst par tre gånger i rad är a priori en trettondel av detta, dvs 9,2645254557196910354876721128797e-8 eller 1 på 10 793 861.

 

Spelar du alltså ett antal tusen händer är det inte alls osannolikt att det kommer att hända någon gång. Och när det händer så kommer du att säga att det var en på 10 miljoner att det skulle hända.

 

Det var det inte. Det var, a priori, en på 10 miljoner att det skulle hända under just de tre händerna.

 

Boooring, jag vet. Men det kittlade i fingrarna på mig. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...