henjon Postad 8 September , 2010 Rapport Postad 8 September , 2010 Aj aj... men i morgon tror jag vändningen kommer. Kom ihåg var du läste det först
Kariyou77 Postad 9 September , 2010 Författare Rapport Postad 9 September , 2010 Haha första dagen som är bättre än -500$ på länge, så du hade rätt! Spelade bara lite över 1,5h idag och spelade endast på 9 bord istället för 12 bord. Shit vad segt det går på 9 bord.. Gjorde detta för att hålla koll på varje all in och kolla resultatet. Jag får oftast in markerna i mitten med den bästa handen men blir utdragen otroligt mycket så jag inbillar mig inte att detta är ett sjukt downsvning.. Började nästan tvivla på min egen självinsikt men det är precis som vanligt. Förutom!! Att i de 5-6 sista lyckades jag komma ITM och på så sätt sluta första och sista sessionen för idag på +/- 0. Tar paus från SnG grindandet till söndag eller måndag pga att jag ska spendera en del tid med flickvännen sen när hon kommer hem vid halv tio. Imorgon ska jag fira "Dagge92"s fyllda 18 år lite, ett par veckor sent men det har inte funnits tid innan. På lördag har jag tänkt att kika forest gump med flickvännen och spendera hela dagen med henne, på kvällen är det SM kval och jag håller tummarna. På söndag flyttar jag hem från flickvännen och hoppas på att lämna motriggen här eftersom den infann sig när jag kom hit. Tror stenhårt på ett otroligt medrigg! BR: 963.34$ VC: 29,101.42 VC Rejk i månaden: runt 2500$
Kariyou77 Postad 29 September , 2010 Författare Rapport Postad 29 September , 2010 Oj vad tyst det har varit här... Undra varför? Jag vet! Jag har lagt av med Turbo SH SnG's 5-max för den här gången. Jag kände att de dels höll på att livet av min rulle men samtidigt så tyckte jag att de var hjärndödande att spela.. Ingen bra kombination så jag beslöt mig för att börja med Cashgame en stund innan jag hade tänkt och med en betydligt mindre rulle än beräknat. Jag ville dock få ihop ett litet sample innan jag outade detta i min blogg och nu har jag spelat 10k händer på NL50 SH 5-max (Har inte rulle för att börja på NL100 enligt mig själv) Jag kommer inte att outa resultat längre utan det jag kommer att redovisa här är hur jag tycker att min utveckling går, vad jag är sämre på samt hur EV linjen går. Jag kommer alltså helt ta bort det egentliga resultatet i fortsättningen och på så sätt hela tiden sträva efter att höja min EV linje och inte bry mig om att jag blir utdragen eftersom det ändå höjer mitt förväntade värde (EV)! EV säger att jag har haft 8,13bb/100händer över dessa 10k händer och jag är absolut inte nöjd då jag vet med mig att jag har slaskat och faktiskt tiltat bort alldeles för många 100bb stackar, inte okej! Det tog mig 20h att få ihop 10k händer eftersom jag endast spelar 4-6 bord (oftast). Stats över 10k händer: VP$IP%: 25,2 PFR%: 21,7 3bet%: 8,1 vs 3Bet Call%: 35,6 4bet range: 1,4 Sqz%: 8,3 Agg Factor: 2,80 C-bet: 74,1% WTSD%: 30,6 W$SD%: 47,0 Jag kommer att följa ett BRM på 50BI för att gå uppåt och jag kommer inte att gå ner under NL50. Min rulle just nu vet jag faktiskt inte exakt eftersom jag har det mesta i bonusar och rake race just nu, bonusen kan jag ta ut i rena cash när jag vill men ser den gärna växa lite lite till innan jag plockar den. Jag kommer att hålla till på Cake med start från och med någon gång tidigt nästa månad och mitt nick förblir hemligt till graven Mål är en sak som är bra att ha men jag har inte tänkt ut några egentliga mål. Jag ska försöka att kika en hel del på videor om NL SH nu i början för att få tips. Jag ska försöka att analysera mitt egna spel oftare och bättre samt ta hjälp av folk som kan det bättre än mig ifall jag känner att det behövs. Har även ett möjligt långtidsprojekt men det kan jag absolut inte outa förrän jag har satt det i verket och en stor del av det är bestämt.. All hjälp, tips och frågor är mer än välkommet! Let's grind from the very bottom to the very top! EDIT: Jag spelar utan HUD och använder bara statsen till att kolla i efterhand. Jag tror till och med att Cake inte tillåter HUD så det passar mig bra. Jag tycker att alla borde spela utan eftersom det blir så tråkigt då jag inte kommer undan lika ofta med mina bluffar
henjon Postad 29 September , 2010 Rapport Postad 29 September , 2010 GL! Gav du fan i Ongamebonusen, eller fick du ut något inkrement av den iaf???
Kariyou77 Postad 30 September , 2010 Författare Rapport Postad 30 September , 2010 Har 1500$ från Europoker som jag kan plocka när jag vill samt har jag clearat 500$ snart från en annan reload jag fick av supporten för att jag rejkat så mycket. Funderar dock på att spela kvar någon vecka eller två för att säkra upp 2000$ istället för de 1500$ jag kan ta ut nu Har även kommit tvåa i ett rakerace på Pokerstratgy för 800$ och kommer 1a denna gången för 1100$ så det är okej ändå Har spelat ungefär i 2h idag och har fått ihop 1300 händer på 6bord. EV säger 200$ upp idag och det är ju fint. Har dock blivit ganska brutalt utdragen i en del stora potter men inget att hänga läpp för Jag känner att jag överlag har spelat riktigt bra idag men i vissa mörka stunder så slaskar jag bort alldeles för mycket marker. En ganska stor läcka jag har just nu är att jag känner att det inte spelar så stor roll om jag slaskar bort ett inköp eller inte dels eftersom jag är van att förlora betydligt större summor ganska snabbt men även för att det känns som att det är så lätt att tjäna ihop slantarna på borden igen. Självklart har jag kollat igenom ett 50tal händer, främst de som jag har vunnit och förlorat de största potterna med. Har även fått in en del fina reads på ganska många motståndare och även om jag snart ska byta sida så finns det lätta cash att hämta genom dessa reads. Har till exempel en underbar read då min motståndare ALLTID bettar pott när han bluffar och aldrig annars
Kariyou77 Postad 1 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 1 Oktober , 2010 Har haft ett väldigt givande samtal med en riktigt duktig pokerspelare och han fick mig att komma ihåg varför jag spelar poker. Jag spelar poker för att jag älskar utmaningar, älskar spelet och tänker göra allt för att bli bäst. Jag spelar inte poker för att traggla mig igenom NL50 osv osv med 50 BI BRM... Jag spela just nu med 25BI BRM men inatt har jag spelat lite allt möjligt. BLand annat NL200SH, NL100SH, NL50SH samt NL200HU, NL100HU och NL50HU. Jag måste säga att över de få händer jag har spelat så är de i princip lika dåliga på NL200 som på NL50 Bådar gott! Har även en del hemligheter på gång, med andra ord är det som det ska nu igen! Har fått tillbaka spelglädjen och nu borde ingen kunna stoppa mig! Kan bli fokus på HU istället för SH men det vet inte ens jag än
Kariyou77 Postad 4 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 4 Oktober , 2010 Är dålig på att posta här men det är väl för att jag har lite för mycket bollar uppe i luften just nu antar jag. Men jag spelar på så ingen behöver vara orolig
Kariyou77 Postad 21 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 21 Oktober , 2010 Här har det varit dött ganska länge. För de som undrar så spelar jag numera NL100. Valde att hoppa av SnG's på riktigt nu och ägna mig åt cashgame och NL100 var väl ganska lagom att börja med för att få lite känsla för det. Ligger efter 3 000 händer ungefär 2 inköp ner efter en katastrofal start då jag spelade riktigt fancy. Har nu, tror jag, hittat en bra taktik för att slå de olika spelstilarna på NL100,den enda haken just nu är att jag inte ska slå krokben för mig själv eftersom jag hittills har varit min svåraste motståndare vid borden. Att ge upp händer där jag till stor sannolikhet vet vad motståndaren sitter på och att han borde lägga sig mot mitt spel eftersom det mest troliga är att jag sitter på en bättre hand när jag spelar som jag gör är den stora utmaningen nu. Jag får helt enkelt spela sådana spel mot motståndare som jag vet tänker på en hyfsad hög nivå. Ska komma igång och använda min HUD i helgen har jag tänkt och hoppas då kunna göra lite enklare rätta beslut före floppen. Här kommer en hand som jag spelade mot en reg som jag vet tänker poker. Gissa handen! $0.50/$1 No Limit Holdem iPoker 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG beduvelt ($100) UTG+1 karegla ($27) CO MATEO6Y8 ($50.35) BTN Hero ($111.25) SB tupakamaru ($29) BB BloodRush ($105.22) Pre-Flop: ($1.50, 6 players) Hero is BTN [X] [X] 3 folds, Hero raises to $3, 1 fold, BloodRush calls $2 Flop: [4d] [Jd] [5c] ($6.50, 2 players) BloodRush checks, Hero checks Turn: [5d] ($6.50, 2 players) BloodRush bets $4.87, Hero calls $4.87 River: [8s] ($16.24, 2 players) BloodRush bets $8.12, Hero raises to $28, BloodRush folds Final Pot: $52.36 Hero wins $50.76 (net +$14.89) BloodRush lost $15.99
Lemiux Postad 22 Oktober , 2010 Rapport Postad 22 Oktober , 2010 Här har det varit dött ganska länge. För de som undrar så spelar jag numera NL100. Valde att hoppa av SnG's på riktigt nu och ägna mig åt cashgame och NL100 var väl ganska lagom att börja med för att få lite känsla för det. Ligger efter 3 000 händer ungefär 2 inköp ner efter en katastrofal start då jag spelade riktigt fancy. Har nu, tror jag, hittat en bra taktik för att slå de olika spelstilarna på NL100,den enda haken just nu är att jag inte ska slå krokben för mig själv eftersom jag hittills har varit min svåraste motståndare vid borden. Att ge upp händer där jag till stor sannolikhet vet vad motståndaren sitter på och att han borde lägga sig mot mitt spel eftersom det mest troliga är att jag sitter på en bättre hand när jag spelar som jag gör är den stora utmaningen nu. Jag får helt enkelt spela sådana spel mot motståndare som jag vet tänker på en hyfsad hög nivå. Ska komma igång och använda min HUD i helgen har jag tänkt och hoppas då kunna göra lite enklare rätta beslut före floppen. Här kommer en hand som jag spelade mot en reg som jag vet tänker poker. Gissa handen! $0.50/$1 No Limit Holdem iPoker 6 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: UTG beduvelt ($100) UTG+1 karegla ($27) CO MATEO6Y8 ($50.35) BTN Hero ($111.25) SB tupakamaru ($29) BB BloodRush ($105.22) Pre-Flop: ($1.50, 6 players) Hero is BTN [X] [X] 3 folds, Hero raises to $3, 1 fold, BloodRush calls $2 Flop: [4d] [Jd] [5c] ($6.50, 2 players) BloodRush checks, Hero checks Turn: [5d] ($6.50, 2 players) BloodRush bets $4.87, Hero calls $4.87 River: [8s] ($16.24, 2 players) BloodRush bets $8.12, Hero raises to $28, BloodRush folds Final Pot: $52.36 Hero wins $50.76 (net +$14.89) BloodRush lost $15.99 A T!
Kariyou77 Postad 23 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 23 Oktober , 2010 Ta bort en valör på båda korten och lägg till att de är off suit!
Kariyou77 Postad 4 November , 2010 Författare Rapport Postad 4 November , 2010 Stänger bloggen, kan admin låsa och flytta bort tråden?
devalanteriel Postad 8 November , 2010 Rapport Postad 8 November , 2010 Stängd och arkiverad på TS begäran.
Recommended Posts