Gå till innehåll

Kariyou77 - Hobbyspelare eller proffs?

Recommended Posts

Postad

Har fortsatt att spela ungefär som förut, spelade något sämre idag tyvärr :(

Variansen tog tillbaka lite också men inte mycket ;) Blir kort update för jag behöver sova ,läs; kolla på tv, men den här dagen var som de andra innan ungefär men idag var det lite back som stod på schemat!

BR: 3 149,34$

VC: 8,786.42

Rejk i månaden: 1825$

• Svars 264
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har varit en bra dag även idag. Blev inte hela 2h's sessioner vilket gör att jag rejkar mycket mindre idag än övriga dagar.

Anledningen är att Mia kom över och vi stack och åt pizza och i sista sessionen var jag helt enkelt för trött och okoncentrerad för att orka regga fler. Märkte detta och avslutade sessionen vilket resulterade i att dagen slutade på 656$ plus och jag hann med att rejka 309$ på 3,4h och 97 SnG's spelade.

På 4,1h spel hann jag med 124st och på 3,4h hann jag bara med 97st. Det är en väsentlig skillnad och det är anledningen till att jag spelar 2h sessioner. I framtiden kommer nog sessionerna var ännu längre om jag orkar med att spela på topp hela tiden vill säga.

BR: 3,805.34$

VC: 10,341.42

Rejk i månaden: 2134$

Checkpoints:

5 000 [X] 25 Augusti 2010, 16h spel.

10 000 [X] 27 Augusti 2010, 23,8h spel.

Postad

Ja det är skönt :)

Väldigt förutsägbara och lättspelade skulle jag säga att de är. Är förvånad över att jag tycker att kvalitén på spelarna på 6$ och 54$ är ungefär lika illa.

Postad

Ne jag bara slö spelar lite ibland och då blir det NL100.

Vet inte vad jag ska börja på sen men det blir väl Nl100 eller NL200 för att känna på det lite först :)

Det är ju inte alls samma spel men jag känner att jag behärska både SnG's, CG och MTT's relativt bra iaf så att spela vinnande på NL200 borde inte vara några problem.

Postad

Har fortsatt att spela mitt spel men spelade en enda session idag på 3,6h. Tyckte det gick bra men har fått tillbaka lite av variansen idag. Ligger back 465$ på 112 SnG's

BR: 3,340.34$

VC: 11,891.42

Rejk i månaden: 2484$

Ska nu packa ihop datorn och ta med en massa kläder osv och åka till tjejen, ska bo där i två veckor! =)

Postad

FET SMÄLL på nosen av variansen! ;) Ligger back 881$ till idag på 4h spel.

Mitt HeM fungerar inte just nu så kan inte ge exakt info tyvärr.. Tror mitt HeM spökar i och med att jag sitter hos tjejen med min dator, annars vet jag inte.

Spelar ungefär som vanligt, spelade sämre än vanligt i samband med att rullen sjönk enormt mycket. Förlorade nog runt 15BI i rad eller något sådant.. Men tog mig i kragen och slutade dagen med att få rullen från 1500 nästan 2500.

Nu ska jag krypa ned bredvid min flickvän! Natti!

BR: 2,459.34$

VC: 14,016.42

Rejk i månaden: runt 2800$

Postad

Första sessionen på 3h slutade runt 500 plus men den andra på ungefär 2h slutade med runt 820 back så ligger 328 minus idag .. Variansen har slagit till ännu en gång och denna gång tog det lite mer på mig eftersom jag trodde den hade gjort sitt. Jag gick ner till att spela mest 22$ och några 33$ när jag märkte att det inte var något alls som höll vad jag än gjorde.

Men nu efter att ha fått lite distans till sessionerna, ca 10min, så känns det bra ändå! HeM är fortfarande inte igång men det fixar jag nog imorgon! :)

BR: 2,131.34$

VC: 16,906.42

Rejk i månaden: runt 3300$

Jag är ganska nöjd med dessa 9 dagar varav 8 dagars spel! Har fått ihop en hel del VC, redan 16,906.42 / 125 000.

Tycker att jag spelar överlag tillräckligt bra på nivåerna men det får ju tiden utvisa.

Imorgon börjar en ny månad och en ny månad innebär mer SnG's att spela!

Postad

Har spelat 2st 2h sessioner även idag och jag tycker att variansen slår mig på näsan gång på gång.. Jag sitter och klurar på hur variansen nästa gång ska dra ut mig och vips så blir man utdragen en 10-15 ggr i rad..

Men idag lyckas jag hålla mig på lite plus fast det känns som att jag förlorar varje all in och varje stor pott.

BR: 2,187.34$

VC: 18,956.42

Rejk i månaden: runt 400$

Blir återigen en kort update eftersom jag ska duscha mig och raka mig och sedan sticka iväg och hämta thai mat med tjejen! =)

Postad

Är det nån specialdeal du har fått med Europoker? Jag har kikat lite på dem eftersom jag funderar på att byta Ongameskin.

Fattade inte riktigt heller om du får nånting mer från sidan på toppen av den där $10K-bonusen (som kräver att du rejkar $25K inom 6 månader, right?)

Postad

Den är speciell för vissa affliates, pokerstrategy spelar jag via. Vill du ha länk via mig så pma mig.

Är även med i rakerace där jag räknar med att vinna varje månad och därför få 1100$ mer till kassan var månad. Kom 1:a eller 2:a denna månaden med bara 8dagar spelade nämligen.

Postad

Har spelat ytterligare 2st 2h sessioner även idag. Nu tycker jag dock att det är dags för variansen att släppa sitt järngrepp för snart får jag skicka in fler $$$ från min huvudrulle...

BR: 1,156.34$

VC: 20,616.42

Rejk i månaden: runt 750$

Tror inte det blir något spel imorgon, ska greja med min bil och köra mina systrar till Landvetter men jag ska försöka klämma in 4h på lördag eller söndag, kanske blir båda dagarna det beror lite på hur jag känner och vad tjejen vill göra :)

Postad

Det är inget downsving längre, det är en massaker av min BR...

Vore kul att få igång mitt HEM igen för att se slakten av min BR i graf.

Vinner på tok för få slantsinglingar och det börjar bli riktigt löjligt hårt downsving nu. Ligger back 100BI nu på 6dagars spel.

Har fått sätta in 800$ till från min huvudrulle men huvudrullen är inte stor längre...

BR: 1,243.34$

VC: 22,481.42

Rejk i månaden: runt 1200$

Nu får variansen ta och vända för jag kommer inte gå ner från 22-33$ SnG's oavsett vad som händer. Jag har mellan 80-90BI kbar på 33$ nivån och jag kommer spela 22-33$ tills jag känner att det släpper och då ska jag fort som attan upp på 54$ för att åka med vågen uppåt!

Blir SM kval ikväll, hoppas variansen är med mig lite mer där! =)

Postad

Inte bra alls... Men 100bi back låter vansinnigt mycket. Hur många bord kör du samtidigt? Det kanske är nödvändigt att ta nån dags paus eller två och hämta andan och analysera spelet för att säkerställa att du inte i frustrationen har börjat pusha marginella situationer för hårt eller drabbats av motsatsen passivtilt.

Postad

Ja det är en hel del, men jag spelar precis som jag gjort hela tiden. Har inte tiltat någon längre period, och de gångerna jag har känt att jag inte spelar 100% har jag slutat direkt istället.

Spelar 12bord men det spelar ingen större roll för jag hinner spela "vanlig" poker på alla bord så jag sitter inte i tidspress direkt.

Hoppas på en liten vändning imorgon eller iaf att jag kan spela lite +/- 0. Det blir ganska svängigt när jag räknar med att gå ungefär +/- 0 i längden.

Ligger ungefär 30BI back på rullen från det att jag startade så det är ju inte hela världen men det är fortfarande det värsta downsvinget hittills för mig någonsin.

Postad

Slutade 6a i SM-kvalet ikväll, det var för övrigt det sista..

De 5 första fick plats och jag som är tightast runt bordet ställer med AKs från BU varpå BB hittar en snapsyn med 77. Riktigt dålig syn faktiskt eftersom om jag hade vunnit den hade han legat i farozonen och hade han foldat hade han haft en väldigt stor chans att komma vidare, bra mycket större än 50%.

50/50 är även det bästa han kan få där och det var nästan äckligt att se honom vinna den när han gjorde en så dålig syn.

Postad
Slutade 6a i SM-kvalet ikväll, det var för övrigt det sista..

De 5 första fick plats och jag som är tightast runt bordet ställer med AKs från BU varpå BB hittar en snapsyn med 77. Riktigt dålig syn faktiskt eftersom om jag hade vunnit den hade han legat i farozonen och hade han foldat hade han haft en väldigt stor chans att komma vidare, bra mycket större än 50%.

50/50 är även det bästa han kan få där och det var nästan äckligt att se honom vinna den när han gjorde en så dålig syn.

eller så kanske han sätter dig på AK, AQ, KQ eller liknande och tar flippen för att klonka?

Postad
eller så kanske han sätter dig på AK, AQ, KQ eller liknande och tar flippen för att klonka?

spelar ingen roll om han sätter honom på den, han synar fan inte ner på bubblan i det läget med den handen om han har nån som helst grepp på satellitspel.

Bad luck med satelliten - jag kastade själv bort stålar i fyra st idag men slapp åtminstone slösa så mycket tid på dem som dig.

Postad
spelar ingen roll om han sätter honom på den, han synar fan inte ner på bubblan i det läget med den handen om han har nån som helst grepp på satellitspel.

Bad luck med satelliten - jag kastade själv bort stålar i fyra st idag men slapp åtminstone slösa så mycket tid på dem som dig.

nej absolut hjärndött och knappast vinnande, ville nog bara ha sin plats. Trycker på syn, blundar och säger *one timer baby*.

Well well, ul och hoppas du tar dig ur downswingen :D

Postad

Ne det var tråkigt att se och jag tycker han är värd att se floppen A A A alternativ Q J T i hjärter när han gör en av de sämsta synerna killen kan göra...

Det var för övrigt han som frågade: "Är vi säkra nu?" efter att de andra började skriva gg, wp, gratz osv.. Herregud. Kul att torska mot honom och skicka iväg honom till SM på Malta.

Postad

Satte in mina sista 630$ från huvudrullen så nu sjunger min BR på sista refrängen. Spelar endast 22-33$ SnG's nu och kommer om så blir fallet att köra rullen i bott för jag kommer inte hoppa ner i nivå i dessa SnG's, speciellt inte när jag spelar mitt spel som jag har spelat hela tiden..

Rejkar en del mindre nu men har tänkt kompensera det med att spela runt en kvart längre i varje session.

Ligger back runt 500$ idag men sista sessionen gick iaf +/- 0. Jag ger mig inte, pokergudarna kommer att få ge sig till slut!

BR: 1,346.34$

VC: 24,676.42

Rejk i månaden: runt 1550$

Postad

Fick 800$ från rakeracet, kom alltså tvåa. 1an rejkade 65$ mer än mig vilket känns surt.. Kom nästan ikapp honom i alla fall.

Ligger back en hel del även idag och de sjuka utdragningarna har fortsatt. Förstår att en del av de som läser inte tror att jag enbart är i ett downsving men den som vill får gärna slå vad om en hyfsad peng så kan den få raila mig ;)

Blir väldigt kort update mtp att jag ska äta innan fotbollen och sändningen börjar snart. Kommer spela även imorgon ofc! I wont give up! :)

BR: 1,460.34$

VC: 26,691.42

Rejk i månaden: runt 1950$

Postad

Helt sjukt att det inte släpper. Jag funderar på att släppa ne LÅÅNG video med hur jävlig pokern kan vara. Jag vet att mitt spel har hög varians men detta är löjligt.

Om jag spelar bra eller dåligt kan jag inte säga, men precis samma spel som jag spelat hela tiden iaf, det är jag helt säker på!

Ska lägga mig, ska in och jobba imorgon fast jag är sjukskriven.. Chefen har hittat jordens tråkigaste jobb, kontrollera.. Var även och jobbade idag så någonstans rullar det in pengar som det ska iaf! :)

BR: 941.34$

VC: 28,301.42

Rejk i månaden: runt 2350$

• Skapa nytt...