Gå till innehåll

PaisanoDay, 5K vinst en helg, what's next?


PaisanoDay

Recommended Posts

Tjuvar har alltså oändlig rulle tills det att de torskar för gott hehe :D

 

Rulle som begrepp känns mindre viktigt, eftersom en gambler "rationaliserar sina förluster på ett annat sätt än den försiktige" Rullens storlek är därför mer beroende av individens förhållning till de pengar han/ hon kan förlora - korrekt

 

Antar att det är fluktuationer i total rulle som avgör vilken nivå du skall spela på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en del USD 55 grytor igår kväll. +/- 0 vid halv två tiden och godnatt. Två sista jag körde åkte jag samtidigt på balloong plats med två fina utdragningar.... STÖN! Jobbigt att somna efter det men men... Jag har blivit bättre på att ta utdragningar. Stefans utdragning i Poker Miljonen igår mot Ector var ett bra exempel på hur jag inte reagerar ;-) Imponerande dock och inspirerande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Har kört lite limit sista tiden. Är ruggigt tveksam till denna spelform. Det är svårt att hitta en nivå där rätt spel belönar sig. Det finns de som alltid menar att de har potodds osv för att fortsätta dra i limit och det är extremt frustrerande att cappa hela vägen med AA för att åka mot triss i 2or eller gut shot straights osv på river. Jag har egentligen fel temperament för att spela poker över huvud taget, men limit är mer frustrerande än NL.

 

Anyways körde in 150 på The Gaming Club och tänkte hora till mig deras bonus där genom att lira limit. Gick bra i början sedan kom en del beats och när jag lirat där i fyra dar är jag nu -100 trots att jag fått cirka 60 dollar i bonus....

 

Körde senare av misstag en 30 dollars limit gryta på Party ( trodde det var NL) och slutade hör och häpna på 5:e plats utav drygt 150 spelande. Det var riktigt kul. Speciellt med tanke på att i början lirade jag som en som alltid "såg odds" osv och klonkade in den ena handen efter den andra. Efter ett tag var jag topp 10 och då skrev jag att jag var tvungen att börja respektera spelformen och spela mer rätt händer än vad jag gjort. Vid det här laget var många rätt så sura, men jag tror jag återvann ngn form av respekt mot slutet. Kul var det iallfall.

 

Not till mig själv.

 

"Sätt aldrig in mer pengar på en sajt för att deras bonus är attraktiv. Du har inte tålamod - temparement att sitta och "cash grinda" som det är ändå. Håll dig till SitnGo's och turneringar, passar dig bättre".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det var ju bra att jag följde min not om att inte bonus hora.. Körde in 150 på Interpoker för att köra 15K guaranteed. Tog inte lång tid förrän jag insåg att jag kunde få 90 dollar i bonus ;-)

 

Nere på 30 dollar efter klassiska Paisano Day tilt rebuys på cashbord... Arghhh... synd jag inte lär mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...