Gå till innehåll

lowIife bygger rulle och flyttar hemifrån!


lowIife

Recommended Posts

Kan nog avvara lite tid till att hjälpa dig med HM under morgondagen. Om ingen annan vänlig själ hinner/hunnit före.

 

Uppskattas verkligen! :-)

Har testat mig fram lite och krånglat, men vacker har det inte blivit!

--

 

Vart trots allt en till session nu innan sängen väntar. Och bra gick det, 33€ upp på NL10 så ca. 3 inköp :-)

 

Det måste vara fold på den här nivån va?

 

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO alkanahmet ($6.50)

BTN Hero ($9.08)

SB salzizza ($2.05)

BB Tha_Joke ($5.59)

 

Pre-Flop: ($0.15, 4 players) Hero is BTN 9:club: 9:heart:

alkanahmet calls $0.10, Hero raises to $0.40, 2 folds, alkanahmet raises to $0.90, Hero raises to $2.70, alkanahmet raises to $4.90, Hero folds

 

Final Pot: $7.75

 

alkanahmet wins $7.75 (net +$2.85)

 

Hero lost $2.70

 

5/2: +53€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär, nu har man avslutat den troligtvis sista sessionen för kvällen/natten. Har bara lirat entraction idag och det har gått bra, slutade 2 inköp upp på NL10, borde kanske ha varit ett par till men hade lite oflyt i ett par potter.

Hur som helst är det alltid skönt med gröna siffror:-)

 

Här kommer en ganska rolig hand.

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Hero ($11.13)

UTG+1 tonn1kala ($10.64)

CO fred1111 ($7.49)

BTN Tha_Joke ($11)

SB donopa ($8.71)

BB koren83 ($8.08)

 

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is UTG A:club: K:spade:

Hero raises to $0.40, 2 folds, Tha_Joke calls $0.40, 2 folds

 

Flop: 2:diamond: 10:spade: Q:diamond: ($0.95, 2 players)

Hero checks, Tha_Joke bets $0.47, Hero calls $0.47

 

Turn: Q:club: ($1.89, 2 players)

Hero checks, Tha_Joke checks

 

River: J:spade: ($1.89, 2 players)

Hero bets $1, Tha_Joke raises to $3.91, Hero calls $2.91

 

Final Pot: $9.71

Tha_Joke shows

Q:heart: Q:spade:

Hero shows

A:club: K:spade:

 

Tha_Joke wins $9.26 (net +$4.48)

 

Hero lost $4.78

 

5/5: +20€

Satan. Den hade kunnat kosta mycket. Tur att fi spelade passivt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppskattas verkligen! :-)

Har testat mig fram lite och krånglat, men vacker har det inte blivit!

--

 

Vart trots allt en till session nu innan sängen väntar. Och bra gick det, 33€ upp på NL10 så ca. 3 inköp :-)

 

Det måste vara fold på den här nivån va?

 

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO alkanahmet ($6.50)

BTN Hero ($9.08)

SB salzizza ($2.05)

BB Tha_Joke ($5.59)

 

Pre-Flop: ($0.15, 4 players) Hero is BTN 9:club: 9:heart:

alkanahmet calls $0.10, Hero raises to $0.40, 2 folds, alkanahmet raises to $0.90, Hero raises to $2.70, alkanahmet raises to $4.90, Hero folds

 

Final Pot: $7.75

 

alkanahmet wins $7.75 (net +$2.85)

 

Hero lost $2.70

 

5/5: +53€

 

fyrbetta INTE om du tänker folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nää det är väl sant att man inte ska fyrbetta om man tänker folda. Tror dock jag inte helt tänkte igenom handen. Tror jag först planerade att syna en all in från han, men sen tänkte jag att han viker nog alla par under mina nior, på sin höjd får jag flippa om ett inköp, och ofta är jag dominerad av ett överpar. Så när jag tänkte efter lite så kändes fold mest rätt i slutändan. :-)

 

Sitter atm. hos damen och spelar kort. Ska hem ikväll, får se om man klämmer in lite lir då, ska möjligtvis fara och se fotboll vid 8 med damen och hennes bror så kanske blir lite sent.

 

Klonka btw. bomben på elitserie matcherna igår, fina 3900riksdaler blev de! Är man i ett stim så är man ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli en kul dagbok att följa... Spelet med 99 är det värsta jag hört på länge... Inte nog med att du 4 betar den och vill folda, din 4 bet sizeing är horribel, 3x motståndarens 3bet är alldeles för stort när man spelar 100 bb. Nu gör du en oversizead 4 bet till 2.7 och lägger dig sedan mot all in trots sjukt bra odds!! FI har ju inte ens 100bb. galet. btw, nog inte så standard att 4beta 99 på NL 10...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli en kul dagbok att följa... Spelet med 99 är det värsta jag hört på länge... Inte nog med att du 4 betar den och vill folda, din 4 bet sizeing är horribel, 3x motståndarens 3bet är alldeles för stort när man spelar 100 bb. Nu gör du en oversizead 4 bet till 2.7 och lägger dig sedan mot all in trots sjukt bra odds!! FI har ju inte ens 100bb. galet. btw, nog inte så standard att 4beta 99 på NL 10...

 

+1, sjukt kasst spelat, du har odds att såsa in 72off där... :rolleyes:

 

känns det inte lite omotiverande att grinda nl10 när du klonkat 8.5k i en turre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bli en kul dagbok att följa... Spelet med 99 är det värsta jag hört på länge... Inte nog med att du 4 betar den och vill folda, din 4 bet sizeing är horribel, 3x motståndarens 3bet är alldeles för stort när man spelar 100 bb. Nu gör du en oversizead 4 bet till 2.7 och lägger dig sedan mot all in trots sjukt bra odds!! FI har ju inte ens 100bb. galet. btw, nog inte så standard att 4beta 99 på NL 10...

 

Allt du säger stämmer. Sjukt kasst spelat! Var nog inte riktigt vaken när handen utspelade sig. :shock:

 

Det känns faktiskt inte alls så omotiverat att spela NL10 även fast jag klonka 8.5k. Kan bero på att jag aldrig riktigt sett mig själv som en väldigt bra CG spelare. Ni lär väl märka alla mina läckor.. :-) Har alltid föredragit turneringar men någon gång ska man väl ta sig i kragen och lyckas med att inte skotta bort en hel rulle.

Sen känner jag att jag mycket hellre investerar pengarna i lägenheten och inhandlar lite möbler och har en hyffsad levnadsstandar tills jag går ut skolan och skaffar mig ett heltidsjobb. :-)

 

Hur som helst så vet att jag har "SJUKT" mycket att jobba på för att kunna klättra i nivå och bli vinnande på CG, så alla inlägg som får mig att tänka är välkomna!

 

Ska dra igång en session nu och hoppas på det bästa :-)

 

Det som poppar i högtalarna:

Hoffmaestro - So do you

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går segt just nu. Fått jobba i uppförsbacke från början. Har blivit rejält utdragen varje gång jag jobbat mig tillbaka. Låg som mest 3 inköp back, har dock jobbat tillbaka nästan allt så ska fortsätta ett tag till.

 

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG WhatIsWhat ($10)

UTG+1 b00stream ($7.25)

CO raffagb79 ($9.33)

BTN gesarovic ($10.51)

SB Hero ($25.69)

BB CrashP ($26.11)

 

Pre-Flop: ($0.15, 6 players) Hero is SB A:spade: A:heart:

1 fold, b00stream raises to $0.40, 2 folds, Hero raises to $1.30, 1 fold, b00stream calls $0.90

 

Flop: 6:club: 8:diamond: J:club: ($2.70, 2 players)

Hero bets $1.20, b00stream goes all-in $5.95, Hero calls $4.75

 

Turn: J:diamond: ($14.60, 2 players, 1 all-in)

 

River: 4:diamond: ($14.60, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $14.60

Hero shows

A:spade: A:heart:

b00stream shows

Q:heart: J:spade:

 

b00stream wins $13.90 (net +$6.65)

 

Hero lost $7.25

Rolig hand nyss :-)

 

Poppar just nu i högtalarna!

Ugly Kid Joe - Cats in the cradle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart en lång session, 251 minuter för att vara exakt. Och +1€! Helt sanslöst att det kan vara så skönt att efter 251 minuter spelande vara nöjd att man plussa 1€:-D

Fick då jobba i uppförsbacke från första handen i princip, men tyckte jag spelade bra och fokuserad poker hela tiden. Tiltade inget även när jag låg ner 3inköp som mest utan körde på som vanligt och gnetade.8-)

 

Handen som räddade upp kvällen :-)

$0.05/$0.10 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG bigboss005 ($9.87)

UTG+1 Gwish ($11.50)

CO SplatterJ ($10)

BTN Hero ($20.43)

SB st_dm ($29.88)

BB Stra82 ($4.57)

 

Pre-Flop: ($0.25, 6 players) Hero is BTN K:diamond: K:spade:

[splatterJ posts $0.10]

2 folds, SplatterJ raises to $0.35, Hero raises to $1.30, st_dm calls $1.25, 1 fold, SplatterJ folds

 

Flop: 4:heart: 7:spade: 2:spade: ($3.05, 2 players)

st_dm checks, Hero bets $1.70, st_dm calls $1.70

 

Turn: 9:club: ($6.45, 2 players)

st_dm checks, Hero bets $3.90, st_dm calls $3.90

 

River: 8:spade: ($14.25, 2 players)

st_dm checks, Hero bets $13.53, st_dm calls $13.53

 

Final Pot: $41.31

Hero shows

K:diamond: K:spade:

st_dm shows

J:spade: J:heart:

 

Hero wins $39.26 (net +$18.83)

 

st_dm lost $20.43

SplatterJ lost $0.35

 

Nu blir det lite chips och family guy innan man knyter sig och får lite välförtjänt vila innan skolan!

 

7/2: +1€

BR: 203€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan så trött man kan vara! Har just varit ute med hunden i 20 min, man tror lite frisk luft ska väcka en till liv.. Så fel man kan ha, vill bara lägga mig och somna om.:-(

 

Ska hur som helst försöka piggna till, käka frukost och ta en dusch innan jag beger mig till skolan. Ikväll blir det nog att fara och se Luleå - Förlunda hos en polare, kanske klonkar en till bomb ikväll, vore inte fel! ;-) Lär bli lite spel senare när man kommer hem.

 

Poppar i högtalarna just nu

Stiko Per Larsson - OK Corall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan så man kan bete sig osm en luffare. Är full på en måndag!!! Var på allstar med några polare från skolan och såg Frölunda - Luleå, obv så gick det åt helvete som vanligt.. Vad var det, 10 sek kvar när Frölunda tog ledningen..:shock:

 

Vart hur som helst en jävligt kul måndagskväll! Beställde en hink med is i och 10 öl för att täcka såren efter förlusten och det uppskattades verkligen. Tro inte att jag köper mina kompisar men fy satan så härliga polare man har.8-) Och ända har man vart i en situation som suger i sommar!

 

Ska nog lira några timmar medans man är fyllevaken och hoppas på det bästa :-)

 

Nu jävlar poppar vi i högtalarna!

Everlast - White trash beautiful

SJUKT BRA LÅT!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste, det var dig jag skulle hjälpa med HM:) Posta i fel db, samt att jag glömt bort. Om du fortf behöver hjälp så pma din msn så löser vi det där.

 

cheerio!

 

Jag behöver helt klart hjälp med HM. Jag pma min msn, men ikväll/inatt är jag helt klart för trött. Jag uppskattar dock all hjälp jag kan få :-) Är väldigt vilse när det gäller HM :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått sjukt bra på svenska spel där jag ökat min rulle till 10400:- nästan 8k i förtjänst!:shock:

Helt klart har man haft lite flyt, har fylleskottat med i princip hela rullen på svs :shock: Hade dock mina planer på att skotta där även nykter. Hur som helst så tror jag att jag avslutar på svs nu och spelar klart dem 2 turrarna på ftp som jag påbörjat och sen väntar sängen! :-) Är ganska trött och är inte så jätteglad över att skolan väntar imorgon, bakis och jävlig kommer jag vara.. Inte bra! :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det verkligen dags att törna in och få lite sömn innan skolan! :shock:

Tänkte bara ge en liten update efter kvällen.

+8k svs "skott"...... :oops::-D

Så hade 10400:- på svs kontot, har dock tagit ut så att jag har exakt 8k kvar och kommer att ha det som BR. Kommer att blanda svs med entraction beroende på humor m.m. Kommer att fortsätta spela NL10 på entraction tills jag når 400€ och kommer att lira 1/2 på svenska spel tills jag når 20k, dvs. om jag gör detta :roll:

 

Såhär ser det ut för tillfället.

Bankrulle:

SVS: 8000:-

Entraction: 203€

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då ska man försöka ta sig fri några timmar idag/inatt och grinda in några inköp. :-)

Igår vart det inge lir på nätet i princip, blev att fara och lira livepoker med några polare. Sluta +300:- så var en lyckad kväll! ;-) Har varit mycket med lägenheten osv också dem här dagarna, det blir nog till att börja flytta in lite möbler m.m. till helgen så ska bli sjukt fint! :-)

 

Nu ska jag bara trycka i mig lite käk innan jag drar igång grinden! :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden har börjat rätt bra, ligger ca 1 inköp upp. Spelar 1/2 på svs.

 

Hur känns den här handen?

$1/$2 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG Wiket ($406.86)

CO Beercreek ($231.28)

BTN Hero ($465.66)

SB Mioon ($358.83)

BB BigBuddha ($400)

 

Pre-Flop: ($3, 5 players) Hero is BTN 9:heart: 9:spade:

2 folds, Hero raises to $6, 1 fold, BigBuddha raises to $22, Hero calls $16

 

Flop: 3:diamond: 3:club: 2:diamond: ($45, 2 players)

BigBuddha bets $30, Hero calls $30

 

Turn: 2:spade: ($105, 2 players)

BigBuddha bets $55, Hero raises to $145, BigBuddha goes all-in $348, Hero folds

 

Final Pot: $598

 

BigBuddha wins $588.13 (net +$188.13)

 

Hero lost $197

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...