Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har funderat lite kring vissa poster här på forumet. Många spelar 4, 5, 6, 7 eller till och med 8 i extremfall SnG bord samtidigt. Jag sitter oftast och lirar två SnG bord samtidigt, men har testat på lite med 3 bord nu på sistone. Jag personligen tycker det är jäkligt svårt att ha någon read alls på motståndarna när jag sitter i 3 bord samtidigt, och jag känner att mitt spel blir rejält lidande.

Men ni som är vana med att spela jäkligt många bord samtidigt, spelar ni mestadels på korten då? Jag har svårt att spela spelarna på grund av den dåliga read jag får av folk.

Med andra ord, spelar ni mestadels ABC poker eller har ni lyckats med att spela lite mer... "riktig" poker (brist på bättre passande ord)?

Tacksam för svar! :)

* RP - QoS *

Postad
Har funderat lite kring vissa poster här på forumet. Många spelar 4, 5, 6, 7 eller till och med 8 i extremfall SnG bord samtidigt. Jag sitter oftast och lirar två SnG bord samtidigt, men har testat på lite med 3 bord nu på sistone. Jag personligen tycker det är jäkligt svårt att ha någon read alls på motståndarna när jag sitter i 3 bord samtidigt, och jag känner att mitt spel blir rejält lidande.

Men ni som är vana med att spela jäkligt många bord samtidigt, spelar ni mestadels på korten då? Jag har svårt att spela spelarna på grund av den dåliga read jag får av folk.

Med andra ord, spelar ni mestadels ABC poker eller har ni lyckats med att spela lite mer... "riktig" poker (brist på bättre passande ord)?

Tacksam för svar! :)

Har oxå funderat på det här en del. Jag har på sistonde spelat 2 bord samtidigt, brukade spela bara 1 förut. För mig tror jag 2 är lagom, för att skaffa sig reads på fler än 2 verkar ju svårt minst sagt.

Reads är ju en rätt stor del av spelet. Så är oxå nyfiken på hur man kan spela 8 bord :P

Kan oxå tillägga att det verkar som min ROI har blivit lidande av att spela 2 bord istället för 1. Fast det är lite för tidigt att säga, men det lutar åt det hållet.

Postad

Jag kör fyra bord simultant och tycker inte alls det är något problem.

Har inte heller några större problem med att få basic koll på mina motspelare, vet heller inte i hur stor utsträckning det faktiskt behövs. SnG:s innehåller ju inte så väldigt avancerade spel utan det är ju mest all-in eller fold som gäller.

Postad
Jag kör fyra bord simultant och tycker inte alls det är något problem.

Har inte heller några större problem med att få basic koll på mina motspelare, vet heller inte i hur stor utsträckning det faktiskt behövs. SnG:s innehåller ju inte så väldigt avancerade spel utan det är ju mest all-in eller fold som gäller.

Det låter så simplifierat när man ser det så :o Tycker att det är rätt stor skillnad mellan de som är bra och inte i SnGs. Om det enbart all-in eller fold så är det väl extra viktigt att ha lite reads osv? Annars så påstår du ju att det är tur med korten som avgör hela SnGn i princip.

Men spelar du alltså så Hjort? All-in eller fold, i stora drag?

Låter som att det är busenkelt att spela turneringsspel när man uttrycker det så, tycker du inte det? ;-)

Men helt seriöst så kan du ju inte ha någon vidare read på så många spelare väl? Du behöver iof inte ha read på alla iof, men ändå..

Postad
Men spelar du alltså så Hjort? All-in eller fold, i stora drag?

Alltså, pre-flop är det all-in eller fold när jag har 10bb eller mindre. Har jag 10-20bb så kan det bli en höjning pre-flop och sedan all-in eller fold på floppen. Har jag 60bb i stacken så är det ju klart att jag inte bara kör in degen rätt av. Men huvuddelen av ens EV kommer från hur man spelar när snittstacken är i trakterna 15bb och under.

Men helt seriöst så kan du ju inte ha någon vidare read på så många spelare väl? Du behöver iof inte ha read på alla iof, men ändå..

Saker jag är uppmärksam på:

Mycket höjande. De spelarna kan man slå om på mycket friskare än någon som höjer sällan. Så klart.

Open-limp nästan alltid indikation på en av två saker. Större delen av tiden är det en mupp med en halvdan hand och resten av tiden är det någon som försöker få omslag på ett stort par. Någon som openlimpar mycket är nästan garanterat en tomte.

Limpande över huvud taget är tomteindikation.

Tomtesyner.