Displeased Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Själv ska jag laga köttfärsfyllda crêpes. Häng på den trenden, godaste som finns. Hoppas att nötfärs inte faller på "konstigt kött". Angående Bea så heter det så i Nord-Småland me. Citera
bjoelle Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Drar till med ett tips jag med då Räkgryta med ris/couscous 1. släng i matlagningsgrädde i en gryta på lagom värme 2. Hacka mycket paprika, rödlök och färska champinjoner, släng i grytan 3. Peppra, salta, någon halv/tesked sambal olev(stavning?!) och 1 matsked honung(gärna den som ser genomskinlig ut, vad är skillnaden egentligen?!) 4. Smaka av och lägg till salt/peppar/sambal/honung efter smak 5. koka upp ris 6. släng i räkor i grytan 1-2min innan servering, annars krymper de som satan och blir bara sega Servera med ris alternativ couscus Ta en torr flaska vitt till. Citera
Amutu Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Spaghetti med köttfärssås =) Kör det traditionella det gillas bäst =) Citera
OMGDanGlimne Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Intressant. Har aldrig hört den förkortningen förut, måste vara nån Stockholmsgrej Lev och lär va? Nejdå. Småland också. Citera
MikeTime Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 ...och även här i gnällbältet heter det bea och inget annat! Börne? Låter som nåt jävla barnprogram! Mat: Cola-stek med a) gratäng b) hasselbackspotatis c) pressad potatis. Recept? Sök på coca-colastek. Mtp lingonveckan bör väl måltiden avslutas med en frisk lingonparfait! Smaklig spis. Citera
XeroxFin Postad 29 Januari , 2010 Rapport Postad 29 Januari , 2010 Ni ska beakta att TS kommer att lägga upp bilder på sin "lördagstoalett" här. Citera
nicklaslid Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 Lite impad av pfs matkunskaper, jobbar som chiefcook pa en svenskbat och har skrivit halv manads helgmats meny pa nagra av forslagen! Tycker dock inte man ska laga chili till sin tjej, alla vet ju att man far gaser av boner, gott med en tjej som har gaser? Hall henne borta fran sparris ocksa. Citera
greywolf Postad 30 Januari , 2010 Rapport Postad 30 Januari , 2010 kyckling marsala IMO. sautera kycklingbitar i en panna tillsammans med champinjoner och sharlottenlök och syrliga äpplen(söta äpplen funkar också justera syran i rätten med citron eller vinäger isf). stoppa in kyckling svamp äpplen o lök i varm ugn medans du fixar såsen såhär: häll på en ordentlig skvätt marsalavin i skyn från kycklingblandningen och reducera till önskad konsistens - ska vara relativt trögflytande. smaka av med salt o peppar och häll såsen över resten i en skål. dekorera med lämpliga kryddörter om du har. Servera med ris (eller pasta) plus en fräsch sallad till. Citera
-samba- Postad 31 Januari , 2010 Rapport Postad 31 Januari , 2010 Jag kallar Bearnaisesås för "Såsen från helvetet" Alldeles för fettig och god för ens bästa! Ett sjukt hett tips är att blanda en redig klick av varje till det grillade köttat! Citera
Recommended Posts