Gå till innehåll

NL - Genomsnittlig vinnarhand i 6-manna?


Lassis

Recommended Posts

majoriteten av alla potter vinns nog på bluffar, hur många ggr har bara blindsen sett floppen det blir check, check, turn, bet, fold eller liknande..

 

dom stora potterna är det nog stege vs set ;>

 

Ja, jo visst vinner man på bluffar oftast kanske MEN dem händer som man tar hem innan floppen brukar ha potential till att komma att bli bra då floppen kommer... vi kanske pekar på samma situantion men med olika ord?!

 

dom stora potterna är det nog stege vs set ;>

 

ovan citat köper jag...stegen smaskar ofta hem mkt cash och lika så då det ligger ute ett stegdrag, tycker att man då kan kamma hem mycket cash.

 

// Dallas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja vill inte alls verka gnällig eller så men....

 

Jag ville inte ha en gissnings-lek, jag undrade om nån visste....

 

Tabellen som kom upp gällde 6-mannabord och om alla följe med till showdown om jag förstod det rätt... Och jag ville ha resultat från vanligt spel...

(det är ju rätt ovanligt att alla synaer ner hela vägen)

 

 

Är det verkligen INGEN som har statistik på det här eller??

 

Konstigt isåfall med så många matematiska brains här...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Konstigt isåfall med så många matematiska brains här...

Hur hade du tänkt att man skulle kunna räkna ut det? Tex hur mycket kommer någon att höj, hur stor är chansen att någon lägger sig m.m. Inget av dessa går att räkna ut. Däremot kan man räkna ut chansen att man får en viss hand.

 

Så för att få svaret på din fråga måste man använda någons hand history och plocka ut alla show down. Sen för att det ska bli någerlunda bra värden så måsteman ha en massa händer för att få bra statestik på det.

 

Mao är det inget man räknar ut med r*ven och en rostigspik :D och det är därför du inte kommer att få något bra svar här. OM inte någon har en länk till någon sida där de har statestik på 6 manna bord.

 

Vill du ta reda på det själv så kör något hand history program och öppna upp lite 6 manna bord och låte det stå på under en vecka så kan du nog få ett bättre svar själv ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tabellen som kom upp gällde 6-mannabord och om alla följe med till showdown om jag förstod det rätt... Och jag ville ha resultat från vanligt spel...

(det är ju rätt ovanligt att alla synaer ner hela vägen)

 

 

Är det verkligen INGEN som har statistik på det här eller??

 

Nu är jag ute på riktigt djupt vatten men jag tror att om du vill ha en genomsnittlig vinnarhand från faktiskt spel så måste man väl ha en viss mängd (skitstor) data att utgå från och därefter få fram någon typ av medelvinnarhand. Sedan måste du ta ställning till om handen ska ha gått till showdown eller inte (vilket kommer öka värdet på "medelhanden" avsevärt. Även om du skulle lyckas med allt detta är det inte alls säkert att "medelhanden" stämmer överens med verkligheten (t.ex. din pokertrackerdatabas).

 

 

*simmar tillbaka de två kilometerna in mot land*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den genomsnittliga vinnande handen med 7st deltagare är 2par med Ess, Kungar eller damer i topp...

 

Källa:Pokerhandboken av Dan Glimne, första upplagan, andra tryckningen (2002)

 

 

 

Såja...känns trevligt med lite mothugg så man fick rota fram uppgifterna själv...borde ha läst noga från början... :D

 

6pers borde väl vara ganska snarlikt 7pers...

 

Och om det inte stämmer vet jag inte...

 

 

Och för er som inte verkar tror mig så...det finns statistik på det mesta, så det här är naturligtvis inget undantag men kanske inget man räknar på själv i brist på annat..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja...känns trevligt med lite mothugg så man fick rota fram uppgifterna själv...borde ha läst noga från början... :D

 

Kanske något att tänka på nästa gång innan du ställer en fråga :D

 

Och för er som inte verkar tror mig så...det finns statistik på det mesta, så det här är naturligtvis inget undantag men kanske inget man räknar på själv i brist på annat..

 

Vem verkar inte tro att det INTE finns statestik på det mesta?

 

Är det verkligen INGEN som har statistik på det här eller??

 

Konstigt isåfall med så många matematiska brains här...

 

Tror du att alla som är bra på matte och statestik har hyllmeter med statestik hemma som de läser och analyserar på kvällarna? ;) Isf får jag göra dig besviken :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Hehe...jo det är väl sant.. :oops:

 

 

"Tror du att alla som är bra på matte och statestik har hyllmeter med statestik hemma som de läser och analyserar på kvällarna? Isf får jag göra dig besviken..."

 

-Hm, ni ska iallafall veta var ni har era siffror lättillgängligt!!

 

Det är vad jag tycker det....så lika bra att ni ställer fram det brevid dataskärmen för det var inte sista gången jag frågade nåt... :lol: [/code]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...