zsnowstorm Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Hojs! Har precis börjat lira ett par gånger när jag inte haft så mycket annat för mig. Jag har spelat nolimit på ett $0.01/$0.02 bord och mina tre sessioner än så länge, alla ungefär på 50 minuter har varit +$5.16, +$1.48 samt +$0.9. Nu är ju det såklart mikroskopiska pengar men om jag kunde fortsätta vinna fast på högre bord skulle det ju åtminstone vara mer lönsamt än att gå runt kvarterat och leta pantburkar i en timma. Tycker ni jag borde spela på högre bord? Eller är det kanske för tidigt att säga ännu? Citera
darvartagan Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Du skall spela där du tycker det är roligt att spela. Och så skall du bara spela för pengar du har råd att förlora. Har du x antal kronor att förlora kan du testa på högre bord. Men sen är ju givetvis tre spelsessioner alldeles för tidigt och säga om du vinner på den nivån du är på nu. Men grattis till ett nyfunnet intresse, och skynda långsamt brukar vara bra, även i poker. Citera
kingfour Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Det är absolut för tidigt att säga efter endast tre sessioner, men det är ju mer än bara ens vinster som spelar in när man ska bestämma nivå att spela på. Hur stor rulle har du? NL2 är för hög nivå om du har $5 och förmodligen för låg nivå om du har $100K (hårt draget). Hur mycket poker kan du? Med tanke på hur dåliga spelarna på nivåerna strax över din är så tror jag att det inte borde vara någon fara att kliva upp ett, eller kanske, två snäpp såvida inte du har en väldigt snäv pokerbudget. Citera
zsnowstorm Postad 17 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 17 Januari , 2010 Okej, testade lite på $0.2/$0.4 och gick +$2.42 på en dryg timma. Jag har runt $30 i min bankrulle. Och jag kan så mycket poker att jag fick kolla upp vad bankrulle var för något. Nä men jag har typ läst 60 sidor i Att bemästra nätpoker så jag kan typ eh, reglerna och sen inte så mycket mera. Det kanske vore en bättre idé att spela på flera bord istället som många verkar göra. Om man vinner ~$2 på 10 bord så är det ju $20 (no shit). Och jag är fattig. Har inte råd att förlora > $500 typ. Citera
LuckyStar5.1 Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Spela för ett syfte och en regel... Du måste skaffa dej erfarenhet och en tanke med spelet. Själv har jag 50 inköp / nivå = om jag spelar nl 100 ska jag ha 5000 i rullen. Men handlar om spelstil och vad man vill uppnå. GL men inte för mycke fisk Citera
frekje Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Okej, testade lite på $0.2/$0.4 och gick +$2.42 på en dryg timma. Jag har runt $30 i min bankrulle. Och jag kan så mycket poker att jag fick kolla upp vad bankrulle var för något. Nä men jag har typ läst 60 sidor i Att bemästra nätpoker så jag kan typ eh, reglerna och sen inte så mycket mera. Det kanske vore en bättre idé att spela på flera bord istället som många verkar göra. Om man vinner ~$2 på 10 bord så är det ju $20 (no shit). Och jag är fattig. Har inte råd att förlora > $500 typ. Jag tycker du tar dig an poker på ett bra sätt. Spela på den nivå som du är bekväm och det antal bord du kan hantera och öka nivå och antal bord med rätt erfarenhet och resultat. Att vara aktiv på pokerforum.nu är också en bra skola och utnyttja möjligheten att skicka in funderingar kring olika händer du spelat i handanalys-delen http://pokerforum.nu/forum/handanalys/ Bra böcker för nybörjare: Pokerhandboken http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9132331967 Pokerteori http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9163608995 Lycka till GL Citera
Mickel Postad 17 Januari , 2010 Rapport Postad 17 Januari , 2010 Annars skulle du kunna prova lite Sit & Go, det brukar inte vara så svårslaget på låga nivåer. Citera
Mr.Lajban Postad 18 Januari , 2010 Rapport Postad 18 Januari , 2010 Jag spelar med 25-30 fulla inköp. D v s ska jag spela NL10 (0,05-0,10) så ska jag ha $250-300 i rullen. Det tycker jag är lagom. Förlorar jag ett inköp eller två så spelar jag ändå likadant nästa session. Hur många inköp man behöver beror på vad man känner sig bekväm med och hur man spelar. Om man spelar hårt och mer än gärna flippar för fulla inköp så är det vettigt med lite fler inköp. Med $30 så är det vettigt att hänga kvar på de lägsta nivåerna. Citera
NorthQ Postad 18 Januari , 2010 Rapport Postad 18 Januari , 2010 Okej, testade lite på $0.2/$0.4 och gick +$2.42 på en dryg timma. Jag har runt $30 i min bankrulle. Och jag kan så mycket poker att jag fick kolla upp vad bankrulle var för något. Nä men jag har typ läst 60 sidor i Att bemästra nätpoker så jag kan typ eh, reglerna och sen inte så mycket mera. Det kanske vore en bättre idé att spela på flera bord istället som många verkar göra. Om man vinner ~$2 på 10 bord så är det ju $20 (no shit). Och jag är fattig. Har inte råd att förlora > $500 typ. Du bör spela No Limit med 1$ i max buy-in, men multitabla. rent bankrullemässigt. Å va jävligt hård med det eftersom du tydligen inte hade råd att förlora. Citera
Gäst Postad 19 Januari , 2010 Rapport Postad 19 Januari , 2010 Fokusera på att lära dig spelet istället för att smälla upp tio bord. Citera
Thorn- Postad 19 Januari , 2010 Rapport Postad 19 Januari , 2010 spela max 2 bord tills allt känns extremt standard och du sällan känner dig osäker på hur du ska agera, då kan du kanske smälla upp ett gäng till. Citera
Recommended Posts