Gå till innehåll

Lite tips?


Cykelspark

Recommended Posts

Hejsan alla! Mitt första inlägg här på pf:)

 

Jag har lirat poker lite på skoj ett tag nu och det har väl inte gått så bra:/ Tänkte iallafall skeppa in 500kr på svs och börja lira mer seriöst från scratch så att säga, och undrar om någon har några tips på nivåer m.m jag ska lira? inköp och såvidare..

 

Jag är inte så bra på att följa bankroll managment utan lirar alltid för högt och undrar om någon har tips på hur jag kan kontrollera detta?

 

Nu verkar jag jävlligt noobig men tack för svar!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte så bra på att följa bankroll managment utan lirar alltid för högt och undrar om någon har tips på hur jag kan kontrollera detta?

 

Svenska Spels spelgränser är enormt bra för detta. Om du sätter spelgränsen till 10% av din rulle per dag och 25% av din rulle per vecka så kommer du alltid kunna spela 3 dagar per vecka och hela månaden. Det kommer också att tvinga dig att spela lågt om du inte vill bli av med hela spelgränsbeloppet på en och samma gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt lira cg :) Tack för alla tips!

 

Svenska Spels spelgränser är enormt bra för detta. Om du sätter spelgränsen till 10% av din rulle per dag och 25% av din rulle per vecka så kommer du alltid kunna spela 3 dagar per vecka och hela månaden. Det kommer också att tvinga dig att spela lågt om du inte vill bli av med hela spelgränsbeloppet på en och samma gång.

 

Menar du att jag spelar för max 50 kr per dag och om jag torskar dem 50 så slutar jag lira för dagen? Och om jag vinner säg 3BI ska man sluta lira då eller när ska man vara nöjd?:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelgränser är väldigt dåligt, det är en krycka man måste lära sig spela utan, eller så ska man inte spela alls.

 

Acceptera detta: Utan BR management så kommer du gula, antagligen rätt snabbt. Det är upp till dig om du vill köra sk "stoploss", att sluta om du går upp eller ner si och så mycket, men jag rekommenderar det iaf i början.

 

Kör på 0.25/50 CG borden, spela tight. Bättre att du spelar för tight i början, än för löst.

 

Behöver du tips så dra av ett PM så kan jag försöka ge dig lite tips, eller lägg till mig på msn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...