Gå till innehåll

NLT - SH, höga pp


halob

Recommended Posts

Spelar jag dom här 2 händerna rätt ? eller vad kan jag förbättra.

 

Hand 1

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 6 handed) converter

 

ganska löst bord.

 

MP ($9.1)

CO ($11.35)

Hero ($24.65)

SB ($11.2)

BB ($36.05)

UTG ($16.05)

 

Preflop: Hero is Button with K:spade:, K:diamond:. SB posts a blind of $0.1.

UTG calls $0.25, [color:#666666]1 fold[/color], CO calls $0.25, [color:#CC3333]Hero raises to $2[/color], SB (poster) calls $1.90, BB calls $1.75, UTG folds, CO folds.

 

gör en rejäl höjning. bb och sb synar. bb är extremlös och synar ALLT

 

Flop: ($6.50) 2:diamond:, 5:club:, 2:heart: [color:#0000FF](3 players)[/color]

SB checks, [color:#CC3333]BB bets $0.25[/color], [color:#CC3333]Hero raises to $2[/color], SB folds, BB calls $1.75.

 

raiser för att kolla om bb fått trissen. kanske jag raisar för lite?

 

Turn: ($10.50) 4:diamond: [color:#0000FF](2 players)[/color]

[color:#CC3333]BB bets $3[/color], Hero calls $3.

 

här börjar han med att slänga in en 3$bett. jag gissar på en bluff eftersom han har en tendens att bluffa väldigt mycket.

 

River: ($16.50) 9:spade: [color:#0000FF](2 players)[/color]

[color:#CC3333]BB bets $3[/color], Hero calls $3.

 

 

Final Pot: $22.50

 

Results in white below: [color:#FFFFFF]

BB has 4c Qh (two pair, fours and twos).

Hero has Ks Kd (two pair, kings and twos).

Outcome: Hero wins $22.50. [/color]

 

Hand 2

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 max, 5 handed) converter

 

UTG ($12.3)

Hero ($34.35)

Button ($15.15)

SB ($30.7)

BB ($14.7)

 

Preflop: Hero is MP with J:diamond:, J:heart:. SB posts a blind of $0.1.

UTG calls $0.25, [color:#CC3333]Hero raises to $0.75[/color], [color:#666666]3 folds[/color], UTG calls $0.50.

 

här höjde jag nog för lite. read på utg är lös och han synar mycket.

 

Flop: ($1.85) Q:heart:, 3:diamond:, 4:spade: [color:#0000FF](2 players)[/color]

[color:#CC3333]UTG bets $0.45[/color], [color:#CC3333]Hero raises to $0.9[/color], UTG calls $0.45.

 

reraisar för jag tror inte han har damen.

 

Turn: ($3.65) 6:heart: [color:#0000FF](2 players)[/color]

[color:#CC3333]UTG bets $0.5[/color], Hero calls $0.50.

 

skulle nog reraisat här.

 

River: ($4.65) Q:spade: [color:#0000FF](2 players)[/color]

[color:#CC3333]UTG bets $2[/color], Hero calls $2.

 

Final Pot: $8.65

 

Results in white below: [color:#FFFFFF]

UTG has 2h Kh (one pair, queens).

Hero has Jd Jh (two pair, queens and jacks).

Outcome: Hero wins $8.65. [/color]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1: Jag tycker du tar alldeles för lite betalt.

 

Du säger: "raiser för att kolla om bb fått trissen. kanske jag raisar för lite? "

 

Du raisar, får syn. Har han trissen? Vad säger din koll? Min säger att han INTE har den. På turn synar du. Tror du att han har trissen där? Varför synar du då?

 

River samma sak. Han bettar lite, du synar bara. Varför? Har han tvåan är du ju megatorsk, har han INTE tvåan så vinner du ju (vilket du måste tro eftersom du synar) och alltså måste du ju ta betalt! Reraisa på turn eller river! Bättre än sådär får du sällan med KK och en motståndare som synar "allt"!

 

 

Hand 2:

 

Samma sak igen. Tokvekt.

 

"reraisar för jag tror inte han har damen."

 

Så säger du på flop. På turn så synar du ett mesbett. På river synar du. Varför gör du så? Du säger ju att du tror att han inte har damen! I sådana fall har du ju med STÖRSTA sannolikhet bäst kort här! Ändå så synar du bara. Vekt så det förslår.

 

Båda händerna är ju samma sak. Finns kort som kan krossa dig. Du säger att du "tror att han inte har det", men ändå så synar du bara. Vad gör du om han bettar större på river i båda händerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1:

Spelet pre-flop tycker jag är helt okej.

På floppen är potten ca $7, tycker helt klart du skall raisea ungefärlig pott. Antagligen leder du ju här och vill ha in så mycket pengar som möjligt och vill inte att någon ska få dra billigt. Denna raise kommer även få den funktionen att du vet vars du står i handen mycket bättre.

Turnen är väl mer upp till din read också. Om du inte tror han skule calla raise på flopp med sämre än triss så är väl fold/call(om du inte är säker :P) rätt. Om du tror han kommer få in mer pengar på drag eller TP annat högt PP(sämre än KK) är ju raise självklar.

Samma på river.

 

Hand 2:

Pre-flop tycker jag du ska höja mer, JJ är starkast pre-flop försöka få in så mycket pengar som du tror han kommer calla. Han limpar UTG vilket nog betyder han lär calla en del i alla fall. Minst 4xbb tycker jag låter bra.

På floppen tycker jag helt klart att du kan raisea. Men om du ska raisea så raisea ungefär pot. Miniraise avslöjar bara din hands styrka till ett alltför billigt pris.

Om du raiseat pot på flop och han betar ut turn känns det ju definitivt som ett Q och du kan ju välja om du vill kolla upp honom eller kör den säkra vägen och foldar.

River samma igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...