Qhunden Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Svenska Spel 2,5/5 kr - No Limit Hold'em - 5 players Hero (CO): $1493.01 BTN: $997.50 SB: $1413.95 BB: $1118.17 UTG: $2698.34 Pre Flop: ($7.50) Hero is CO with Q Q 1 fold, Hero raises to $17.50, 1 fold, SB calls $15, BB raises to $70, Hero calls $52.50, 1 fold Flop: ($157.50) 8 8 4 (2 players) BB bets $110.00, Hero calls $110 Turn: ($377.50) 9 (2 players) BB bets $190.00, Hero calls $190 River: ($757.50) A (2 players) BB bets $748.17, Hero fold Det har varit mycket raisande, pga en monsterfisk vid bordet, mycket isolerande bets. Fi och jag är regs, men har inte jättemycket historik mot varann. Jag foldade denna men fick lite smått ångest efteråt. Känns som att enda A-handen han kan ha är AA, annars är beten på river rätt kall. Vet inte annars vad han 3betar mer än typ 88, 99 ur pos sådär. Han kan dessutom mycket möjligt sätta mig på den handen jag har och då kan jag ju rimligtvis inte syna river.. eller? Skulle ju vara lite av en herocall, men "vad ska han ha liksom"? Tankar kring handen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 varför inte 4bet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 varför inte 4bet? Var väl kanske där jag trasslade till det från början. Min tanke då var att få med mig sb som är monsterfisk. Alltså verkligen donator med stort D. Och kanske vinna en monsterpott. 4betar jag känns det som att jag vinner en liten, förlorar en stor. Vill inte spela för stacken pre och vill heller inte 4betsfolda. Vill maskera min hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
JohahH Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Känns som du ger Fi väldigt mycket cred för hans 3bett. 4bett pre eller omslag på flopp att föredra tycker jag. Blir väldigt passiv linje som spelat nu och river situationen uppstår just av den passiva linjen du valt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
pedroo Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Håller med ovannämnda inlägg, som spelat så blir ju rivern toksvårt beslut... Vänd på det, vad tror du fi sätter dig på för hand? Ett dåligt A med färgdraget? Eller hoppas han att du har TT-KK å foldar på den linjen. Nja svårt att säga enligt mig, men en raise även om miniraise på turn ger ut väldigt mkt info för din del skulle jag säga. Som spelat så blir det ju en herocall eller fold som du nu gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Ett dåligt A med färgdraget? Du menar att han tror att Hero skulle folda nöten? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snusarn Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Wp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Qhunden Postad 14 Januari , 2010 Författare Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Håller med ovannämnda inlägg, som spelat så blir ju rivern toksvårt beslut... Vänd på det, vad tror du fi sätter dig på för hand? Ett dåligt A med färgdraget? Eller hoppas han att du har TT-KK å foldar på den linjen. Nja svårt att säga enligt mig, men en raise även om miniraise på turn ger ut väldigt mkt info för din del skulle jag säga. Som spelat så blir det ju en herocall eller fold som du nu gjorde. Som jag skrev i första inlägget så tror jag att han mycket väl kan sätta mig på den hand jag har, därav funderingen om man ibland kan syna river. Jag kan ju inte raise-folda turn för info... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 14 Januari , 2010 Rapport Share Postad 14 Januari , 2010 Preflop är bra, flop är bra, turn är bra. River är säkert fine att vika men jag tror inte syn är jättedåligt heller. "Bra" bluffkort tänker nog många regs på nivån och det finns både ett färdrag från flop och ett bakdörrfärgdrag på turn som båda missar river. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DavidDuzak Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 Preflop är bra, flop är bra, turn är bra. ett fel, imo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bossbaver Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 omslag på flopp att föredra tycker jag. wwbbd? this! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
LykkaSiGya Postad 15 Januari , 2010 Rapport Share Postad 15 Januari , 2010 lol... klart som fan man alltid kan motivera syn pre, flopp och turn... hur skulle det någonsin kunna klassas som dåligt... sen kan vi väl alltid i vår GTO-strävande ambition diskutera hur ofta vi ska syna resp raisa osv... men sluta vispa med era explotänkmongoloidpekpinnar Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IbeatU Postad 16 Januari , 2010 Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 Slå om flopp.Ställer han så..ja, syna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alfredo__ Postad 16 Januari , 2010 Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 River är säkert fine att vika men jag tror inte syn är jättedåligt heller. "Bra" bluffkort tänker nog många regs på nivån Det kanske beror på att det är ett bra bluffkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Metaddict Postad 16 Januari , 2010 Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 Det kanske beror på att det är ett bra bluffkort? Jaså? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slaktavfall Postad 16 Januari , 2010 Rapport Share Postad 16 Januari , 2010 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts