Gå till innehåll

PLO - Hur spela när ett scarecard kommer på turn?


jaguar

Recommended Posts

Tycker jag har hamnat mycket i sådana här situationer så jag skulle vilja veta hur andra skulle reagera?

 

blinds är 0,5/1

jag har 100 och alla andra i handen har ungefär lika mycket utom en som har 300

 

7 spelare synar blindsen jag har QQxx i BB och floppen kommer Q62 rainbow så jag floppar top set

 

bettar ut ett potbet på floppen 5 spelare synar och potten står nu på 42. Turn kommer 4 vilket ger brädet Q624 jag är först att agera, bör man betta eller eller check/syna?

 

Man tycker ju att någon borde ha en stege vid det här laget men de här spelarna skulle i princip kunna gå med på vilka 4 kort som helst så bör man kanske ta chansen att få ut dem?

 

Om ni vill veta slutet så fegar jag ur och checkar. Handen checkas ett varv och river kommer 7. Är nu helt säker på att jag är slagen så jag checkar och någon bettar typ 5, resten foldar. Jag synar bettet och vinner med triss i damer

 

 

 

 

 

 

ex:

 

* Pillar lite i rubriken och flyttar till Övriga Pokerformer - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att du ska betta ut på turn med ett saftigt bet, ifall du är före så får du inte ge gratiskort till eventuella hålstegar. Blir du synad har du ju ändå outs till nötkåken, vilket borde ge bra betalt om någon annan sitter på stegen. Får du omslag däremot så blir det en jävligt jobbig situation, då får du välja om du tror på spelaren som slagit om eller inte.

 

Men, checka tycker jag är fel, då du ger gratiskort till motståndare. Sitter det någon aggressiv jävel som du är 90% säker kommer att höja med en sämre hand än din så är en check-raise rätt tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här handen visar ju ganska mycket på värdet position i omaha, Att scarecard kommer på turn/river är ganska vanligt och då får man ett svårt läge om man talar först. Man kan ofta inte betta ut för motståndaren kan ha fyllt och checkar man riskerar man att ge gratiskort/ alternativt vara väldigt sårbar för bluff. Med fem motståndare som synar flopp skulle inte jag våga bett ut iaf. Det beror förstås på motståndarna också. Om jag spelade mot ett gäng passiva calling stations som typ alldrig skulle få för sig att reraise mig så skulle jag kanske betta halva potten eller nåt.

 

 

 

Men, checka tycker jag är fel, då du ger gratiskort till motståndare. Sitter det någon aggressiv jävel som du är 90% säker kommer att höja med en sämre hand än din så är en check-raise rätt tycker jag.
Med fem st synare från floppen är ganska få som är så aggresiva/bluffiga att dom kommer betta utan stege,
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pothöjning före flopp är inte bra med QQxx vill man ha många limpers som man kan straffa när floppen kommer i stil med Q27 och hoppas att någon har träffat lägre set alternativ färgdrag alternativ känner att det är rätt läge att spela KK stenhårt.. Paret är inte sårbart för det släpper man alltid om man inte träffar en till på flopp. Och man vill inte bygga en stor pott preflop med en hand som innehåller QQ i omaha , undantaget är

1.

kanske om man hyffsat säker på att motståndaren/motståndaren är villig att syna mycket preflop med skräphänder i stil med 4429 rainbow.( ja dom spelar faktiskt såna händer även efter en höjning.)

2.

Genom att höja preflop så kommer spelarna känna sig mer commitade till potten och syna dig postflop med händer dom inte skulle syna annars.

 

 

 

Angående originalpostarens spel kan jag inte se några fel i det. Det hade förstås varit lättare att spela handen om du hade haft bättre position men det inser du väl utan att jag behöver säga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...