Gå till innehåll

NL50 - klurig turn med combodrag


Recommended Posts

Check. Ta ett gratiskort. :roll: (troligen fel, för jag är en fisk online)

 

Jag tänker: om du semi-bluffade på floppen, Fi sitter med träff och du får in din stege eller flush på rivern... så kommer du att få betalt. Bettar du turn och missar så kommer inte han att folda på rivern heller om du bettar på rivern också. Är det så att han är tom och också missar rivern så får du iaf inte mer betalt. Ja, du kan bluffa hem potten, men det är micro ni spelar. :roll:

 

Bettet på floppen är helt ok tycker jag.

Så tänker jag. Nu får ni såga fisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog såhär i efterhand:

 

Alla händer som dom träffar fint på floppen raisar dom på en sån dragig bräda. Det som dom synar med på flop är typ drag/tp/weaköverpar eller nåt som dom inte vill gå broke med på flop. Nu satt draget på turn och pga. min dåliga betsize på floppen så blir inte bet/call så schysst. Betsize är viktigt.

 

Men jag tycker nog myt4z line är bäst. Bättre size på flop och shova turn, om grabben nu sitter på stegen så har jag väl fortfarande 30-35% eq och ganska mycket fold equity mot allt annat som borde dra upp mig mot 50-55% eq? Kan man tänka så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog såhär i efterhand:

 

Alla händer som dom träffar fint på floppen raisar dom på en sån dragig bräda. Det som dom synar med på flop är typ drag/tp/weaköverpar eller nåt som dom inte vill gå broke med på flop. Nu satt draget på turn och pga. min dåliga betsize på floppen så blir inte bet/call så schysst. Betsize är viktigt.

 

Men jag tycker nog myt4z line är bäst. Bättre size på flop och shova turn, om grabben nu sitter på stegen så har jag väl fortfarande 30-35% eq och ganska mycket fold equity mot allt annat som borde dra upp mig mot 50-55% eq? Kan man tänka så?

 

Lär nog få omslag av en triss på floppen 9 av 10 gånger ja. Så att dem sitter på drag känns ganska troligt.

 

Problemet är väll som så att om du bettar säg 8på flopp och bara får en syn, så är potten 24 på turn. Känns så där att över pusha då....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lär nog få omslag av en triss på floppen 9 av 10 gånger ja. Så att dem sitter på drag känns ganska troligt.

 

Problemet är väll som så att om du bettar säg 8på flopp och bara får en syn, så är potten 24 på turn. Känns så där att över pusha då....

 

 

Känns det verkligen sådär då? Nästan de enda som FI synar med är typ stegen och då har jag ändå massor outs att dra ut.

 

 

~~~~~~

 

 

Jag valde iallafall att checka och detta hände. Easy fold nu antar jag pga. hans betsize? Jag har 60$ kvar att bomba in och han tänker mig.

 

 

 

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $0.50(BB) Prima

SB ($50.25)

BB ($60.15)

Hero ($67.18)

CO ($46.27)

BTN ($74.86)

 

Dealt to Hero 8:spade: 7:spade:

 

Hero raises to $2, fold, BTN calls $2, SB calls $1.75, BB calls $1.50

 

FLOP ($8) 3:spade: 6:spade: 5:diamond:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $5.50, BTN calls $5.50, SB folds, BB calls $5.50

 

TURN ($24.50) 3:spade: 6:spade: 5:diamond: 2:heart:

 

BB checks, Hero checks, BTN raises to $24.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sågade dig själv ganska bra i samma stycke:
Du har som vanligt ingen bra åsikt heller.

 

Vid närmare eftertanke är check på turn helt rätt. Nu såg jag ju att det var två Fi's kvar.

Jag tar tillbaka sågningen av mig själv.

Jag valde iallafall att checka och detta hände. Easy fold nu antar jag pga. hans betsize? Jag har 60$ kvar att bomba in och han tänker mig.

 

BB checks, Hero checks, BTN raises to $24.50

Det kommer bättre lägen. Ja, nu är det lätt fold.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har som vanligt ingen bra åsikt heller.

 

Ok, jag levererar en åsikt du store live-guru.

 

Det är exakt samma spel med exakt samma förutsättningar live som online. Du anser dig vara onlinefisk men troligtvis(garanterat) är du lika dålig live. Sen att du sitter i den officiella "Reg 20/20 tråden" och spelar allan och vill ha dit mer "onlinesnubbar" är ju bara pinsamt. Anledningen till att du vinner är troligtvis att du går in för det och tålmodigt sitter och tightgrindar som det liveproffset du är. Spelar man CC så vill man ju slaska massa sprit och ha en skoj kväll, och så roligt är det inte att sitta och folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag levererar en åsikt du store live-guru.

 

Det är exakt samma spel med exakt samma förutsättningar live som online. Du anser dig vara onlinefisk men troligtvis(garanterat) är du lika dålig live. Sen att du sitter i den officiella "Reg 20/20 tråden" och spelar allan och vill ha dit mer "onlinesnubbar" är ju bara pinsamt. Anledningen till att du vinner är troligtvis att du går in för det och tålmodigt sitter och tightgrindar som det liveproffset du är. Spelar man CC så vill man ju slaska massa sprit och ha en skoj kväll, och så roligt är det inte att sitta och folda.

Haha, det är jobbigt att vara bitter va? :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol. livet leker ju : )

edit: vinner online sas

Men du har fortfarande inte kommit med en analys av handen. Om du nu är en vinnare online borde det vara lätt för dig.
Du anser dig vara onlinefisk men troligtvis(garanterat) är du lika dålig live.
Har aldrig sagt att jag är bra live heller. Men jag plussar iaf.
Sen att du sitter i den officiella "Reg 20/20 tråden" och spelar allan och vill ha dit mer "onlinesnubbar" är ju bara pinsamt.
Tråden heter "Tråden om NLTH 20-20 på CC i Stockholm." Ingen antydning om att det är en tråd om/för regs. Ingen stans nämns jag som bra/reg heller.
Anledningen till att du vinner är troligtvis att du går in för det och tålmodigt sitter och tightgrindar som det liveproffset du är. Spelar man CC så vill man ju slaska massa sprit och ha en skoj kväll, och så roligt är det inte att sitta och folda.
Jo, jag spelar på CC för att vinna pengar och jag har skoj utan sprit. Varför tror du jag vill ha dit onlinespelarna då? :-P Ganska logiskt, ni är där för att ha skoj och slaska. Vad är problemet? Ni slaskar, ni dricker sprit, har skoj och jag plussar. Alla nöjda. :h:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...