Gå till innehåll

donkning på nl50-100fr, samt nl50sh + svs 2-5krs


RiddarKato

Recommended Posts

Det bör nog gå att få in 4bet och fold to 4b% i PT3 huden, jag kör själv HM och det funkar.

 

Däremot tror jag nog inte det är sån bra ide att börja 4betsbluffa och ha sig på 2krs svs. Känns väl inte som att folk 3betar spec light på den nivån? Har inte spelat där själv, men menar när man lirar låga nivåer rent generellt. Vet att jag hade en period då jag 4bets bluffa mkt på NL50-NL100, och tycker inte jag fick ut önskat resultat under den perioden iaf.

 

GL iaf!

 

Edit; Tips om du vill ha mer drag i dbn kan vara att posta lite HHs som det går att diskutera kring.

 

 

Du kanske har rätt, kanske inte är värt att 4b light på fisknivån annat än mot de förhållande få bra regsen. I och med mitt tableselectande är motståndet sällan värt sånt spel då de inte fattar hur de ska spela iaf.

 

Jag kommer lägga upp några HH´s senare, ska försöka hitta någon intressant bara..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 53
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hittar inga speciellt intressanta HH´s att lägga upp atm. Kan dock lägga upp en rolig en. Hade jagat den här killen ett tag och han var rätt galen med sjuka moves under passet :)

 

***** Hand 1225875240 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )

Britta Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Hobbygrinder (386.56)

Plats 4: X (379.89)

Plats 5: ..

Plats 1: ..

Plats 3: ..

lägg LM 1.00

X lägg SM 2.00

** Giv **

Hobbygrinder[Es, Ds]

X [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hobbygrinder Höj till 7.00

X Syna 7.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 4k, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

X Passa

Hobbygrinder Satsa 11.25

X Syna 11.25

*** Turn(Board): *** : [Dk, 4k, 3s, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

X Passa

Hobbygrinder Satsa 28.12

X Höj till 121.86

Hobbygrinder Syna 121.86 Antar att han e semitom så vill låta han skjuta en gata till

*** River(Board): *** : [Dk, 4k, 3s, 6r, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

X All-in 239.78

Hobbygrinder Syna 239.78

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 745.78

Hobbygrinder [Es, Ds] Par i damer Vinst: 745.78

X [7s, 2r] Högsta kort kung Vinst: 0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar inga speciellt intressanta HH´s att lägga upp atm. Kan dock lägga upp en rolig en. Hade jagat den här killen ett tag och han var rätt galen med sjuka moves under passet :)

 

***** Hand 1225875240 *****

1.00/2.00 Texas Hold'em (No Limit )

Britta Turbo 12 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Hobbygrinder (386.56)

Plats 4: X (379.89)

Plats 5: ..

Plats 1: ..

Plats 3: ..

lägg LM 1.00

X lägg SM 2.00

** Giv **

Hobbygrinder[Es, Ds]

X [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Hobbygrinder Höj till 7.00

X Syna 7.00

*** Flop(Board): *** : [Dk, 4k, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

X Passa

Hobbygrinder Satsa 11.25

X Syna 11.25

*** Turn(Board): *** : [Dk, 4k, 3s, 6r]

*** Bet Runda 3 ***

X Passa

Hobbygrinder Satsa 28.12

X Höj till 121.86

Hobbygrinder Syna 121.86 Antar att han e semitom så vill låta han skjuta en gata till

*** River(Board): *** : [Dk, 4k, 3s, 6r, Ks]

*** Bet Runda 4 ***

X All-in 239.78

Hobbygrinder Syna 239.78

*** Showdown *** : Rake: 15.00 Totalpott: 745.78

Hobbygrinder [Es, Ds] Par i damer Vinst: 745.78

X [7s, 2r] Högsta kort kung Vinst: 0.00

 

Blev ett kortare pass idag på närmare 1 timme. Började med att torska en 600 pott när ja floppar stegen, där degen åker in 3-vägs och en tomte kåkar sitt 2p på senare gata vilket gjorde att jag efter 15 min låg 500. Dock lyckades jag hitta några händer, spela aggro i rätt lägen o hämta upp det till 650. Lämnar fiskarna ifred nu tills jag pallar mer!

 

Resultat

25/1: 650kr

 

Tot: 6900kr

Tid: 52h

Timlön: 132kr

 

 

 

hyffsad månad ;P, skönt att någon har motivationen kvar :) Ses väl på borden när jag irltiltar eller depp spelar :)

 

goodluck

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo, inte mkt action i dagboken inte, men de e ok. Antar att jag får leva med det när jag varken postar HH's eller outar nick.

Ni andra som läser detta och lirar 2krs (eller har gjort), vad gör ni för resultat? Vore kul om man kunde få en hint över vad de bättre spelarna gör för månadsdeg resp. timlön så man vet vart man står och vad som är rimligt att sikta på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8,3k är väl helt ok, jag har spelat en hel del 0.5/1 och då låg man mellan 5-9k. Men 1/2 går att skrapa ihop lite mer, gissar på <10k.

 

Absolut, du har helt rätt. Det är därför jag tycker timlön är det intressantaste måttet då alla inte lirar lika mycket/lite som man jämför med. Dessutom lirar vissa 2 bord, andra 5 bord, och oavsett vilket är timlön den bästa måttstocken imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ligger på 127kr/h i januari utan att ha sprungit som en gud men spelar bara 3 bord och inte så många timmar per månad. Vore kul att höra nån toppnotering :)

 

Det låter ju helt ok dock. Sen brukar det, iaf för mig, bli en lägre timlön ju fler timmar jag spelar. Beror väl på att det är under backsessioner jag lirar långa pass samt att man är mer fokuserad/selar bättre de dagar man lirar 2 x 45 min :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ, då får man ta och summera månaden....

 

Igår lördag, plus idag, har jag spelat ungefär 14h. Aldrig har jag blivit så våldtagen av 1bordsfisken.... back 2,4k en lönelördag på 12h... slå den riggen om ni kan!

 

Månaden slutar nätt o jämt på 6k, 78h och 77kr/h. Känns förjävligt när det inte motsvarar det slit man lagt ner osv, men jag ska inte klaga, 6k är pengar och det tas ut enligt plan.

 

Nya tag i februari, utgångsrullen 5k igen!

Utan att vara säker så reserverar jag mig för diverse jobb mm, blir minst 1v utan grind. Sätter därför upp en mål på 50h grind och 5k+ så får vi se hur det blir.

 

gg gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ, då får man ta och summera månaden....

 

Igår lördag, plus idag, har jag spelat ungefär 14h. Aldrig har jag blivit så våldtagen av 1bordsfisken.... back 2,4k en lönelördag på 12h... slå den riggen om ni kan!

 

Månaden slutar nätt o jämt på 6k, 78h och 77kr/h. Känns förjävligt när det inte motsvarar det slit man lagt ner osv, men jag ska inte klaga, 6k är pengar och det tas ut enligt plan.

 

Nya tag i februari, utgångsrullen 5k igen!

Utan att vara säker så reserverar jag mig för diverse jobb mm, blir minst 1v utan grind. Sätter därför upp en mål på 50h grind och 5k+ så får vi se hur det blir.

 

gg gl

 

12 timmar?! Damn. Visst att jag är lättuttröttad men jag blir sjukt trött på att spela efter max 4-5 timmar på en dag. Sjukt back också på dom timmarna.

 

Du verkar dock duktig så nya tag nästa månad! Vi lär väl mötas om inte annat. Lust att outa nick i PM?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar?! Damn. Visst att jag är lättuttröttad men jag blir sjukt trött på att spela efter max 4-5 timmar på en dag. Sjukt back också på dom timmarna.

 

Du verkar dock duktig så nya tag nästa månad! Vi lär väl mötas om inte annat. Lust att outa nick i PM?

 

Kan säga att de 12h spelades mellan 12.00 och 04.00 med några småpauser emellan, men du har rätt, borde nog pausat mer men svårt när det sitter "gratispengar" på bordet och drar ut ideligen :)

 

Kommer nog inte outa nick alls, iaf inte nu.

 

 

har du några planer att kliva i nivå? Eller tar du ut pengarna från rullen varje månad och grindar vidare på samma nivå som nu?

 

GL i feb!

 

Hej, nej har inga direkta planer på att kliva. Tror jag relativt snabbt kan grinda in en 20k rulle och lira 4-5krs, skulle nog dessutom vinna lite där. Däremot skulle min bb/100 minska och vinsterna inte skilja så mkt mot 2krs, samtidigt som jag skulle ha mkt större backdagar/swings.

 

Men men, inget är dock skrivet i sten så man vet ju aldrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...