Gå till innehåll

GTO - tips på information


skrim

Recommended Posts

Har försökt att hitta läsbar information, böcker etc som behandlar NLHM GTO, vill förbättra min spelförståelse. Har i stort sätt endast hittat detta på 2+2: http://forumserver.twoplustwo.com/94/stoxpoker-com/understanding-game-theory-holdem-245479/. Är The Theory of Poker av Sklansky och The Mathematics of Poker av William Chen något som jag ska inhandla? Vill bla. förbättra mitt spel på turn och river, kanske inte går hand i hand med GTO direkt:S Alla tips är välkommna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

GTO var i ropet 07, under 08-09 upptäckte folk att ingen av GTO-predikarna vann så nu är det explo och spel mot generiska motståndare som gäller igen.

 

Ok, ligger efter i tiden mao:oops: antar att böcker jag nämnde är stone-age det med(?).

 

För att förbättra turn och river spelet har jag tänkt är det nöta, nöta, nöta CG och analysera HH efter sessioner och skeppa poster på PF (och DB som jag tyvärr inte kommit igång med:() vid tveksamma spots. Kommar även bli regg i Sorkens db som rekomenderats! Andra förslag välkommnas på turn och river spelförståelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, ligger efter i tiden mao:oops: antar att böcker jag nämnde är stone-age det med(?).

 

För att förbättra turn och river spelet har jag tänkt är det nöta, nöta, nöta CG och analysera HH efter sessioner och skeppa poster på PF (och DB som jag tyvärr inte kommit igång med:() vid tveksamma spots. Kommar även bli regg i Sorkens db som rekomenderats! Andra förslag välkommnas på turn och river spelförståelse.

Nej, det är de bästa böckerna om du är intresserad av den approachen men Mathematics of Poker är riktigt torr om du inte är riktigt intresserad av den delen av spelet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är de bästa böckerna om du är intresserad av den approachen men Mathematics of Poker är riktigt torr om du inte är riktigt intresserad av den delen av spelet. :-)

 

Thx Staahla!

Ska ge den ett försök men är ju ingen nötläsare av böcker. Kanske så den landar bland resterande pokerböcker i hyllan relativt snabbt och får samla damm:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...