Gå till innehåll

Utkickad från iPoker pga av vinster


Bagarn34

Recommended Posts

Fick nyss reda på att jag inte får spela mer på iPoker. Anledningen är att jag är vinnande spelare och ett skin (i mitt fall Victor Chandler) kan straffas om det har för många vinnande spelare. M.a.o. slutspelat på iPoker. Bland det sjukaste jag fått höra tror jag...

 

Detta är mailet jag fick:

"Dear X, If you are not already aware iPoker will be implementing a new policy in the New Year which will categorise players depending upon certain criteria. The new policy will also impose penalties upon card rooms that in essence, have a high proportion of winning players in relation to losing players. Regrettably therefore, we are being forced to restrict a number of accounts in order to comply with the new policy and to avoid penalisation by iPoker and it grieves me to inform you that we have no option for the time being other than to restrict the cash game stakes at which you can play on Victor Chandler Poker. We sincerely regret having to take this action and hope that the policy will change in the future so that you may once again enjoy playing cash games at Victor Chandler Poker. In the meantime, please accept our apologies for any inconvenience that this action will cause but know that you can still play in our tournaments and on any other of the Victor Chandler suite of products. Yours sincerely X X Online Games

 

/Bagarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sättet de väljer att hantera problemet är sinnessjukt - inte policyn i sig.

 

Nätverket har tänkt ut att de skins med många vinnande spelare även är rakebacksajter (smarta gossar på nätverket som kom på det nu).

Dessa sajter drar in storspelare och inga nya spelare. De bollar bara spelare mellan skins genom att bjuda över varandra i rakeback. Då blir de sajter som lägger ut stora summor på marknadsföring för att dra in nya spelare (vilka även utgör basen för hajarna) lidande.

Därför ska rakebackskinsen betala en viss % av sin rake till de skins som drar in nya spelare. Rättvist och smart för att undvika utfiskning imo.

 

Men som sagt, att det hanteras genom att stänga av spelare är bara korkat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så istället för att betala en % på raken de tar in så försöker de minska sin andel hajar?

 

Ja, nu vet jag ju inte vad iPoker har gått ut med för riktlinjer till skinsen men samma förslag har drivits igenom på Microgaming men där kommer man INTE att slänga ut spelare. Där kommer det att beräknas (med ngn formel jag inte känner till) hur mycket respektive skin ska betala/få betalt och sen lär väl transaktionerna genomföras regelbundet.

Men slänga ut spelare? Skumt som fan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss reda på att jag inte får spela mer på iPoker. Anledningen är att jag är vinnande spelare och ett skin (i mitt fall Victor Chandler) kan straffas om det har för många vinnande spelare. M.a.o. slutspelat på iPoker. Bland det sjukaste jag fått höra tror jag...

 

Detta är mailet jag fick:

"Dear X, If you are not already aware iPoker will be implementing a new policy in the New Year which will categorise players depending upon certain criteria. The new policy will also impose penalties upon card rooms that in essence, have a high proportion of winning players in relation to losing players. Regrettably therefore, we are being forced to restrict a number of accounts in order to comply with the new policy and to avoid penalisation by iPoker and it grieves me to inform you that we have no option for the time being other than to restrict the cash game stakes at which you can play on Victor Chandler Poker. We sincerely regret having to take this action and hope that the policy will change in the future so that you may once again enjoy playing cash games at Victor Chandler Poker. In the meantime, please accept our apologies for any inconvenience that this action will cause but know that you can still play in our tournaments and on any other of the Victor Chandler suite of products. Yours sincerely X X Online Games

 

/Bagarn

 

 

Detta är ju ändå bäst, varför skulle man ens tänka tanken att spela där igen efter detta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick nyss reda på att jag inte får spela mer på iPoker. Anledningen är att jag är vinnande spelare och ett skin (i mitt fall Victor Chandler) kan straffas om det har för många vinnande spelare. M.a.o. slutspelat på iPoker. Bland det sjukaste jag fått höra tror jag...

 

Detta är mailet jag fick:

"Dear X, If you are not already aware iPoker will be implementing a new policy in the New Year which will categorise players depending upon certain criteria. The new policy will also impose penalties upon card rooms that in essence, have a high proportion of winning players in relation to losing players. Regrettably therefore, we are being forced to restrict a number of accounts in order to comply with the new policy and to avoid penalisation by iPoker and it grieves me to inform you that we have no option for the time being other than to restrict the cash game stakes at which you can play on Victor Chandler Poker. We sincerely regret having to take this action and hope that the policy will change in the future so that you may once again enjoy playing cash games at Victor Chandler Poker. In the meantime, please accept our apologies for any inconvenience that this action will cause but know that you can still play in our tournaments and on any other of the Victor Chandler suite of products. Yours sincerely X X Online Games

 

/Bagarn

 

Dom har alltså stoppat dig från spel på vissa nivåer??? eller gäller det allt cashgame?

 

Inte konstigt en del sajter är på väg bort från ipoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börjar bli ett välkänt faktum att VCpoker bannar sina vinnande spelare och sedan är allmänt dåliga på att förklara varför. Finns en del ipoker skin som fortfarande verkar vara lite mer fair mot sina spelare, nackdelen blir oftast sämre rb deals men det kan d vara värt imo.

För min egen del bannade VC mig mitt i en förlust session, ligger 8k$ stuck för sessionen, får upp connection problem ruta, clienten startas om, jag kan inte joina borden igen och ombeds kontakta support.

 

Lite segt då detta även innebär att spelare som fortf vill stanna kvar inom Ipoker bara byter skin och därmed även börjar om på ett nytt nick, helt plötsligt har du massor med nya folk på din nivå som antagligen är spelare som du har reads/notes på sedan innan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag funderat lite på det här och kommit fram till att det måste vara nätverket som sätter käppar i hjulen för skinsen, dvs uträkningen för rake% för "vinnande" skins måste vara helt åt helvete. Varför skulle annars ett skin välja att kasta ut spelare?

 

Vill återigen poängtera att jag bara mer eller mindre gissar här. Iofs är det väl kvalificerade gissningar men ngn från iPoker kan kanske bringa klarhet i detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste någonstans att det var jävligt höga straff för de sidorna som hade mer pengar uttaget än insatt. Det kostar alltså bra mycket mer att ha kvar vinnande spelare än vad de tjänar på raken för de skin som inte har några förlorande spelare som tar ut vinsterna. Inte säkert det var Ipoker dock Boss har väll också infört något liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skinsen har därför bestämt sig för att prioritera de som betalar kalaset. Yrkesspelarna kan man faktiskt klara sig utan.

 

Så är det alltså inte. Yrkesspelare tenderar i högre grad att ägna sig åt andra spel än poker och med eller utan rakeback så ger de bra mycket bättre inkomster än random Svennebanan-spelare, oavsett om de håller sig till poker eller kör på andra produkter.

 

Sen finns det ju givetvis gränser. En spelare på 70%+ rakeback blir snabbt lika mycket värd som micro-liraren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det inte bara att byta skin? får jag fråga hur mkt du vunnit senaste året eller hur mkt händer du spelar per månad för att råka ut för den här skiten?

 

svar: Jag spelar fullring NL400 och har ett annat nätverk som förstaval, men när traffiken är låg där fyller jag upp med fullringsbord från iPoker. Under tidiga hösten spelade jag kanske 15000händer/månad på iPoker och det avtog under slutet av året för att i januari vara mycket lite då traffiken på andra nätverket var hög och jag dessutom bytt till shorthanded. Min winrate har varit runt 8BB/100 på iPoker.

 

Dom har alltså stoppat dig från spel på vissa nivåer??? eller gäller det allt cashgame?

Inte konstigt en del sajter är på väg bort från ipoker.

 

svar: Det gäller i vilket fall nivåerna över NL20. (Har inte testat lägre nivåer)

 

Jennez: Ditt senaste inlägg låter troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag funderat lite på det här och kommit fram till att det måste vara nätverket som sätter käppar i hjulen för skinsen, dvs uträkningen för rake% för "vinnande" skins måste vara helt åt helvete. Varför skulle annars ett skin välja att kasta ut spelare?

 

Vill återigen poängtera att jag bara mer eller mindre gissar här. Iofs är det väl kvalificerade gissningar men ngn från iPoker kan kanske bringa klarhet i detta?

 

Det är detta inlägg jag menade med "ditt senaste inlägg låter troligt" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...