ignored Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 NL SH 2.5/5 på SVS. Ingen direkt read på FI(uppfödarn) förutom att han köper in fullt på de bord han spelar. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($331) BB ($916) Hero ($1,049) CO ($1,060) BTN ($965) Dealt to Hero A:heart: A:spade: Hero raises to $17.50, fold, BTN calls $17.50, fold, BB calls $12.50 FLOP ($55) K:diamond: J:heart: 4:diamond: BB checks, Hero bets $45, BTN raises to $153, BB folds, Hero calls $108 TURN ($362) K:diamond: J:heart: 4:diamond: 8:club: Hero checks, BTN bets $362, Hero ? Citera
bossbaver Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 Varför checkar du turn för? Känns som att du antingen får ha två alternativ med din check, checkraise om du tror att du leder (vilket du bör tillräckligt ofta) eller checkfold om du tror FI floppat set eller 2par eller så... Jag hade betsynat turn iaf. Citera
Staash Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 Varför checkar du turn för? Känns som att du antingen får ha två alternativ med din check, checkraise om du tror att du leder (vilket du bör tillräckligt ofta) eller checkfold om du tror FI floppat set eller 2par eller så... Jag hade betsynat turn iaf. Brukar du donka turn då du blivit reraisad? Citera
bossbaver Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 Brukar du donka turn då du blivit reraisad? donka o donka men ja när jag har överpar känns det väl inte helt galet Citera
Snusarn Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 donka o donka men ja när jag har överpar känns det väl inte helt galet det här är väl typ definitionen av att donka? Citera
Akim Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 NL SH 2.5/5 på SVS. Ingen direkt read på FI(uppfödarn) förutom att han köper in fullt på de bord han spelar. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($331) BB ($916) Hero ($1,049) CO ($1,060) BTN ($965) Dealt to Hero A:heart: A:spade: Hero raises to $17.50, fold, BTN calls $17.50, fold, BB calls $12.50 FLOP ($55) K:diamond: J:heart: 4:diamond: BB checks, Hero bets $45, BTN raises to $153, BB folds, Hero calls $108 TURN ($362) K:diamond: J:heart: 4:diamond: 8:club: Hero checks, BTN bets $362, Hero ? C/C turn, C/C river Edit: Utan read är det nog C/f river Imo Citera
Tottyville Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 donka o donka men ja när jag har överpar känns det väl inte helt galet nötkommentaren, funderar t.om. på att ändra om min signatur. Citera
upandcoming Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 checkvik turn. jag tror han har tvåparet. Citera
cobb89 Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 donka o donka men ja när jag har överpar känns det väl inte helt galet lol.. förmodligen den sämsta möjliga linjen du förstår inte att du kommer folda ut alla hans bluffar och värdebeta dig själv in i hans 2par/set eller? Citera
jnxjnxy Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 borde väl finnas mkt draghänder i hans range, som typ Q9dd, QJdd, J8dd, osv osv... jag spelar handen som du och pushar på det fina turn-kortet mot okänd fi alla dagar i veckan Citera
bossbaver Postad 7 Januari , 2010 Rapport Postad 7 Januari , 2010 TURN ($362) K:diamond: J:heart: 4:diamond: 8:club: Hero checks, BTN bets $362, Hero ? OP undrar ju vad han ska göra efter sin check och fått en bet emot sig. Citera
jnxjnxy Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 OP undrar ju vad han ska göra efter sin check och fått en bet emot sig. men TS synade knappens raise på floppen. och du skrev tidigare att du vill betsyna på turn. dvs donka rakt ut.. vilket imo är skitkasst.. Citera
Qhunden Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Är inte Fi jättefisk foldar jag turn. Vad ska vi slå? Citera
ampixo Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Är inte Fi jättefisk foldar jag turn. Vad ska vi slå? Ja inte så det finns några drag ute eller så. Solklart vik. Citera
diazo Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 hade jag varit button så det som finns i min range här är väll ungefär 44 KJ QTs QT, ATs AQs AJs JTs JQs tamigfan Jxs, möjligtvis AxS ett fåtal rena bluffar och möjligtvis QK mot folk som gillar att syna på drag för mycket. Solklar CRAI imo. Citera
ignored Postad 8 Januari , 2010 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2010 borde väl finnas mkt draghänder i hans range, som typ Q9dd, QJdd, J8dd, osv osv... jag spelar handen som du och pushar på det fina turn-kortet mot okänd fi alla dagar i veckan Tack för alla intressanta kommentarer, en del menar att det inte finns några drag alls medan andra hävdar tvärtom. Jag Överspelade handen och reraisade allin och förlorade handen mot qj offsuit. Ska ta med mig synpunkterna och tankarna till nästa gång liknande scenario dyker upp. Citera
Staash Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Tack för alla intressanta kommentarer, en del menar att det inte finns några drag alls medan andra hävdar tvärtom. Jag Överspelade handen och reraisade allin och förlorade handen mot qj offsuit. Ska ta med mig synpunkterna och tankarna till nästa gång liknande scenario dyker upp. Dom säger menar det inte finns några drag är ironiska, det förstår du va? Hur lyckades du förlora mot QJ förresten? Spikade han en dam eller knekt på river då alltså? Hur menar du då överspela? Otur du torska. Eller skrev du fel och han hade KJ vilket låter mer troligt? Citera
_ante_ Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 måste ju betyda att du spelade den bra om du fick in det med bäst hand Citera
killerwolf Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 vild gissning är att han menade KJ och inte QJ... Citera
Joof Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Ja inte så det finns några drag ute eller så. Solklart vik. Världsklass som vanligt! Post moar plz Citera
Sebas Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Ja inte så det finns några drag ute eller så. Solklart vik. Citera
diazo Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 Jag Överspelade handen och reraisade allin och förlorade handen mot qj offsuit. Ska ta med mig synpunkterna och tankarna till nästa gång liknande scenario dyker upp. Tycker inte på något sätt du överspelar handen, du borde ha en majoritet av hans range slagen och hade han jq fick du in det som favorit, bra spelat, otur, nästa gång sitter den! Citera
boman Postad 8 Januari , 2010 Rapport Postad 8 Januari , 2010 kan inte förstå att vissa faktiskt inte trollar i denna tråd Citera
Recommended Posts