El Helado Patata Postad 6 Januari , 2010 Rapport Postad 6 Januari , 2010 Tjena. Spelar poker varje dag i princip och har gjort så rätt länge och har hyrt pokerkontor nu och tycker det är rätt trist att spela en enda form av poker så har därför tagit mig an ett projekt, att lära mig PLO! Har spelat en hel del denna veckan och är rätt glad över att ha ett rejält positivt all in EV på PL $1/2-5/10 och har förlitat mig på min allmäna pokerteori mer än cardrunners och tycker det funkat bra, även om jag råtiltade idag för första gången på snuskigt länge. Hursomhelst, jag skulle jättegärna vilja adda några seriösa PLO-spelare på MSN och framförallt folk som har HM så man kan ställa lite frågor av den naturen. Känns som att de flesta bara skottar PLO lite då och då men vore som sagt kul att fråga någon seriös spelare. Kan väl säkert inte lära någon något om PLO men kan massa andra spel, är seriös med uträkningar osv och känner att väldigt många av den nyare generationen spelare (100% NL-cardrunners folket) missar ganska många fundamentala pokerpoänger, framförallt dålig uppfattning om potodds trots att de är vinnande spelare på halvhöga stakes. Skriv gärna PM isf! Citera
schteeket Postad 13 Juni , 2010 Rapport Postad 13 Juni , 2010 Tjena. Spelar poker varje dag i princip och har gjort så rätt länge och har hyrt pokerkontor nu och tycker det är rätt trist att spela en enda form av poker så har därför tagit mig an ett projekt, att lära mig PLO! Har spelat en hel del denna veckan och är rätt glad över att ha ett rejält positivt all in EV på PL $1/2-5/10 och har förlitat mig på min allmäna pokerteori mer än cardrunners och tycker det funkat bra, även om jag råtiltade idag för första gången på snuskigt länge. Hursomhelst, jag skulle jättegärna vilja adda några seriösa PLO-spelare på MSN och framförallt folk som har HM så man kan ställa lite frågor av den naturen. Känns som att de flesta bara skottar PLO lite då och då men vore som sagt kul att fråga någon seriös spelare. Kan väl säkert inte lära någon något om PLO men kan massa andra spel, är seriös med uträkningar osv och känner att väldigt många av den nyare generationen spelare (100% NL-cardrunners folket) missar ganska många fundamentala pokerpoänger, framförallt dålig uppfattning om potodds trots att de är vinnande spelare på halvhöga stakes. Skriv gärna PM isf! Tjena! Har precis som du börjat få upp ögonen för PLO. Känns som de finnsmycket värde där om man kommer igång med det seriöst. Har som du nämner skottat där som de flesta men in riktigt tagit mig tid till att komma in i de. Citera
Recommended Posts