Gå till innehåll

JNlsn och Gold3nrush - Universitetsproffs


jlnsn

Recommended Posts

LOL! Eystege är ju lite som Markus800, LAG och riktigt jobbig att möta men fan en som kan spelet. Whinar du över en losad flipp eller vad? Eller är alla som inte spelar 16/11/2,5 % 3-bet mongon i din värld? Du får gärna posta händerna eller vad det nu är. Kan nog räkna upp 40-talet regs (dig inkluderad) som är sämre än stegen.

 

Hehe, inte spelmässigt jag syftade på. Lite otydlig där kanske. Jag har han på 25/15 så det klassar inte jag som särskilt LAG... Snitsigt nick btw, lite som HeroinHero:-)

 

Hahahaha minns att eystege mordhotade mig på BOSS ett x antal gånger förra året, han kunde tydligen få fram mitt IP och skulle komma på besök :D still alive osv..

 

Hahaha, mer det här jag syftade på. Killen verkar nästan lida av någon slags störning. Döda dit och hora hit.

 

Sen när är Eystege/Markus800 LAGs? trodde L:et stod för Loose (och båda dom lirarna har ~22vp över 2-3k+ händer), eller så är det jag som inte förstår var gränsen går för att klassas som Loose. Är det du själv som är Ey eller ger du din bästa polare lite cred? lite väl smörig post :lol:

 

Haha, håller med dig. Som sagt har jag honom på 25/15/3. Lagish-stats sas:lol:

Men det var ändå inte spelmässigt jag menade. Man får ju hoppas att det inte är en vuxen människa som sitter där mtp på hans (ganska obefogade) utbrott.

 

 

Blev 1100 händer igår och samma summa i grönt. Har 3,9k händer kvar att avverka idag och imorgon. Nu blir det strax gym och lite golf i em/kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 489
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nästan 3k händer spelade idag, stannade dryga 2k upp. 1k händer kvar att spela imorgon.

 

Har dessutom hunnit med ett gympass på förmiddagen och spelat 9hål på eftermiddagen. Gick på 42 slag, par 36. Spelat ungefär 5-6 rundor senaste tre åren, hade hcp 17 för 10 år sen innan jag la ner. Så är givetvis riktigt nöjd med denna rundan.

 

Imorgon blir det, förutom 1k händer, skolgrind för hela slanten.

 

GN

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Månadens sista(?) session avslutades precis och stannade 2k upp på 1120 händer.

 

Känner jag gör misstag allt mer sällan nu och att jag spelar stabilt. Även under den lilla svacka jag hade mitt i månaden spelade jag ganska bra.

 

Har totalt fått in 40140 händer på SVS och plussat 18,2k. På Full Tilt har det blivit 17 timmar och ett resultat på +220$. Bör fokusera mer på att grinda SVS istället för att nöjesspela rush på FT. Har inte ens rakeback på FT så bara idioti att sitta där. Ska ta ut lite därifrån och bara ha det kontot till att spela lite microturrar parallellt med SVS-grind.

 

Kan bli några timmars spel ikväll annars laddar jag för den extra lördagen som det blir imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar skön start på månaden mycket beroende på guldvärdet ikväll. Blev 1800 händer och plus 4,5k.

 

Man njuter av pokern efter att ha skrivit hemtenta ett par timmar innan. En halv uppgift kvar att göra imorgon innan det hålls sommarlov. Kändes korkat att sumpa värdet och skriva den nu på kvällen istället för att göra klart den imorgon eftermiddag.

 

Är det någon som har koll på det här med intagning på högskolan? Jag har 1,2 på HSP (trodde jag hade 1,3) och utbildningen jag sökt hade 0,9 som lägsta intag HT2009 och 1,0 HT2010. Finns det någon risk att det kan öka så pass mycket till HT2011? Börjat kolla lite på lägenhet, att jinxa sas.

 

Nu ska jag kolla Stanley Cup, hoppas på Boston. Coolt med original six.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, somnade ifrån i pausen mellan andra och tredje. Såg klart på ESPN player imorse. Bra match med fantastiskt målvaktsspel. Gott att en så skön spelare som Torres avgör. Det kan man leva med. Edler, vilken gigant det är! Komplett back imo, dominerade inatt.

 

Skickade in min tenta nyss, så förbannat gött. Har väl inte lagt ner hela min själ i den men måste iaf passera över G. Känns gott med sommarlov.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror de släppt hur många som sökt de olika utbildningarna så du kan väl få ett hum om du jämför med tidigare år men troligen så kommer du in utan några större problem.

 

Okej, vet du var man kan kolla det? Känns ju sjukt om det ska öka så mycket.

 

Var är Gold3nrush?

 

Han är bara ett PR-trick. Nej, jag vet inte om han spelar något nu. Han är högskoleproffs numera. Han får skriva själv för han är säkert inne och läser här ibland. Han får sommarlov i dagarna så då hoppas jag han hoppar på svs-skutan igen.

 

Nu firar vi sommarlov med milen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tack!

 

Har sök journalistik-medieproduktion på Linnéuniversitet i Kalmar. Lika många sökande 2010 som 2011 och då stannade HSP på 1,0. Måste vara väldigt osannolikt att jag inte kommer in i år på mina 1,2 isf.

 

Pluggar du eller sökt något till hösten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack!

 

Har sök journalistik-medieproduktion på Linnéuniversitet i Kalmar. Lika många sökande 2010 som 2011 och då stannade HSP på 1,0. Måste vara väldigt osannolikt att jag inte kommer in i år på mina 1,2 isf.

 

Pluggar du eller sökt något till hösten?

Varsågod.

 

Ja då borde det inte vara några problem för dig att komma in.

 

Jag pluggar, en termin kvar innan jag kan titulera mig civilekonom 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod.

 

Ja då borde det inte vara några problem för dig att komma in.

 

Jag pluggar, en termin kvar innan jag kan titulera mig civilekonom 8-)

 

 

Nej man hoppas ju det. Känner mig tryggare.:-)

 

Låter fint! Har du samma nick på SVS? För mig att jag sett någon med med det nicket där.

 

Spelade1250 händer igår, var nere och vände i 1k hålet innan jag lyckades gneta till mig 150:- upp i slutet.

 

 

Att komma billigt undan:

 

$500.00 No Limit Hold'em

SB: $800.79

Hero (BB): $1019.26

CO: $1585.78

BTN: $584.39

 

Pre Flop: ($7.50) Hero is BB with 9d 9c

Hero raises to $17.50, CO calls $17.50, 1 fold, SB raises to $60, Hero calls $42.50, CO calls $42.50

 

Flop: ($182.50) 9s Qc 2d (3 players)

SB checks, Hero checks, CO checks

 

Turn: ($182.50) 8c (3 players)

SB bets $136.87, Hero calls $136.87, CO folds

 

River: ($456.24) Kc (2 players)

SB checks, Hero bets $285.00, SB calls $285

 

Final Pot: $1026.24

SB shows Qd Qh

Hero shows 9d 9c

SB wins $1011.24

(Rake: $15.00)

 

 

 

 

Klassikern dubbel checkraise:

 

Boss $200.00 No Limit Hold'em - 4 players

 

BB: $359.23

CO: $326.82

Hero (BTN): $494.05

SB: $441.13

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN with Jd Ah

CO calls $1, Hero raises to $9, 1 fold, BB calls $7, CO calls $8

 

Flop: ($28.00) Js 5s 7h (3 players)

BB checks, CO checks, Hero bets $18.00, BB raises to $38, CO folds, Hero calls $20

 

Turn: ($104.00) 5c (2 players)

BB checks, Hero bets $62.00, BB raises to $126, Hero calls $64

 

River: ($356.00) Qh (2 players)

BB bets $186.23, Hero calls $186.23

 

Final Pot: $728.46

BB shows 7d 7s

BB wins $713.46

(Rake: $15.00)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej man hoppas ju det. Känner mig tryggare.:-)

 

Låter fint! Har du samma nick på SVS? För mig att jag sett någon med med det nicket där.

 

Ja det stämmer, lirar inte så mkt atm då tentor ligger i vägen men får se, kan bli en hel del till sommaren. Beror mkt på vädret 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det stämmer, lirar inte så mkt atm då tentor ligger i vägen men får se, kan bli en hel del till sommaren. Beror mkt på vädret 8-)

 

Mm, kan tänka mig det.

 

Inte blivit så mycket lir än i juni. 10h på SVS och är upp 8k. Lite på Betfair med, typ plus 900 sek där.

 

Är det någon som kan hjälpa mig men handhistoriken på Betfair? Jag är på rätt ställe i hårddisken men ser ingen historikmapp och HM kan inte auto-hitta någon heller. Måste man aktivera så att det sparas någonstans i klienten?

 

HJÄLP! :ola:

 

Blev godkänd på tentan så håller sommarlov på riktigt nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm, kan tänka mig det.

 

Inte blivit så mycket lir än i juni. 10h på SVS och är upp 8k. Lite på Betfair med, typ plus 900 sek där.

 

Är det någon som kan hjälpa mig men handhistoriken på Betfair? Jag är på rätt ställe i hårddisken men ser ingen historikmapp och HM kan inte auto-hitta någon heller. Måste man aktivera så att det sparas någonstans i klienten?

 

HJÄLP! :ola:

 

Blev godkänd på tentan så håller sommarlov på riktigt nu.

 

Ongame har ju ändrat sedan uppdateringen. Den ligger på addata sen p5 något sådant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, skumt. Kan ha något med att göra att du har klienten på svenska, så var det innan iallfall.

 

Visst är det. Testade språkbytet nu, se om det fungerar. Annars ska jag testa att installera om det hela och se om det kan få det att fungera.

 

Tack för hjälpen, hoppas jag slipper be om mer:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

back 300 på kvällen, spelade rätt kass så förtjänade inget annat. Va back över 2k innan jag tiltar in en skön:

 

 

***** Hand History for Game 1558632260 ***** (Boss)

$500.00 USD NL Texas Hold'em - Monday, June 06, 09:05:01 ET 2011

Table Diana 12 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 1: fritte.p ( $1055.40 USD )

Seat 2: Lament1 ( $1533.06 USD )

Seat 3: JNlsn ( $1303.97 USD )

Seat 4: Bakdörr ( $419.20 USD )

Seat 5: pkrghost ( $955.00 USD )

Bakdörr posts small blind [$2.50 USD].

pkrghost posts big blind [$5.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to JNlsn [ 3s 5s ]

fritte.p calls [$5.00 USD]

Lament1 folds

JNlsn raises [$18.12 USD]

Bakdörr calls [$15.62 USD]

pkrghost raises [$72.48 USD]

fritte.p calls [$72.48 USD]

JNlsn calls [$59.36 USD]

Bakdörr folds

** Dealing Flop ** [ 6d, 2c, 4s ]

pkrghost bets [$150.00 USD]

fritte.p calls [$150.00 USD]

JNlsn calls [$150.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 9h ]

pkrghost checks

fritte.p bets [$525.42 USD]

JNlsn calls [$525.42 USD]

pkrghost folds

** Dealing River ** [ 8c ]

fritte.p bets [$302.50 USD]

JNlsn calls [$302.50 USD]

fritte.p shows [4c, 4h ]

JNlsn shows [3s, 5s ]

JNlsn wins $2341.40 USD from main pot

 

 

Ändå lite irriterad på mig själv att jag lirar kass och ofokuserat. Fortfarande inte löst Betfair, irriterande som fan det med. Nu ska jag titta på åskan här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortfarande inte löst handhistory-mappen. Får lira lite där ändå. Kanske nyttigt att gå lite utan hud med. Plussat 650:- nyss och kände mig ganska solid.

 

Var i Kalmar idag och rekade lite. Känns som en jäkla fin stad såhär spontant. Segt att köra Ängelholm-Kalmar t o r bara. Norrlandsklass på vägarna ju. Blir nog mest tåg via lund om/när man flyttar upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den där HH mappen som ongame har, är tom.

Jag blir inte klok på vad det är för fel. Ingen jag pratat med behöver göra några inställningar

Jag börjar känna mig som en än större idiot än jag är. Nästan iklass med det LappRoffe kallar mig emellanåt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den där HH mappen som ongame har, är tom.

Jag blir inte klok på vad det är för fel. Ingen jag pratat med behöver göra några inställningar

Jag börjar känna mig som en än större idiot än jag är. Nästan iklass med det LappRoffe kallar mig emellanåt

 

Nu gissar jag vilt (har inte läst mer i tråden än ditt inlägg), men har du sett till så att det inte är någon inställning i klienten, typ någon liten checkbox där det står "save handhistories on my disk"? Det felet har jag själv gjort förr och blivit mer eller mindre galen på att HM vägrar importera, bara för att inse att klienten inte ens sparar ner historiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den där HH mappen som ongame har, är tom.

Jag blir inte klok på vad det är för fel. Ingen jag pratat med behöver göra några inställningar

Jag börjar känna mig som en än större idiot än jag är. Nästan iklass med det LappRoffe kallar mig emellanåt

 

Haha, exakt samma här. Så sjukt skumt asså. Vi är inte ensamma iaf:-)

 

Nu gissar jag vilt (har inte läst mer i tråden än ditt inlägg), men har du sett till så att det inte är någon inställning i klienten, typ någon liten checkbox där det står "save handhistories on my disk"? Det felet har jag själv gjort förr och blivit mer eller mindre galen på att HM vägrar importera, bara för att inse att klienten inte ens sparar ner historiken.

 

Ja, asså jag har letat som fan i klienten efter det men inte hittat något. Har också gjort det felet innan, vet exakt hur det känns:-)

Detta känns oförklarligt. Jag har inte orkat ominstallerat dock. Möjligen kan det hjälpa, iaf det enda jag kan komma på.

 

Blev 600 händer på 1/2 nyss. Breakeven. Ska inte spela 1/2, mitt konto är uppenbarligen ett 2/4 konto så borde hålla mig där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra dag idag, överbudad totalt på en lägenhet, börsen rätt ner i helvete, back på poker och så jävla långsam i löpspåret.

 

Ska börja springa 5km nu, håller nästan samma tempo över 5km som över 10km, måste bli snabbare. Pokern är bara lill-back men ändå en bidragande faktor till en riktig skitdag.

 

Blir en uppesittarkväll med Stanley Cup ikväll. Försöka spela cirkus 1500-2000 händer fram tills dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...