Gå till innehåll

Headsup NL50 och NL100 -_-


nudie

Recommended Posts

Hello! Igår blev det back på ca ett BI. Idag har det gått bättre har gått BE på ongame. Plus drygt 2 BI på fulltilt.

 

 

Dagens syn av FI:

 

 

Hand #18424668206 begins at 2010/02/13

Dealing down cards

Dealt to Birinho [8s Td]

ycs88 posts the big blind of $0.50

Birinho posts the small blind of $0.25

Birinho raises to $1.50.

ycs88 calls $1.

Dealing Flop [Js 6d 9s]

ycs88 checks.

Birinho bets $2.

ycs88 calls $2.

Dealing Turn [8h]

ycs88 checks.

Birinho bets $4.50.

ycs88 calls $4.50.

Dealing River [8d]

ycs88 bets $6.

Birinho raises to $30.75, and is all-in.

ycs88 calls $20.35, and is all-in.

ycs88 shows [2d 2h]

ycs88 has Two Pair, Eights and Twos

Birinho shows [8s Td]

Birinho has Three of a Kind, Eights

Birinho wins $68.20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Senaste dagarna har gått rätt bra. Upp drygt 300 på fulltilt sen sist och en 100 på ongame. Målet med 100k poäng på ongame kommer nog faila hårt. Spelar för mycket på fulltilt för det ska gå men ser mer värde i fulltilt så lägger ner det målet för månaden och fokuserar på att plussa monster istället andra hälften nu!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallå!

 

Här har det varit dött ett tag. Har inte uppdaterat då månaden gått segt. Gick bra i början sen har jag gått runt B/E sista 2/3.

 

Slutar plus 650 på fulltilt, 100 på ongame, och 300 i rakeback.

 

Märker visst när jag skriver nu att denna månaden nästan blir lika bra som den förra men den har iallafall känts mycket sämre. Har inte alls hittat rätt i mitt heads up spel det sista känner jag och det hoppas jag hitta tillbaka till genom att börja posta här igen.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nu ska jag ta liv i denna igen tänkte jag. Gick som sagt väldigt trögt sista tiden i Februari på heads up spelet och tappade suget en del. Därför har jag valt att köra en shorthanded månad och se hur det slutar. Kör NL30 och NL50 på goalwin och börjar närma mig några sittningar på NL100 om jag plockar några inköp till bara.

 

Det finns ingen mod eller nått till ongame så 5max borden bara består av 5 platser och inte 9. Så jobbigt med HUD att flytta omkring statsen hela tiden och osv. Tacksam för svar.

 

Segt med maintence work hela förmiddagen för måste dra mig på ärenden snart så blir nog inget spel för ens imorgon.

 

Gått väldigt svängigt första inledningen av månaden men satsar på att få in mycket volym och hoppas det släpper snart. Plus 2 inköp för månaden, riktigt bra timlön på typ 8 dollar:shock:.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ni aldrig live i KBG birre ;)

 

Väldigt sällan tråkigt nog. Dock så vankas planer att styra upp en pokerförening inom kort;). Då kommer du och lirar eller? 8-)

 

 

 

 

Får väll uppdatera spelmässigt här också. Igår slutade plus minus noll. Låg plus 2BI men valde att spela en till session då jag var jättetrött. Åkte på några sega potter som dock var helt rätt spelade så inte mycket och göra. Låg minus 4BI den sessionen som mest men googlade snabbt fram en fyrklöverbild som bakgrundsbild och kom tillbaka till even för dagen direkt. Morgonsessionen börjat bra hitills min nya bakgrund äger!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar upp drygt ett inköp. Lite oflyt slutet men grönt är grönt. 10k händer spelade för månaden plus nått K till då jag spelat på andra datorer. Målet är 30k händer denna månaden så får ligga på lite. Blir inget mer spel idag, ska iväg på match. Möjligtvis nattgrind ifall inte för många öl sänks på bussresan hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt sällan tråkigt nog. Dock så vankas planer att styra upp en pokerförening inom kort;). Då kommer du och lirar eller? 8-)

 

 

 

 

Får väll uppdatera spelmässigt här också. Igår slutade plus minus noll. Låg plus 2BI men valde att spela en till session då jag var jättetrött. Åkte på några sega potter som dock var helt rätt spelade så inte mycket och göra. Låg minus 4BI den sessionen som mest men googlade snabbt fram en fyrklöverbild som bakgrundsbild och kom tillbaka till even för dagen direkt. Morgonsessionen börjat bra hitills min nya bakgrund äger!

 

Beror ju på hur gärna jag vill ta era pengar ;), men ja det är självklart jag kommer =), och det är ju inte så svårt ta med 5-6 personer iaf =)

Se till fixa en bra månad nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på hur gärna jag vill ta era pengar ;), men ja det är självklart jag kommer =), och det är ju inte så svårt ta med 5-6 personer iaf =)

Se till fixa en bra månad nu.

 

 

Haha ja du drar väll in bättre på din omaha ;). Oj då låter ju bra hör av mig när vi är igång, ska bygga 3 fina bord nästa vecka är det tänkt. Detsamma, kör hårt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat på ett tag. Svängt ganska mycket och började med att spela rätt löst, få en bra image liksom. Tighta till mig och började håva in potterna. Sen åker jag på nedstående två händer. Men men ingen ide o va butter för det, blir att spela ikväll och trycka in massa händer. Drygt 100 dollar kvar tills 3000 i ruglle, så kanske man får testa på ett NL100 spel sen, jinx jinx varning.

 

 

Hand #535712713453 begins at 2010/03/13

Dealing down cards

Dealt to sannythai [Jd Jh]

OT3C posts the small blind of $0.25

sannythai posts the big blind of $0.50

Scooby_Fan folds.

jeanpierre48 folds.

Vabisgutten folds.

OT3C raises to $2.

sannythai raises to $6.

OT3C raises to $15.

sannythai calls $9.

Dealing Flop [2c 3s Jc]

OT3C bets $15.

sannythai calls $15.

Dealing Turn [3c]

OT3C bets $18, and is all-in.

sannythai calls $18.

Dealing River [As]

OT3C shows [Ac Ah]

OT3C has Full House, Aces full of Threes

sannythai shows [Jd Jh]

sannythai has Full House, Jacks full of Threes

OT3C wins $94.50

 

 

Hand #535712713403 begins at 2010/03/13

Dealing down cards

Dealt to sannythai [Ad Ah]

sannythai posts the small blind of $0.25

Scooby_Fan posts the big blind of $0.50

LOOK_y raises to $1.25.

Andrei_Myth folds.

sannythai raises to $4.50.

Scooby_Fan folds.

LOOK_y calls $3.25.

Dealing Flop [Kc Qs 3s]

sannythai bets $7.50.

LOOK_y raises to $15.

sannythai raises to $106.07, and is all-in.

LOOK_y calls $15.62, and is all-in.

Dealing Turn [5c]

Dealing River [Js]

sannythai shows [Ad Ah]

sannythai has One Pair, Aces

LOOK_y shows [Ac Td]

LOOK_y has Straight, Ace High

LOOK_y wins $69.24

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelade ni live igår?, såg Robin la upp bilder och antog det var du på bilderna?

 

jajjemän, blev spel under natten efter vi kom hem från matchen. Jag o robin satt på alla pengarna när vi avrunda runt 06:00. Började med 2/2 för att sedan bli 5/5 och på slutet när det var 3-handat 10/10:). Försökte förklara för robin att det var väldigt kallt av han att 4-beta all in med KK74 i omaha men han envisades om att han försökte bluffa bort den andra som obv hade AAJ10 med suits. K på flopp of course som stod.:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jajjemän, blev spel under natten efter vi kom hem från matchen. Jag o robin satt på alla pengarna när vi avrunda runt 06:00. Började med 2/2 för att sedan bli 5/5 och på slutet när det var 3-handat 10/10:). Försökte förklara för robin att det var väldigt kallt av han att 4-beta all in med KK74 i omaha men han envisades om att han försökte bluffa bort den andra som obv hade AAJ10 med suits. K på flopp of course som stod.:roll:

 

HAHA , det gamet hade man velat vara med på :D, känns onödigt göra om KK74 till en bluff :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan måste bli bättre på att grinda, stänger ner sessionerna efter en 30 minuter o börjar slösurfa och kolla tv o grejer. Håller inte!

 

Hittat lite flyt iallafall, brygga kaffe sen gå på det igen!

 

 

Undrar vad FI tänkte här, har uppfattningen om han som en rätt stabil reg vad jag sett.

 

 

Hand #53581154574 begins at 2010/03/13

Dealing down cards

Dealt to sannythai [8c 8h]

iker_muniain posts the small blind of $0.25

XXX999 x posts the big blind of $0.50

sannythai raises to $1.50.

marco30000 folds.

iker_muniain raises to $5.

XXX999 x folds.

sannythai calls $3.50.

Dealing Flop [5h Ac 5d]

iker_muniain checks.

sannythai checks.

Dealing Turn [8s]

iker_muniain checks.

sannythai bets $6.50.

iker_muniain raises to $58.40, and is all-in.

sannythai calls $51.90.

Dealing River [7h]

iker_muniain shows [Ah Qd]

iker_muniain has Two Pair, Aces and Fives

sannythai shows [8c 8h]

sannythai has Full House, Eights full of Fives

sannythai wins $125.80

 

 

 

EDIT:

glömde jag reggat mig i mini ftops ikväll, bara blindat en big, pjuh!. Så blir lite fokus på den så länge jag är kvar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kämpar för överlevnad i MINI FTOPS event 7. Är när som helst inne i pengarna då är det 940 kvar. 80k$ vore inte fel. Shortstackad men ska kriga!:-)

 

EDIT: 750 kvar, ligger på ca 500 e plats, gogogo!

EDIT2: AQ vs AJ all in pre. QJX flopp, J turn:(:(:(:(:(:(:(:(:(.

 

turneringar är det värsta jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rulle över $3000, wiho rekord för min del.:-D jinx jinx varning.

Tjejen kommer senare idag så blir kanske inte så mycket mer spel. Ska kika lite cardrunners videos NL100 nu tänkte jag.

 

 

 

Slowboy inte säkert jag kan lira ikväll isåfall får vi ta det imorgon eller tisdag typ :), ser fram emot matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på 2p2 och hitta två bra trådar som jag verkligen känner vafan har jag inte läst dom förut. Håller på och plöjer igenom ett pdf dokument på drygt 40 sidor nu iaf:-). Även pokerstove nerladdat.

 

Blev väldigt motiverad till och spela lite så tog en paus från teorin och utsatte det praktiskt. En kortkort session NL50 som slutar upp $50. Upp lite drygt $100 för dagen.

 

Nu blir det inget mer spel idag, tjo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...