Gå till innehåll

Headsup NL50 och NL100 -_-


nudie

Recommended Posts

:shock: :shock: Försöker mjölkbeta river o få dum syn av 8a 1010 KK QQ JJ typ för han var riktig fisk. Behövdes visst inte ens det:shock: :shock: :shock:

 

***** Hand History for Game 8808152399 *****

$50 USD NL Texas Hold'em - Thursday, January 14, 18:33:09 EST 2010

Table Heads Up #1471121 (Real Money)

Seat 1 is the button

Total number of players : 2

Seat 2: kbg_erik ( $56.40 USD )

Seat 1: skd83 ( $77.74 USD )

skd83 posts small blind [$0.25 USD].

kbg_erik posts big blind [$0.50 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to kbg_erik [ Ad Ts ]

skd83 raises [$0.75 USD]

kbg_erik calls [$0.50 USD]

** Dealing Flop ** [ 8d, Ac, As ]

kbg_erik checks

skd83 bets [$1.42 USD]

kbg_erik raises [$4.62 USD]

skd83 calls [$3.20 USD]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

kbg_erik bets [$8.01 USD]

skd83 calls [$8.01 USD]

** Dealing River ** [ 9h ]

kbg_erik bets [$14 USD]

skd83 calls [$14 USD]

kbg_erik shows [ Ad, Ts ]a full house, Aces full of Eights.

skd83 doesn't show [ 5c, 5h ]two pairs, Aces and Eights.

kbg_erik wins $54.26 USD from the main pot with a full house, Aces full of Eights.

 

Lol han satte dig på vad? Gillar hans syn turn och river skarpt med pocket 5 haha! Bara att tacka och ta emot :-)

 

Morgonsession avklarad. Började med att backa lite drygt ett inköp men vände på det till even och sen kom det in en 40bb stack som donera 4st $20 inköp. Så en bra start på dagen med 80 gröna.

 

Hände en liten rolig grej när jag spelade. Har som regel att aldrig prata i telefon samtidgt då jag spelar då det går åt helvete och jag inte tänker någonting och bara spyr iväg pengar.

Så ringer det okänt nummer svarar lite trött som man var. Så är det från något jobb jag sökt, helt glömt bort vad det var för något. Något säljarjobb iaf. Just då så 3-tablade jag uberfisk också vilket itne gjortde det himla lättare, för kunde ju inte sitta ut mot det värdet8-) .:shock:

 

Så sitter där o bestämmer intervju och svara på lite frågor samtidgt som jag försöker göra mitt bästa för at inte förlora för mycket. Obv drar en fisk ut mig men fick kontrollera mina känslor. Så som vanligt back under telefonsnack, ca $40 kostade det samtalet men pga utdragning iaf.:-)

 

dogwalk sen mer spel!

 

Bleh hatar det. Jag kan inte föra ett vettigt samtal om jag multitablar mer än 5-6 bord. Blir som en dimma. Sen kommer jag bara vagt ihåg vad personen ifråga sa till mig efter jag spelat lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lol han satte dig på vad? Gillar hans syn turn och river skarpt med pocket 5 haha! Bara att tacka och ta emot :-)

 

 

Bleh hatar det. Jag kan inte föra ett vettigt samtal om jag multitablar mer än 5-6 bord. Blir som en dimma. Sen kommer jag bara vagt ihåg vad personen ifråga sa till mig efter jag spelat lol

 

Haha ja ifall han forstår att han har bordet så sätter han väll mig på 7X o neråt.:)

Hehe ja samma här. Båda sakerna blir lidande så att säga.

 

Vet inte vad det är för spelform men postar man inte blinds?

 

Något nytt som kom på fulltilt idag. Med beskrivning "play the fastest poker ever" typ. Man postar blinds jo men bara då man hamnar på small o big vet inte riktigt hur det går till men de har väll något system. Riktigt sjuk spelform iallafall haha, testa;).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backade lite sen på rushpoker men lillpluss tot på den spelformen höhö. Fortsatte spelet på headsup istället och fortsatt gå bra,+100 på kvällsessionen. Så totalt +$185 idag.

 

 

Är inte helt 100 i pokertracker än. Kör utan hud på headsup spelet så den som kan något om det får jättegärna säga till, skulle uppskattas.:-)

 

Sen undrar jag vad är en "bra" BB/100 över 20000 händer på headsup, nl50 i detta fall. Någon med lite erfarenhet som kan svara?:)

 

Tacksam för svar. Nu blir det sängen, godnatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hallå hallå!

 

Här har det varit dött ett tag. Inte spelat poker på ett par dagar. Lyckades bli 2-outad och få ett jobb som medlemsvärvare:-(. Får inte tacka nej för arbetsförmedlingen för att få pengar därifrån. Så har varit på kurs och jobbat 2 dagar ala 4 timmar gången med det. Nog bland det tråkigaste jag gjort i mitt liv. Man vet ju själv hur man hatar dessa typer som är ute på stan och försöker haffa en. Vi var åtta från början nu är det 4 kvar, ska peppa dom andra till och hoppa av så det skiter sig8-) .

 

 

Spelat på ongame för första gången iår och har nu under förmiddagen plussat ca 120. Ska fortsätta mosa på nu under dagen och de sista dagarna i januari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2-tablade en tysk på fulltilt. Började riktigt nice. Floppa set med 33, turn sitter fyrtalet. Får hela stacken, han har AA. Sen plockade jag hem rätt många lätta potter. Men mot slutet så bluffa jag lite och valde att chicka ur och lämna när jag var plus. Plus ca 50 mot han.

 

Nu blir det gym och handbollsträning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite på morgonen nu, började fint spikrakt uppåt 2bi. Sen tog jag en paus. Kommer tillbaka och åker på färgstege jag har nötfärg, ouch. Gick ner o testade lite 0.30 heads up, losa lite där också. Slutar lillplus $18.

 

Blir nog inget mer spel i januari, helgen är fullspeckad. Så första månaden för 2010 är avverkad. Får ses som en bra första månad för året, har inte spelat så mycket som jag velat pga arbetsförmedling m.m.

30000 händer uppnådde jag inte riktigt, dryga 20000 blev det tror jag med alla konton inräknat.

 

Results:

Fulltilt: $530

ongame: $60

partypoker: $600 + $200 bonus.

svenskaspel: 500kr

 

Totalus: +$1290 och 500kr

 

Ser fram emot feb, då blir det att försöka spela mer och kanske testa på lite NL100.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Februari är igång. Igår backade jag ca 100 dollar lirade hos flickvännen. Har nu spelat även idag i ca timme och hämtat upp nästan 2 bi så nästan break even so far.

 

Tänkte mest ira ongame denna månaden för att få en fet rakeack. Så mål för februari blir att dra in minst 100000 loyalty points.

Sen testa på NL100 ifall spelat flyter på är också ett mål.

 

Träning nu, blir monstergrind efter.8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen undrar jag vad är en "bra" BB/100 över 20000 händer på headsup, nl50 i detta fall. Någon med lite erfarenhet som kan svara?:)

 

Tacksam för svar. Nu blir det sängen, godnatt.

 

Det går att hålla rätt hög bb/100 på nl50. Jag höll 24bb/100 över 40k händer där men troligtvis sprang jag ju rätt bra!

Kul att du börjar närma dig nl100! Hoppas det går bra för dig där! Jag hade problem med att ta mig upp där, tog lång tid att vänja sig vid dubbla inköp osv. Det var inte alls lika svårt att ta sig upp på nl200 tycker jag :)

Men du klarar det nog bättre än mig!

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går att hålla rätt hög bb/100 på nl50. Jag höll 24bb/100 över 40k händer där men troligtvis sprang jag ju rätt bra!

Kul att du börjar närma dig nl100! Hoppas det går bra för dig där! Jag hade problem med att ta mig upp där, tog lång tid att vänja sig vid dubbla inköp osv. Det var inte alls lika svårt att ta sig upp på nl200 tycker jag :)

Men du klarar det nog bättre än mig!

GL!

 

 

Oj nice! Ja iallafall till den månen att jag ska testa lite om det fortsätter gå bra på nl50:). Tvivlar på att jag kommer göra det bättre men man kan ju hoppas ;)

 

Hemma från träningen, 1.5l cola inköpt, shuffle up and deal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger ner för dagen. 2-tablat sen kl 22 typ så riktigt nöjd med volymen. Spelet gick dock inte lika bra. Var otroligt svängigt,möte nästan bara dåliga men lyckades inte slå dom så lätt som man brukar göra. Lyckas iallafall ta mig upp till lillback på runt $15.

 

Förövrigt förbjuder jag mig själv att någonsin igen spela mot 20bb. Får in en tomte med $11, jag tänker ehh spelar lite i vänta på annan action. FI klonkar upp sig till runt 130 dollar som mest. Lyckades få ner han till 70 innan han drog iallafall.

 

Har inte spelat på min dator då den inte pallar ongame, så har inte kört med PT3. Det går att använda på två datorer om jag kommer ihåg rätt?

 

Nu blir det sängen, natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför spela 20bb snubbar, finns inget utrymme för spel öht..

 

Spela minst 50bb snubbar tbh.

 

+1.

Det kommer aldrig ut något bra från att spela shortstacks. Allt som oftast dubblar dom några gånger och sen drar så man blir übertiltad.

På ftp körde jag 40bb som minimum eftersom det var så många som kom in med det, nu kör jag knappt ens 50bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför spela 20bb snubbar, finns inget utrymme för spel öht..

 

Spela minst 50bb snubbar tbh.

 

Ne jag vet, men ändå så spelar jag ibland mot dom när mina bord är tomma ett tag. Är ju verkligen 0 värde.

 

+1.

Det kommer aldrig ut något bra från att spela shortstacks. Allt som oftast dubblar dom några gånger och sen drar så man blir übertiltad.

På ftp körde jag 40bb som minimum eftersom det var så många som kom in med det, nu kör jag knappt ens 50bb.

 

Som sagt, agree!:). 40bb har jag haft stor succe mot dock så det möter jag gärna men absolut inte mindre än så altså!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usel spelad hand av mig. Typ gått 5 händer okänd FI. Checkraise okej på flopp? Men på turn är det väll c/c alternativt c/f som gäller. Riktigt dåligt att syna all in här antar jag. Armen lydde inte hjärnan så att säga.

 

Hand #18144290816 begins at 2010/02/03

Dealing down cards

Dealt to Birinho [8c 8d]

Birinho posts the big blind of $0.50

Niilorakaskoira posts the small blind of $0.25

Niilorakaskoira raises to $1.50.

Birinho calls $1.

Dealing Flop [5c 6c 7d]

Birinho checks.

Niilorakaskoira bets $2.

Birinho raises to $7.25.

Niilorakaskoira calls $5.25.

Dealing Turn [Ah]

Birinho bets $14.

Niilorakaskoira raises to $38.75, and is all-in.

Birinho calls $24.75.

Dealing River [Kc]

Birinho calls.

Niilorakaskoira raises.

Birinho shows [8c 8d]

Birinho has One Pair, Eights

Niilorakaskoira shows [Jd Js]

Niilorakaskoira has One Pair, Jacks

Niilorakaskoira wins $94.50

 

 

Fanns lite värde nu på eftermiddagen på fulltilt märkte jag.

 

Hand #18144853297 begins at 2010/02/03

Dealing down cards

Dealt to Birinho [Kh Ks]

Birinho posts the big blind of $0.50

josnoda posts the small blind of $0.25

josnoda calls $0.25.

Birinho raises to $2.50.

josnoda raises to $4.50.

Birinho raises to $8.50.

josnoda calls $4.

Dealing Flop [4s 9s 5c]

Birinho bets $7.70.

josnoda raises to $13.55, and is all-in.

Birinho calls $5.85.

Dealing Turn [Tc]

Dealing River [2s]

Birinho calls.

josnoda raises.

Birinho shows [Kh Ks]

Birinho has One Pair, Kings

josnoda shows [2c Kc]

josnoda has One Pair, Twos

Birinho wins $43.60

 

 

 

 

Hand #18144919572 begins at 2010/02/03

Dealing down cards

Dealt to Birinho [Jc Jd]

Birinho posts the big blind of $0.50

Stich10 posts the small blind of $0.25

Stich10 calls $0.25.

Birinho raises to $2.50.

Stich10 raises to $4.50.

Birinho raises to $12.

Stich10 calls $7.50.

Dealing Flop [5d 4d 5c]

Birinho bets $24.

Stich10 calls $23.90, and is all-in.

Dealing Turn [3s]

Dealing River [2s]

Birinho bets.

Stich10 calls.

Birinho shows [Jc Jd]

Birinho has Two Pair, Jacks and Fives

Stich10 shows [3h Qd]

Stich10 has Two Pair, Fives and Threes

Birinho wins $71.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till lyckad morgonsession, plus dryga 150. 12000 poäng inspelade so far på ongame. Nu blir det åka till tjejen, ska försöka klämma in så mycket spel som möjligt i helgen.

 

EDIT: hade såklart lite tid nu innan bussen gick o losa $75 så halvera dagsvinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Backade ett inköp igår på ongame. Upp två på fulltilt atm.

 

 

Här kommer en rätt knepig hand:

 

Rätt tidigt i match. Kollat upp FI på PTR, verkade rätt kall. 3-betat mig och synat mina 3-bets rätt light har jag fått uppfattning om på den korta stunden vi spela innan. 3-beta K10s är inte standard för mig men ibland så. Borde ha större size både flopp och turn i guess? Hur gör jag river?

 

 

Hand #18212999245 begins at 2010/02/06

Dealing down cards

Dealt to Birinho [Td Kd]

Birinho posts the big blind of $0.50

Mozart Gokart posts the small blind of $0.25

Mozart Gokart raises to $1.50.

Birinho raises to $5.

Mozart Gokart calls $3.50.

Dealing Flop [2s 7h Kh]

Birinho bets $7.

Mozart Gokart calls $7.

Dealing Turn [Jc]

Birinho bets $16.

Mozart Gokart calls $16.

Dealing River [Ac]

Birinho checks.

Mozart Gokart bets $31.

Birinho ??

 

 

EDIT: FI sitter på 110 bb typ och jag 200 innan handen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det mycket värde i HU på NL25-100? Hur är spelarna här generellt jämfört med SH på samma nivå? Jag antar att spelarna på HU är något bättre men samtidigt borde det finnas mer värde i denna spelform om man själv är bra på att exploatera motståndet.

 

Det finns väldigt väldigt mycket värde i det. NL50 menar jag främst då jag inte testat Nl100 än och NL25HU har jag aldrig sett. Men under NL50 blir det väldigt jobbigt pga raken har jag förstått.

 

Har du bara orken till och tableselecta o starta egna bord och vänta in fisk och sitta ut mot sånna du känner har edge på dig så är det väldigt lätt o vinna pengar.

 

Har bumhuntat väldigt mycket, en bra taktik som jag kört med är att köpa in för tex 35.8 dollar och vänta in liknande stacksize. Oftast deras sista pengar som de mer än villigt spelar bort:-).

 

är det något mer, fråga på bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå!

 

Backade ett inköp igår på ongame. Upp två på fulltilt atm.

 

 

Här kommer en rätt knepig hand:

 

Rätt tidigt i match. Kollat upp FI på PTR, verkade rätt kall. 3-betat mig och synat mina 3-bets rätt light har jag fått uppfattning om på den korta stunden vi spela innan. 3-beta K10s är inte standard för mig men ibland så. Borde ha större size både flopp och turn i guess? Hur gör jag river?

 

 

Hand #18212999245 begins at 2010/02/06

Dealing down cards

Dealt to Birinho [Td Kd]

Birinho posts the big blind of $0.50

Mozart Gokart posts the small blind of $0.25

Mozart Gokart raises to $1.50.

Birinho raises to $5.

Mozart Gokart calls $3.50.

Dealing Flop [2s 7h Kh]

Birinho bets $7.

Mozart Gokart calls $7.

Dealing Turn [Jc]

Birinho bets $16.

Mozart Gokart calls $16.

Dealing River [Ac]

Birinho checks.

Mozart Gokart bets $31.

Birinho ??

 

 

EDIT: FI sitter på 110 bb typ och jag 200 innan handen

 

Snap imo. Vilka A floatar han hela vägen med? A-FD kommer alltid slå om flop eller senast turn med och floatar han med nakna A hela vägen så kommer du gula honom inom en snar framtid ändå. Ibland kommer han såklart ha A7/A2 osv men det är ändå lätt syn tycker jag. Jag gillar din check på river också, du har nog svårt att få mkt värde av sämre händer men när du checkar ger du honom chansen att bluffa. wp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns väldigt väldigt mycket värde i det. NL50 menar jag främst då jag inte testat Nl100 än och NL25HU har jag aldrig sett. Men under NL50 blir det väldigt jobbigt pga raken har jag förstått.

 

Har du bara orken till och tableselecta o starta egna bord och vänta in fisk och sitta ut mot sånna du känner har edge på dig så är det väldigt lätt o vinna pengar.

 

Har bumhuntat väldigt mycket, en bra taktik som jag kört med är att köpa in för tex 35.8 dollar och vänta in liknande stacksize. Oftast deras sista pengar som de mer än villigt spelar bort:-).

 

är det något mer, fråga på bara.

Okej, tack så mycket! Kollade lite på Everests HU-bord och satan vad folk spelade dåligt på 1/1. Tighta på knappen och många som openlimpade. Har fört att det är FTP och Cereus (Absolute, Ultimate Bet) som gäller för HU? Eller vilken sida skulle du rekommendera? Tänker på nivåerna NL25-NL100 och en kombination av dåliga spelare och bra RB.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snap imo. Vilka A floatar han hela vägen med? A-FD kommer alltid slå om flop eller senast turn med och floatar han med nakna A hela vägen så kommer du gula honom inom en snar framtid ändå. Ibland kommer han såklart ha A7/A2 osv men det är ändå lätt syn tycker jag. Jag gillar din check på river också, du har nog svårt att få mkt värde av sämre händer men när du checkar ger du honom chansen att bluffa. wp

 

Okej resonera precis samma och synade ner, inte snap dock;-). Han visa 68h. Ty:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...