Ector Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Så här åkte jag ut ur stars 215$ i går. Tänkte jag kunde posta handen och mina tankegångar här för diskussion. Jag sitter alltså i BB och plockar upp 99. Dealt to Ector [9s 9h] Frisky: folds ncsteve: folds bill713: raises 36000 to 48000 Han har varit inne och rotat i rätt många potter men jag har ingen anledning att sätta honom på en ren bluff här. Han har nog en skaplig hand. Som sämst typ KTs eller 77 och allt därifrån till AA. Jag bedömmer också att han är dålig nog att inte kunna lägga sig om jag ställer in och han har typ AJ AQ AT eller kanske t o m KQ så jag är inte så sugen på att ställa in. I stället väljer jag att se floppen och gå all in om det kommer 0 eller 1 överkort som inte är ess. patriik68: folds topspin: folds Ector: calls 36000 *** FLOP *** [Tc 8d 4h] Har han två höga kort så har han inte träffat floppen här särskilt ofta. Har han par så är det ytterligare ett kort här som dödar mitt par, nämligen 8an. Väljer ändå att försöka plocka upp potten här genom en all in. Jag kan ju ändå inte lägga mig om jag betar mindre och jag vill inte ge honom några idéer. Jag vill ju heller inte att han ska få bluffa med AQ AK AJ KQ eller någon annan hand han kan tänkas ha som har missat floppen eftersom han då kommer ha ca 25% chans att slå ut mig. Jag vill hellre ta potten direkt utan risk att åka ut om han har missat. Ector: bets 164465 and is all-in bill713: calls 164465 *** TURN *** [Tc 8d 4h] [Qs] *** RIVER *** [Tc 8d 4h Qs] [3h] *** SHOW DOWN *** Ector: shows [9s 9h] (a pair of Nines) bill713: shows [Ah Th] (a pair of Tens) Själv är jag ganska nöjd med spelet och resonemanget. Mindre nöjd med utgången.... Vad tycks? * RP - QoS * Citera
Notbadatall Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Tycker att det är rätt tänkt, ATs var förvisso en hand han kanske skulle kunna ha foldat preflop om du gått all in. Citera
Hjort Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Tycker att det är rätt tänkt, ATs var förvisso en hand han kanske skulle kunna ha foldat preflop om du gått all in. Och andra sidan så hade ju KQ antagligen foldat och blivit av med 2/5 av sina par-outs. Citera
Ector Postad 23 Maj , 2005 Författare Rapport Postad 23 Maj , 2005 Tycker att det är rätt tänkt, ATs var förvisso en hand han kanske skulle kunna ha foldat preflop om du gått all in. Ja det tror jag också men det va lite för få av de händer han kunde tänkas ha som jag tror att han hade lagt. Typ AT A9 KQ och KJ. Tror han i o f s synar med 77 och 88 också så med tanke på det kanske det va dumt att syna och ge honom en chans att träffa triss. Citera
Peakfreak Postad 23 Maj , 2005 Rapport Postad 23 Maj , 2005 Själv är jag ganska nöjd med spelet och resonemanget. Mindre nöjd med utgången.... Vad tycks? Jag tycker att du resonerar helt rätt. Det är osannolikt att ska sitta med T. Vad åkte du som? Citera
Recommended Posts