Gå till innehåll

Smooger - Typ deff


smooger

Recommended Posts

Mars blev ungefär 24500 händer och 3k$ upp. Jävlar va dåligt : /

 

Tappade all grind sista 10-12 dagarna.

 

I april är målet 40k händer.

 

Gick inge bra i början av månaden, men spelade riktigt rövigt vid flera tillfällen. Måste sluta donera inköp, sluta spela när jag märker att jag spelar på maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 600
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Mkt :h: till dig Padde, som alltid :D

 

Tillbax till grinden idag, fick in dryga laxen med händer. Inget att hurra över direkt, men inte jätte mkt action heller. Slutade ett par BI upp i varje fall, skönt att inte starta med hålet. Även om jag tvivlade på plusset ett tag då tilten höll på att få övertaget efter att ha fått in det riktigt fint ett par ggr men rivern inte varit med mig... Aja slutade väl iaf.

 

två händer mot samma fi. Han är inte reg, ganska aggressiv.

 

Är river spelet OK?

 

iPoker, $1.00/2.00 NO Limit Texas Holdem Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $328

BB: $733.50

 

Dealt to Button 5:heart: 5:spade:

 

Pre-flop:

Button raises to $6

BB calls $4

 

Flop: ($13) 4:diamond: A:club: 8:diamond: (2 Players)

BB checks

Button bets $8

BB calls $8

 

Turn: ($29) Q:diamond: (2 Players)

BB checks

Button checks

 

River: ($29) 5:club: (2 Players)

BB bets $22

Button raises to $54

BB raises to $164

Button calls $110

 

 

Borde jag ha spelat den annorlunda, ha i åtanke att han droppat typ 500$ senaste 10 minuterna

 

iPoker, $1.00/2.00 NO Limit Texas Holdem Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $731

Button: $328.50

 

Dealt to CO 8:club: T:club:

 

Pre-flop:

Button raises to $6

CO calls $4

 

Flop: ($13) Q:club: 4:club: 6:club: (2 Players)

CO checks

Button bets $9

CO raises to $28

Button raises to $66

CO calls $38

 

Turn: ($145) 5:spade: (2 Players)

CO checks

Button bets $82

CO calls $82

 

River: ($309) 5:diamond: (2 Players)

CO checks

Button bets $174.50

CO calls $174.50

 

Results:

Button Showed A:club: 7:club:

Button wins $656

 

Har plöjt igenom Spartacus efter att ha läst om den i STs DB. Har verkligen fastnat för den, bra skit!

 

Rome Rome Rome Rome...

 

 

Ett komplett inlägg med hhs, serie tips och det obligatoriska youtube klippet:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt :h: till dig Padde, som alltid :D

 

Tillbax till grinden idag, fick in dryga laxen med händer. Inget att hurra över direkt, men inte jätte mkt action heller. Slutade ett par BI upp i varje fall, skönt att inte starta med hålet. Även om jag tvivlade på plusset ett tag då tilten höll på att få övertaget efter att ha fått in det riktigt fint ett par ggr men rivern inte varit med mig... Aja slutade väl iaf.

 

två händer mot samma fi. Han är inte reg, ganska aggressiv.

 

Är river spelet OK?

 

iPoker, $1.00/2.00 NO Limit Texas Holdem Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Button: $328

BB: $733.50

 

Dealt to Button 5:heart: 5:spade:

 

Pre-flop:

Button raises to $6

BB calls $4

 

Flop: ($13) 4:diamond: A:club: 8:diamond: (2 Players)

BB checks

Button bets $8

BB calls $8

 

Turn: ($29) Q:diamond: (2 Players)

BB checks

Button checks

 

River: ($29) 5:club: (2 Players)

BB bets $22

Button raises to $54

BB raises to $164

Button calls $110

 

Förstår tankegången på river, man "måste" ju gå för värde men han bluffar väl aldrig i den här spoten när han reraisar och hans värderange är antagligen inte tunn nog för att syn ska vara rätt egentligen. Med det sagt så synar jag nog alltid ändå så länge det inte är en jättenit.

 

Borde jag ha spelat den annorlunda, ha i åtanke att han droppat typ 500$ senaste 10 minuterna

 

iPoker, $1.00/2.00 NO Limit Texas Holdem Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

CO: $731

Button: $328.50

 

Dealt to CO 8:club: T:club:

 

Pre-flop:

Button raises to $6

CO calls $4

 

Flop: ($13) Q:club: 4:club: 6:club: (2 Players)

CO checks

Button bets $9

CO raises to $28

Button raises to $66

CO calls $38

 

Turn: ($145) 5:spade: (2 Players)

CO checks

Button bets $82

CO calls $82

 

River: ($309) 5:diamond: (2 Players)

CO checks

Button bets $174.50

CO calls $174.50

 

Results:

Button Showed A:club: 7:club:

Button wins $656

 

Vad skulle du ha gjort annorlunda menar du? Wp imo.

 

 

Utgång ikväll smoogie? Eventuell poolbotten-skallning? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utgång ikväll smoogie? Eventuell poolbotten-skallning? :D

 

Ty för input. I flush handen funderade jag på om jag skulle få in det tidigare lr om det var bättre med en passiv linje med tanke på stackdjupen.

 

Möjlig utgång, får se hur jag känner senare. Vad ska du göra ikväll?

 

Riktigt skönt väder ute, härligt med vår!

 

Har ATH långt hår nu, täcker öronen och kan t.o.m tugga på det om jag nu skulle vilja... Blir till att trimma det inom en snar framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Padrinos har rätt mkt innanför pannbenet, håller med om allt du skriver:-)

 

Har tankat Warriors http://www.imdb.com/title/tt0080120/ från 1979. Brukar bara kolla på nya filmer men ska ge denna en chans nån gång!

 

Åt en pizza o nu känner jag mig extra tjock, blir ett varv på cykeln sen tror jag:-( Varför måste man äta upp hela? Var typ nöjd vid halva, bra själv disciplin...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån måste ju skoja med mig! Precis kommit hem från utgång... klockan är sjukt tidigt och det var början på en riktigt rolig utgång. Förade med en polare och hans GF o tjej polare, hade det riktigt roligt. Jag är 21 år och har ALDRIG blivit nekad (tror jag) men nu blir man nekad när man står i dörren med en polare och två brudar, "inga vita sneakers lr t-shirts" fan vad jag hatar sthtm ibland:-(

Ok fine tänker vi, vi drar till nån krog o sänker några bärs. Vi drar till "dovas", nån jävla krog på sveavägen och när vi ska gå in så pekar vakten på mig och säger att jag har druckit för mkt och inte kommer in (LOL!!!) jag är fan lagom berusad men hittar ändå dubbla enoutarn på rivern, bara att skratta åt hela situtaionen, fuck sthlms nattliv. :roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var äckligt bakis idag, känner mig fortf seg men huvudvärk o illamående är iaf borta.

 

United är i brygga. Stryk av Chelsea idag och självförtroendet fick sig nog en törn. Deras oövervinnerlige Rooney är skadad. Även i tyskland spelades en seriefinal idag, Bayern slog Schalke borta med 2-1 och tog över ledningen åter igen. Laget kommer nu med ett stort självförtroende till Old Trafford samtidigt som United är skakat. Kan bli riktigt kul med CL i veckan, bayern hade nog inte kunnat önska sig ett bättre utgångsläge bara nu Robben kommer tillbax i tid. Ribery ser väldigt pigg ut just nu, han blir livsfarlig med sina blixtsnabba kontringar. Den mannen är dessutom rätt sjukt med en fotboll, har en otrolig bollkontroll.

 

Dröm scenariot vore om Bayern fick möta Barcelona i finalen efter att Barca slagit ut Inter i semin. Tror att de skulle ha betydligt större chans mot Inter, men vill inte önska Inter sån lycka att ens ta sig till final.

 

Är uttråkad så jag skrev bara ner lite tankar jag hade om CL...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hela 500 händer idag, grindar som aldrig förr mao. Plussade. Två speldagar i April och två plusdagar, svårt. Tror det får bli nya månads målet: 100% plusdagar.

 

Knatade 6km idag, hur i helvete pallar Starfitter gå 1mil flera ggr i veckan:S Med det sagt ska jag gå 1mil 2ggr nästa vecka och fortsätta med mina std 5kms marscher, helst på morgonen. Tänkte dra o gymma imorrn annars är det inget spännande inbokat nästa vecka.

 

Ska till Staterna 4veckor i sommar, tror inte jag har nämnt det tidigare. Är där mellan 7juni-5juli, längtar som fan till det. Kommer flyga t&r Las Vegas men spendera den mesta tiden i Cali. SF - LA - SD är tanken, med lite mindre stopp här o var. Tanken är att ta sig över till gränsen till Tijuana när vi är i San Diego. Någon som har någon erfarenhet av detta, är det meckigt lr smärtfritt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl i tijuana, verkar vara rätt sjuk stad :D

 

Jeeeepp, har hört en del sjukt om det stället.

 

Pallade inte skriva ngt igår, var för tiltad. Tappade 1k gröna på nl200 på 1minut mot nån sopreg o la ner blixt...

 

Fick precis en rövstart på denna dag oxå, jaga jaga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart hela 500 händer idag, grindar som aldrig förr mao. Plussade. Två speldagar i April och två plusdagar, svårt. Tror det får bli nya månads målet: 100% plusdagar.

 

Knatade 6km idag, hur i helvete pallar Starfitter gå 1mil flera ggr i veckan:S Med det sagt ska jag gå 1mil 2ggr nästa vecka och fortsätta med mina std 5kms marscher, helst på morgonen. Tänkte dra o gymma imorrn annars är det inget spännande inbokat nästa vecka.

 

Ska till Staterna 4veckor i sommar, tror inte jag har nämnt det tidigare. Är där mellan 7juni-5juli, längtar som fan till det. Kommer flyga t&r Las Vegas men spendera den mesta tiden i Cali. SF - LA - SD är tanken, med lite mindre stopp här o var. Tanken är att ta sig över till gränsen till Tijuana när vi är i San Diego. Någon som har någon erfarenhet av detta, är det meckigt lr smärtfritt?

 

Ska göra exakt samma sak i sommar, men hoppar nog TJ. Inte hört någon säga något positivt om den staden. Jag kommer till Vegas 5 Juli och hem 4 veckor senare, så vi ses kanske på flygplatsen. :-)

 

Vad tänker ni göra, har ni börjat funta kring sånt? Har aldrig varit i de krokarna, så tar gärna emot tips på saker att se göra shoppa etc. SD exempelvis, hör jag bara positiva saker om, men vet inte mer än schysst klimat, bra käk, bra bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska göra exakt samma sak i sommar, men hoppar nog TJ. Inte hört någon säga något positivt om den staden. Jag kommer till Vegas 5 Juli och hem 4 veckor senare, så vi ses kanske på flygplatsen. :-)

 

Vad tänker ni göra, har ni börjat funta kring sånt? Har aldrig varit i de krokarna, så tar gärna emot tips på saker att se göra shoppa etc. SD exempelvis, hör jag bara positiva saker om, men vet inte mer än schysst klimat, bra käk, bra bad.

 

Good for you:-) Det mesta jag hört om TJ har varit rätt avskräckande, men även hört att man kan ha jävligt kul där. Är riktigt nyfiken på staden så det blir svårt att undvika:mrgreen: Flygplatsen it is8-)

 

Gjorde en liknande resa med päronen för en sex år sedan. Ett tips om ni vill besöka Alcatraz i San Fran är att boka biljetter till turerna minst ett par veckor innan ni kommer dit. Sensast jag var där va allt uppbokas minst två veckor innan. Los Angeles är ju brutalt stort och utbrett, svårt att få ett grepp om den staden. Vet inte vad vi kommer göra där, blir att ta det som det kommer. Vill gå på typ Universal studios när jag e där, amerikanska nöjesfält kan inte jämföras med svenska. Har rätt dålig koll på SD, är väl ett ganska avslappnat ställe med bra stränder osv. Seaworld ligger ju där, kanske är värt en utflykt. Mellan Vegas och västkusten nånstanns ligger Palmsprings, Rika LA bor använder det som ett vattenhål. Rätt trevligt och definitivt värt en natt iaf. När det gäller shopping rekommenderar jag att kolla upp outlets i områdena ni besöker, brukar vara stora med bra utbud av de kändaste märkena och priset brukar vara väldigt tilltalande jämfört med både "vanliga" affärer och återförsäljare i europa. Hoppas något var till nytta iaf:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good for you:-) Det mesta jag hört om TJ har varit rätt avskräckande, men även hört att man kan ha jävligt kul där. Är riktigt nyfiken på staden så det blir svårt att undvika:mrgreen: Flygplatsen it is8-)

 

Gjorde en liknande resa med päronen för en sex år sedan. Ett tips om ni vill besöka Alcatraz i San Fran är att boka biljetter till turerna minst ett par veckor innan ni kommer dit. Sensast jag var där va allt uppbokas minst två veckor innan. Los Angeles är ju brutalt stort och utbrett, svårt att få ett grepp om den staden. Vet inte vad vi kommer göra där, blir att ta det som det kommer. Vill gå på typ Universal studios när jag e där, amerikanska nöjesfält kan inte jämföras med svenska. Har rätt dålig koll på SD, är väl ett ganska avslappnat ställe med bra stränder osv. Seaworld ligger ju där, kanske är värt en utflykt. Mellan Vegas och västkusten nånstanns ligger Palmsprings, Rika LA bor använder det som ett vattenhål. Rätt trevligt och definitivt värt en natt iaf. När det gäller shopping rekommenderar jag att kolla upp outlets i områdena ni besöker, brukar vara stora med bra utbud av de kändaste märkena och priset brukar vara väldigt tilltalande jämfört med både "vanliga" affärer och återförsäljare i europa. Hoppas något var till nytta iaf:-)

 

Känns bra att du redan nu har tagit på dig rollen som reseguide :-P .Min plats blir ju framför ratten och bara köra dit ni pekar :-)

Av allt jag hittat om Tijuana på nätet verkar de flesta inte ha så positiva åsikter om staden men litar på dig där..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...