Gå till innehåll

NY DB av AMAGAD


Anref

Recommended Posts

Hej, startar ny DB här på PF, alla här vet vem jag är, men jag kommer inte outa mitt riktiga nick här i DBn.

 

2009

 

Händelserikt år, utvecklades enormt inom pokern.

 

2010

 

Iår siktar jag på att få in STORA sample, minst 50k händer i månaden.

Och innan året är slut siktar jag på att nå NL100, tycker det känns ganska realistiskt, då jag just nu spelar NL25/NL20.

 

Jag har en rulle för tillfället på 600€.

 

För några månader sedan flyttade jag hemifrån med flickvännen, vilket har gjort att jag fått cashat ut konstant varje månad för att kunna överleva, om det inte varit för det hade rullen varit betydligt större nu när det nya året ringer in!

 

Sammanfattning MÅL 2010

 

  • Spela MINST 600k händer EJ UPPNÅTT

 

  • Nå NL100 EJ UPPNÅTT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite nattlir för att komma igång på sajten, fick in 900 händer, gick ca 1/2 BI Plus. (btw var sitter knappen så jag kan trycka 1/2 i mindre skala?)

 

Btw, lirar som sagt på Point Poker nu, entraction dvs, kom på att jag inte gillar klienten överhuvudtaget, aldrig tänkt på det tidigare då jag aldrig multitablat där, men det går ju inte välja en fast plats? Så att när nästa bord startas sitter man där? Jävligt dåligt imo, sen massa andra smågrejer som jag stör mig på, t ex att så fort det är min tur på ett bord läggs det bordet i förgrunden, GRYMT irriterande!

Sen finns det inget fast inköp bestämt så man måste hela tiden hålla på att kryssa i rutan "Max Buy-in" varje jävla gång ett nytt bord startas.

Som sagt en jävla massa smågrejer som jag stör mig på!

 

Men aja imorgon kör vi igång på riktigt tror jag, annars blir det Söndag, har iaf som mål innan nästa helg att få ihop 20k + händer iaf, borde gå om jag ligger i lite, vilket jag var dålig på förra året, men NYTT ÅR NYA TAG

 

GOGOGO

 

GLHF ALLA!

 

Inga intressanta händer denna session, men lovar ni ska få ett och annat att kolla igenom innan nästa veckas slut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger av för inatt, har inte fått in särskilt mycket händer, måste som sagt skärpa till mig, men är ju fortfarande helg (kan skylla på det).

 

Aja resultat efter 3200 spelade händer, 1 BI -

 

Men jag tror iaf att jag har sprungit dåligt, svårt att veta efter så litet sample, men jag har haft några setups QQ vs AA AK vs AA osvosv.

 

Med vilken graf i HEM kan man kolla om man sprungit dåligt är det AI grafen eller? Och hur funkar den isf? Vad menas med vad? Kan någon vara så snäll att förklara?

 

Sen om den personen kan förklara vad EV$ Adjusted betyder också?

 

har ett -$27.50 och ett $ EV Adjusted på -$49.19, bra eller dåligt? Vad menas?

 

Aja får iaf inte heller http://www.handconverter.com att fungera när jag klistrar in händer i 2+2 format :/ Förstår inte vad jag gör för fel!

 

Aja nu blire sängen.

 

GLHF ALLA!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt även och funderade på stats, VPIP och PFR vad är för tight och vad är för löst när man lirar 6max?

 

Alltså vad bör jag inte understiga eller överstiga på VPIP och samma med PFR?

 

Btw Rakeback grafen den känns felaktig? Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt även och funderade på stats, VPIP och PFR vad är för tight och vad är för löst när man lirar 6max?

 

Alltså vad bör jag inte understiga eller överstiga på VPIP och samma med PFR?

 

Btw Rakeback grafen den känns felaktig? Rätt eller fel?

 

Under 30% iaf, kanske till och med under 25% mot bättre reggs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VPIP :) PFR kanske 10-15% (eventuellt lite mer beror på) och 3bet 5% och öppna upp dig mer mot tightare spelare :)

Detta anser jag väldigt TAG då

 

Haha hänger inte alls med här, VPIP eller PFR som ska vara 10-15% ? :-D

Låter jävligt lågt dock.

 

Tror det klickade nu, är så jävla trött så fattar inget, men du menar nog detta:

 

VPIP under 30 under 25 mot bättre regs, och PFR 10-15?

 

Sen 3bet 5%?

 

Mina stats ser ut såhär efter 3k sample: VPIP 23% PFR 17% lite för tight kanske? Men spelar så fuckin lågt också lägg det i åtanke kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...