Gå till innehåll

All in - förväntat vs. utfall


Weedobooty

Recommended Posts

Tror det där är ganska knasigt verktyg.

 

Det verkar som om den beräknar all-in ev enbart för gatan man sköt in pengarna, så pengarna man stoppat in från de tidigare gatorna räknas som gratispengar vid förlust.

 

Så om vi tittar på två spelare som flippar genom att stoppa in halva stacken preflopp och sedan andra halvan 100% på floppen så kommer deras faktiskta EV vara 0, medan PT kommer beräkna det som om båda spelarna har massivt +EV och blir mer och mer run bad ju längre de flippar.

 

Rätta mig om jag har fel, men det förklarar iaf varför 99% av alla som postar grafer är run bad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla ni, innan ni drar igång ett världskrig om det här, jag var inte ute efter er empati. Jag påstår inte att jag har ett bevis för världens undergång heller. Och jag vet att det är ett litet sample.

 

Jag har varit all in med KK mot AJ en massa gånger på sistone och kan inte vinna. Det är oflyt och äckligt, så jag valde att kalla det äckel-oflyt. Kanske dumt av mej. Jag borde ha valt en mer matematisk term.

 

Jag spelar NL100, så det är faktiskt ännu mindre märkvärdigt. Jag har spelat poker online sen 2003, så jag vet att det går upp och ner.

 

Jag ville bara veta hur man får fram en graf för all in performance. Jeez...

 

PS. Har du gått 50 eller 100 BI under EV, Jesper? Kan vi få se din graf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar inte ens på ev-skiten längre (jo det gör jag men borde inte) precis som hjort så märkte jag att den beräkna så konstigt osv, dessutom vet jag att jag är badrun for life men har mycket kärlek så nöjer mig ändå.

21 bi under ev denna mån står det fö, meeeeeerrrrry chriiiiiistmaaaaaaaaaas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det där är ganska knasigt verktyg.

 

Det verkar som om den beräknar all-in ev enbart för gatan man sköt in pengarna, så pengarna man stoppat in från de tidigare gatorna räknas som gratispengar vid förlust.

 

Så om vi tittar på två spelare som flippar genom att stoppa in halva stacken preflopp och sedan andra halvan 100% på floppen så kommer deras faktiskta EV vara 0, medan PT kommer beräkna det som om båda spelarna har massivt +EV och blir mer och mer run bad ju längre de flippar.

 

Rätta mig om jag har fel, men det förklarar iaf varför 99% av alla som postar grafer är run bad.

 

Jag tror det ligger nåt i det du skriver. Om jag får tid här i mellandagarna ska jag knåpa ihop en egen funktion för det här, som gör rätt.

 

Spännande att se om det här blir min sista postning. Jag ska tydligen bannas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det där är ganska knasigt verktyg.

 

Det verkar som om den beräknar all-in ev enbart för gatan man sköt in pengarna, så pengarna man stoppat in från de tidigare gatorna räknas som gratispengar vid förlust.

 

Så om vi tittar på två spelare som flippar genom att stoppa in halva stacken preflopp och sedan andra halvan 100% på floppen så kommer deras faktiskta EV vara 0, medan PT kommer beräkna det som om båda spelarna har massivt +EV och blir mer och mer run bad ju längre de flippar.

 

Rätta mig om jag har fel, men det förklarar iaf varför 99% av alla som postar grafer är run bad.

Väntat i över 4 år på att säga detta: hjort du har fel!

 

den tar ingen hänsyn till vem som stoppat in pengarna, den räknar bara det förväntade som equityn*pottstorleken. därmed inte sagt att den räknar rätt i övrigt.... tror det blir väldigt fel när exempelvis en short är allin och får flera syner och någon av synarna blir bortbetade postflopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väntat i över 4 år på att säga detta: hjort du har fel!

 

den tar ingen hänsyn till vem som stoppat in pengarna, den räknar bara det förväntade som equityn*pottstorleken. därmed inte sagt att den räknar rätt i övrigt.... tror det blir väldigt fel när exempelvis en short är allin och får flera syner och någon av synarna blir bortbetade postflopp.

 

Fan, du hann före.

 

Anledningen till att 99% av alla postade grafen ligger under EV dock är för att det känns mycket skönare att klaga på otur än att skryta om tur (i senare fallet speciellt om man ändå backar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, du hann före.

 

Anledningen till att 99% av alla postade grafen ligger under EV dock är för att det känns mycket skönare att klaga på otur än att skryta om tur (i senare fallet speciellt om man ändå backar).

 

Undrar om det verkligen är så, jag känner inte någon som ligger över EV på ett lite större sample.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om det verkligen är så, jag känner inte någon som ligger över EV på ett lite större sample.

 

Rent teoretiskt ska det ju finnas ungefär lika många som ligger över som ligger under (om vi bortser från att folk kanske kör stop-loss men inte stop-win eller tvärtom), så det skulle i så fall vara om Poker Tracker räknar fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...