Gå till innehåll

NLT - Trn, 77 i SB på finalbord?


alve

Recommended Posts

Spelade liveturnering idag. Finalbord, 7 spelare kvar varav 5 fick pris.

Jag har just dubblat upp med ett coinflip så har mellan 5-6k i stacken, blinds på 300/600.

 

Jag sitter i SB, alla foldar till dealer (chipleader med över 50% av alla chips) som spelar upp till 2k. Dealer är killen som jag dubblat upp mot just innan. Jag kollar ner på 77. Killen som raiseat kan ha ett antal händer, Any A eller PP känns väl troligt. Men jag har sett han raisea 4xbb tidigt i en turnering med händer som T6 eller liknande. Jag ställer in utan att tveka. Detta på grund av att jag har under 10xbb i stacken och att dubbla upp skulle ge mig en riktigt bra chans till mer pengar. Men sen inser jag ju att dealers foldequity inte är särskilt stor. Han har väldigt mycket marker, och är nog lite tiltade efter att förlorat coinflip mot mig just innan.

 

Min fråga är alltså hur ni tycker jag skulle gjort?

Kan också lägga till att jag nog ligger ungefär top3 i chips med min stack just då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, kan du utveckla varför du skulle folda?

Jag leder mot dom flesta händer han kan tänkas ha här om än knappt. Jag är inte särskilt intresserad av att komma 4:a eller 5:a heller.

Tror du jag kommer få ett bättre läge senare?

Förstår i och för sig att det kanske inte är värt att sätta hela sin turnering på ett förmodat coinflip, med denna chipposition.

Det ger inget extra värde i och med att mina blinds nog kommer bli mer respekterade om jag klarar mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar Hjort och ungefär så jag tänkte. KQ-T är ju också händer han kan tänkas ha. HD:n jag sagt känns väldigt troligt för killen.

 

Resultatet: Tryckte ju in allt, får självklart syn. Han sitter på A8s och träffar två par på flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...