Starfitter Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 Sitter atm och skriver från en jävla telefon, är hemma hos föräldrarna som bara har glocalnets 3G internet. Med mig har jag min nya mbp som tydligen Inte är så enkelt att få skiten att funka med från glocalnets support sa dom jag skulle ladda ner "stay connected" för just snowL vilket är någon spec program. Det är installerat och det står att jag är connectad men varken skickar eller tar emot något förutom typ 10 kb precis när det ansluter. Plez help orkar inte surfa på mobilen i 3 veckor!!! Stod något om nätverksinställningar när jag installerade det men bara att jag skulle ändra något i dem men varken vilka eller hur? Citera
Joeduck Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 Vad heter modemet? Operativsystem? Haft problem med nätverket innan? Loggar den ur, eller kan du fortarande pinga www/IP adresser? Citera
Starfitter Postad 19 December , 2009 Författare Rapport Postad 19 December , 2009 Vad heter modemet? Operativsystem? Haft problem med nätverket innan?Loggar den ur, eller kan du fortarande pinga www adresser? Option icon 225 snow leopard till mac nej det funkar ju till pc inloggad men får bara upp du är inte uppkopplad i safari. Citera
Joeduck Postad 19 December , 2009 Rapport Postad 19 December , 2009 Starta om datorn kanske hjälper? Mac vet jag inte så mycket om ändå, tyvärr. Typ ingenting. Sökt google? Citera
Starfitter Postad 19 December , 2009 Författare Rapport Postad 19 December , 2009 Jepp det fungerade inte googlade och hitta en tråd om det men verkade som de fann typ 20 olika program och update som funkade mer eller mindre bra och jag kan ju inte ms få ner dem utan att dra till någon polare som har fungerande uppkoppling ( ligger sjuk så orkar inte springa runt en massa ) Citera
Lemiux Postad 20 December , 2009 Rapport Postad 20 December , 2009 Vet att med telias modem måste man in i nätverksinställningar och ändra några saker, kommer tyvärr inte ihåg vilka nu men det är även Option modem Citera
kraclob Postad 20 December , 2009 Rapport Postad 20 December , 2009 Har kört det på SL MAC. Testa att ladda ner senaste Globetrotter programvaran och köra med det. Citera
Starfitter Postad 21 December , 2009 Författare Rapport Postad 21 December , 2009 snackade med glocalnetsupporten igen idag efter att ha provat deras nyaste mjukvara, blev vidareskickad till en betalsupport på 15kr/min lol. sjukt att man ska betala för att dom är inkompetenta Citera
kraclob Postad 21 December , 2009 Rapport Postad 21 December , 2009 snackade med glocalnetsupporten igen idag efter att ha provat deras nyaste mjukvara, blev vidareskickad till en betalsupport på 15kr/min lol.sjukt att man ska betala för att dom är inkompetenta Testa att gå in på option.com ladda ner software och leta efter något som heter globetrotter connect. Hittade länk: http://www.option.com/en/support/software-download/software/gt-connect-for-mac-v3/ Citera
Recommended Posts