Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Som rubriken säger, varför är det så strikt förbjudet att länka eller tipsa om piratkopierat material? Ett riktigt bra forum ska väl erbjuda sina medlemmar den bästa servicen som är möjligt. Tänker på tex bilforum som inte har något som helst emot piratdelar (förutom att medlemmarna kanske tycker det är billigt skräp ibland)... Enda anledningen som jag ser det är väl att ägarna till forumet har egna vinstintressen, men så är det väl inte här???

Postad

Jag tror inte heller att det är en korrekt jämförelse. Inte för att jag är vidare insatt i piratdelar till fordon. Men jag antar att man kan kringgå orginalets patentskydd och tillverka/sälja piratdelar?

De flesta 'seriösa' forum undviker att befatta sig med piratkopiering och fildelning. Förmodligen för att visa att dom tar avstånd från det och vill undvika eventuella konflikter som kan uppstå.

Postad

Att säja reservdelar till bilar som inte är orginaltillverkade är inget brott.

Att lägga ut material för allmän "beskådning" som är upphovsrättsskyddat är straffbart.

Ser du skillnaden.

Och för att det inte ska bli någon tvistefråga om saker och ting så har vi en riktlinje att ALLA länkar till ställen där detta blir tillgängligt tas bort och varning utdelas. Undantag för Youtube och Pokertube.

EDIT: Och därmed stänger vi tråden då OP fått sitt svar.