Yellowace Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Jag har spelat på Stars i flera år och alltid varit nöjd , tills nu. Den här veckan spela jag en sit&GO HU mot en spelar jag mött tidigare och vi bestämde oss för att istället splita pengarna. Jag överförde hans buyin och dealan var då att han helt enkelt skulle låta mig vinna. Sånt här görs ofta och ingen ovandligt. Tyvärr blev jag lurad den här gånger, efter att skickat pengar lät han mig inte vinna och efter två badbeats förlora jag matchen. Naiv som jag var trodde jag pokerstars skulle hjälpa mig få tillbacks mina pengar men icke. Utan motivering fick jag svar att dom inte "kunde" agera eller göra något alls. Det är för mig absurt, jag har förklarat vad som hänt och det jag säger är lätt att bevisa. Det finns en chat logg där det står svart på vit att båda spelarna gick med på dealen och dessutom går det att titta på transaktionen där det syns att jag överfört hans buyin. Jag tycker det är ruskit illa att pokerstars inte gör nåt , det ända dom lyckats med är att skydda en fuskare / tjuv och här sitter jag , något fattigare och så pass förbannat handlingsförlamad att min ända glädja är att gråta ut här på forumet och från och med nu söka mig till nya jaktmarker, FTP eller kanske UB Citera
spelberoende Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 vad nicka han och hur mkt blev du blåst på? Citera
Lisa87 Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Tycker du för skylla dig själv. Ni har valt att spela och sen helt plötsligt får ni för er att inte spela vidare.. Lita aldrig på folk du inte känner väl när det gäller pengar.. Citera
Soni Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Förstår inte hur du kan gå med på att skicka pengar till snubben INNAN matchen är över, hade aldrig kunnat lita på någon att han ska låta dig vinna EFTER att du skickat buyin till honom.. Väldigt dumt av dig imo, men samtidigt om det kan bevisas att ni gjort en deal så borde dom kanske kunna göra något, men ändå, jag skulle aldrig göra som du gjorde Citera
Hakflem Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Jag förstår inte. Vad består dealen av? Och varför vill man "splitta" en HU sng? För att donera rake-pengar till Stars eller? Citera
corgi Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Det är klart att stars inte kan göra något åt det. tänk Citera
Yellowace Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Postad 17 December , 2009 Vi spelade 200+10 HU, han är likt mig själv en aktiv och vinnande spelare på stars och därför bedömde jag honom seriös så när han vändligt fråga om att choppa gick jag med på. Jag är säker på att jag kommer hitta honom inne på stars igen, och trodde som sagt naivt att stars tveklöst skulle agera då jag så lätt kan vissa vad som hänt, Men men jag får ju tydligen skylla mig själv enligt vissa. Jäkligt givande forum det här va, Im out, gl out there. Citera
Joeduck Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Förstår inte hur man kan lita på folk i chatten. Varför inte slänga upp loggarna? Citera
Yellowace Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Postad 17 December , 2009 Förstår inte hur man kan lita på folk i chatten. I vanliga fall så "ropar" man på moderatorn när man splittar. Det glömde ni uppenbarligen. Jo så gör man normalt men pokerstars har nu mera valt att inte hjälpa till vid just sit&GO,tidigare gjorde man det men inte längre. Det visst du uppenbarligen inte. Citera
Joeduck Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Jo så gör man normalt men pokerstars har nu mera valt att inte hjälpa till vid just sit&GO,tidigare gjorde man det men inte längre. Det visst du uppenbarligen inte.Jo, men jag glömde.. Citera
Shahin86 Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Det är inte standard o skicka innan den tar slut, men det låter sjukt att dom inte går på deras ord vid chatten, nästan så sjukt att jag inte tror på det, låter inte likt stars. Billig läxa dock om du lär dig nåt av den (= Citera
Yellowace Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Postad 17 December , 2009 Jo, men jag glömde.. jaha..... okey :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: ..... Citera
GiG Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Jag förstår fortfarande hur du kunde ta en split? Jag antar att han regga sig mot dig, men du tror på fullt allvar att han gör det och sen ber om split för du verkade vara en vinnande spelare? Hela storyn är för sjuk för att jag ska tycka synd om dig. Citera
Joey Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Jag förstår fortfarande hur du kunde ta en split? Jag antar att han regga sig mot dig, men du tror på fullt allvar att han gör det och sen ber om split för du verkade vara en vinnande spelare? Hela storyn är för sjuk för att jag ska tycka synd om dig. Tänkte samma sak först, men eftersom hu-sng-nötproffs-shahin verkar tycka att det inte är några konstigheter så antar jag att sånt händer. Citera
Jimmy_the_Rose Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Ett dåligt sätt att skrapa ihop fpp/vpp "relativt billigt och variansfritt"? Citera
Shahin86 Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Brukar hända ganska ofta man reggar samtidigt eftersom det bara finns en i taget o eftersom alla på stars är tightåsnor så tar dom en split o ger bort pengar istället för o förlora ett buy in mot nån som enligt sharkscope säger vet vad man kan göra med 2 kort på handen (= Citera
swahnroger Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Enligt min mening borde det vara automatisk konfiskering av insatserna vid splittningsförsök på SnG HU. Jag menar, wtf. Citera
speltorsk_LOL Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Lol varför inte bara ta en flipp? Lär ju jämna ut sig om detta är ett vanligt förekommande problem sa, imo. Citera
Juniior Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Spelade en $200 HU SNG no blind increase på stars för några månader sedan. Efter 1 timme och 50min så har vi fortfarande startstack. Då frågar han om vi ska splitta. Sure tycker jag och då får han in en Moderator i chatten som gör de åt oss. Citera
Fnii! Grrp! Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Problemet är att stars så hårdnackat vägrar automatisk dealfunktion. Citera
Jerico Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 LOL åt att skicka pengar till en okänd. man börjar ju förstå hur alla scammers på internet tjänar pengar. Citera
Mr.Lajban Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Funderar på om inte trådskaparen borde vara arg på sig själv... Citera
DrRoland Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Det är inte standard o skicka innan den tar slut, men det låter sjukt att dom inte går på deras ord vid chatten, nästan så sjukt att jag inte tror på det, låter inte likt stars. Billig läxa dock om du lär dig nåt av den (= Finns det någon anledning till att man skulle fästa någon som helst vikt vid vad folk säger i en pokerbordschatt? Citera
affe2000 Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Finns det någon anledning till att man skulle fästa någon som helst vikt vid vad folk säger i en pokerbordschatt? Inte som spelare men kanske pokerstars kan titta på chatten och sedan konstatera om det har skett en transaktion eller inte och agera därefter? Citera
Recommended Posts