Iggan Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 CO spelar 24/15 över 76 händer. BTN spelar 29/7 över 17 händer. Ska jag squeeza i det läget eller bara flatta? Tänkte att AQ är tillräckligt bra hand för att squeeza så jag tar ner pengarna direkt och sedan kan man också träffa. Ska jag c-betta den brädan? Har ingen aning vad hans flatting range för 3-bets är. Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $0.50(BB) Replayer SB ($64.92) Hero ($50) UTG ($48.53) CO ($51.35) BTN ($69.57) Dealt to Hero A:club: Q:diamond: fold, CO raises to $1.75, BTN calls $1.75, fold, Hero raises to $7, fold, BTN calls $5.25 FLOP ($16) T:heart: 8:diamond: 7:club: Hero bets $9, BTN calls $9 TURN ($34) T:heart: 8:diamond: 7:club: 7:diamond: Hero checks, BTN bets $53.57 (AI), Hero folds Citera
lappen Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 Om du inte har någon aning vad han flattar med så är ett c-bet på den floppen meningslös egentligen.Hade kommit typ KQ2 hade du kunnat reppa AK eller AQ och då har han lagt sitt pocket par som han troligtvis har..typ 1010+ Citera
Iggan Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 Om du inte har någon aning vad han flattar med så är ett c-bet på den floppen meningslös egentligen.Hade kommit typ KQ2 hade du kunnat reppa AK eller AQ och då har han lagt sitt pocket par som han troligtvis har..typ 1010+ Men du tycker mer om en squeeze än en flat preflop? Citera
Iggan Postad 16 December , 2009 Författare Rapport Postad 16 December , 2009 squeeze pre är fint! Och du håller med att inte c-betta den floppen för att han förmodligen har TT+? Citera
Soni Postad 16 December , 2009 Rapport Postad 16 December , 2009 CO spelar 24/15 över 76 händer.BTN spelar 29/7 över 17 händer. [/color]Hero folds lite ot men vad betyder det där egentligen? Citera
Iggan Postad 17 December , 2009 Författare Rapport Postad 17 December , 2009 lite ot men vad betyder det där egentligen? 24 = VPIP förkortning av voluntarily put money in the pot % 15 = PFR förkortningar av preflop raise % Citera
Trillske Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Alla händer är bra nog att höja. Snarare så att AQ är boardeline och småknepig, inte minst på låga nivåer, gränsen för total merge är nog inte så himla långt ifrån. Kan finnas poänger med att polarisera helt istället. Hursomhelst, skulle säga att den är bra men folda för omslag (men gör det inte nödvändigtvis till en vana), checkfolda floppen (och få in en del c/r på liknande ställen). Finns många (bra spelare) som hellre chipdumpar stacken till en fiende än att squeezfolda där någonsin men har iaf kommit fram till att de har en teoretisk poäng men i slutändan fel i rätt många sammanhang. Citera
Pele08 Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Och du håller med att inte c-betta den floppen för att han förmodligen har TT+? Han har ju aldrig TT+ i det läget (möjligtvis TT). De händerna kommer han själv 3beta med på knappen. Däremot så tycker jag inte en cbet på denna flop med handen du har är bra. Den träffar hans BTNsyn/3betsyn från knappen så hårt som det går. Men jag blir lite fundersam vad han gör pushen på turn med. Svårt att sätta han på en någorlunda vettig range där. Han borde "aldrig" pusha en färdig hand där. Ju mer jag tänker på det desto mer fundersam blir jag. Hittar absolut ingen vettig hand. Om vi ger han en smått överdriven range så: För stenhårt värde: TT,88,"77",J9,97,87,T7,(T8 är lite halvkall) Sen finns det ju även lite händer han har bra SDvalue med som jag tror han checkar bakom väldigt ofta: T9,98. Visst finns det självklart en chans att han har just en riktigt stark hand och försöker inducera en light call eller inte rikigt har full koll på hur han ska göra. Om vi nu ska vara handspecifika så sätter jag han på QdJd, den känns rätt trolig mot hur handen har utspelat sig. Absolut inte så att jag predikar för en call utan går lite off topic om vi nu skulle ha hamnat i detta läget med låt oss säga AA vilket kanske inte borde checka turn men om vi nu har hamnat där så är jag inte helt främmande för en call när han pushar. Hade blivit mer skraj för en mindre bet. Citera
Trillske Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Åh, jag missade att det var button som synade. Då försvinner väl mycket qq+ om ni inte har någon highlevel-dynamik igång vilket jag inte tror ni har. Tror fortfarande han är hyfsat trygg med floppen ofta dock så ska du mesa fram ett cbet är det väl läge att pusha turn. Det eller återigen checkfold flopp. Citera
lappen Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Men jag blir lite fundersam vad han gör pushen på turn med. Svårt att sätta han på en någorlunda vettig range där. Han borde "aldrig" pusha en färdig hand där. Han borde inte men det gör många i ett försök att det ska se ut som bluff och vill få betalt att överpar. Hade en liknande hand där jag missklickade syn där han floppade ett set och pushade rakt av på turn. Nu hade jag tur och drog ut men det är en annan historia. Citera
Trillske Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Kolla pott och stacksizes istället. Citera
Akim Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Alla händer är bra nog att höja. Snarare så att AQ är boardeline och småknepig, inte minst på låga nivåer, gränsen för total merge är nog inte så himla långt ifrån. Kan finnas poänger med att polarisera helt istället. Hursomhelst, skulle säga att den är bra men folda för omslag (men gör det inte nödvändigtvis till en vana), checkfolda floppen (och få in en del c/r på liknande ställen). Finns många (bra spelare) som hellre chipdumpar stacken till en fiende än att squeezfolda där någonsin men har iaf kommit fram till att de har en teoretisk poäng men i slutändan fel i rätt många sammanhang. +1 Citera
bananuz Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 raise pre, cbet flop och ge upp turn är helt fine och funkar jättebra som standard. Visst är det exploläge men inte så betydande att du ska stacka av med A hög utan några tyngre reads. Citera
cobb89 Postad 17 December , 2009 Rapport Postad 17 December , 2009 Vet faktiskt inte riktigt om jag cbetar den floppen eller vad som egentligen har högst EV, gör jag det är det iaf med planen att få in det på alla turnade A/K/Q/J. Har dock inga problem att bara checkfolda floppen men beror mest på hur mycket FI gillar att syna. När vi squeezar pre gör vi det självklart för att folda mot omslag, gråter inte särskilt mycket över att få 3betsfolda AQo mot random spelare. Tycker inte vi ska överanalysera situationen fullständigt och jag lägger verkligen ingen vikt vid att hålla på att försöka inte kunna bli exploaterad här, det är lixom ingen risk på nivån. Citera
Trillske Postad 18 December , 2009 Rapport Postad 18 December , 2009 Sakfrågan handlar mer om att placera sedelbuntar i kaminen, än att bli exploaterad. Citera
Hjort Postad 18 December , 2009 Rapport Postad 18 December , 2009 Om vi nu ska vara handspecifika så sätter jag han på QdJd, den känns rätt trolig mot hur handen har utspelat sig.Dealt to Hero A:klöver: Q:diamond: Så jag skulle nog inte säga att QdJd är den allra troligaste kombon. Citera
Pele08 Postad 18 December , 2009 Rapport Postad 18 December , 2009 Dealt to Hero A:klöver: Q:diamond: Så jag skulle nog inte säga att QdJd är den allra troligaste kombon. Haha oj, missade den totalt. Så det kan gå när man postar sent på natten. Citera
Recommended Posts