lillaskuggan Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 hej hej Allvarligt talat hur ska man spela det här spelet när man kan lira bra i turnering upp till mittenposition o sen hela tiden bli utslagen en sjuk suckout Jag vet att jag som marginell spelare alltid kommer springa in i väggen o slå ut mig själv men hur fan kommer man förbi detta Vad ska man läsa på, vad ska man göra hur ska man avancera i spelet? Senaste handen i en 2.20 turning på pokerstars plockar upp AA och sitter med runt 60BB BB 300 min stack runt 18k Höjer till 3BB från mittposition till 900 Får drag av en idiot på knappen som spelar alldeles för marginella händer men plockat en del potter med ren jävla röta på rivern alltid underdog alltid landar på fötterna flop kommer 469 rainbow jag hårdhöjer med 3500 för att inte ska sitta på nåt tokdrag o dra Han funderar länge o pressar sen in det han har Jag vet att hans hand är max A6 A9 K9 eller nåt liknande o han pressar felaktigt på toppair Jag synar o han visar 910 off Givetvis som alltid för mig prickar den fan en 10 på turn o man e bye bye Det här e scenariot hela hela tiden O då vet jag bättre än att syna all ins med färgdrag eller mot färgdrag, jag kan känna lite vad dom prickat o när jag är före men lik förbannat ska man bli utslagen på en sinnesrubbad out Vad ska man göra? lägga ner o inse att man aldrig kommer ha turmarginalen på sin sida? Eller spelar man bara så jävla kasst så man ska förtjäna att bli utdragen hela tiden oavsett hur hård press man sätter på motståndarna? Handen innan slutade med att man prickade mellanset o pressade. Givetvis fick man syn av en idiot med 2 långväga outs till en stege som han fick in Kan ju fan inte vara meningen att man bara ska spela när man sitter safe med ett fyrtal? Kanske bara e bettningen som e knas o varenda gång man faktiskt får in nåt (stege, färg) så ere alltid nån som får in en högre Sen tittar man hur alla andra lirar Dom vinner monsterpotter på par i 3or Jag loosar med kåk hur fan ere möjligt? Nåt råd om vad man ska läsa på eller göra skulle uppskattas annars lägger jag ner o pressar in mina pengar på trisslotter Citera
bridge Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Har de inte nån dubbeltrissvariant nu? Citera
lillaskuggan Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 jo tror det finns nån julvariant kanske? Citera
Valdin Postad 13 December , 2009 Rapport Postad 13 December , 2009 Så länge du får in pengarna innan de träffar sina "omöjliga" outs så spelar du ju rätt. Slagen av bad beats blir alla. Det är ju betydligt värre om du låter dem se kort billigt för att sen inte kunna lägga dig när de träffat sina nötter och trycker dig all in. Posta lite händer så vi kan se hur det faktiskt såg ut om du verkligen vill ha hjälp men jag gissar att du ville skriva av dig efter några bad beats... Citera
lillaskuggan Postad 13 December , 2009 Författare Rapport Postad 13 December , 2009 Det vet man också men börjar tror att varje gång det finns en chans att vinna på en omöjlig out så kommer folk syna Här är turneringen innan Sitter med stora stacken och plockar upp AK i mittposition höjer 3BB o lillstack går all in typ 10% av min stack Jag synar o han visar 77. jag träffar inte ett skit hand 2 jag får AK o höjer igen Samma lillstack pressar all in Jag synar han visar 88 o jag missar totalt 40% av stacken borta nu Hand 3 plockar upp KK o pressar i mittposition får syn av storstack som visar AK Givet träffar han sitt A o man e bye bye 3 händer på raken o man gick från storstack till ute trots att man inte ens tog onödiga risker Seriöst ska man lägga AK när lillstacken pressar? Det är ju ett hur easy call som helst men för mig betyder det utslagen tydligen Höjde 3 gånger efter varann med JJ QQ KK o varje gång ploppade ett A på flopen o det kostar fläsk Känns ju fan inte i rimligt detta eller? Har kommit till den nivån att man inte vågar spela AK ens med en höjning Citera
Donkeyboy Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 Det vet man också men börjar tror att varje gång det finns en chans att vinna på en omöjlig out så kommer folk synaHär är turneringen innan Sitter med stora stacken och plockar upp AK i mittposition höjer 3BB o lillstack går all in typ 10% av min stack Jag synar o han visar 77. jag träffar inte ett skit hand 2 jag får AK o höjer igen Samma lillstack pressar all in Jag synar han visar 88 o jag missar totalt 40% av stacken borta nu Hand 3 plockar upp KK o pressar i mittposition får syn av storstack som visar AK Givet träffar han sitt A o man e bye bye 3 händer på raken o man gick från storstack till ute trots att man inte ens tog onödiga risker Seriöst ska man lägga AK när lillstacken pressar? Det är ju ett hur easy call som helst men för mig betyder det utslagen tydligen Höjde 3 gånger efter varann med JJ QQ KK o varje gång ploppade ett A på flopen o det kostar fläsk Känns ju fan inte i rimligt detta eller? Har kommit till den nivån att man inte vågar spela AK ens med en höjning När du spelar turneringar med lågt inköp är det inte fel att bara limpa in och se floppen. Missar du så med din AK så kommer du billigt undan och träffar du så är det bara att ta betalat. Du gör det enkelt för shortstacken när du höjer innan och han har 88. Sen är KK värdelös de flesta gånger det kommer A på floppen, alltid någon fisk som synar med A3off preflop Citera
Tottyville Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 hej hejAllvarligt talat hur ska man spela det här spelet när man kan lira bra i turnering upp till mittenposition o sen hela tiden bli utslagen en sjuk suckout Jag vet att jag som marginell spelare alltid kommer springa in i väggen o slå ut mig själv men hur fan kommer man förbi detta Vad ska man läsa på, vad ska man göra hur ska man avancera i spelet? Senaste handen i en 2.20 turning på pokerstars plockar upp AA och sitter med runt 60BB BB 300 min stack runt 18k Höjer till 3BB från mittposition till 900 Får drag av en idiot på knappen som spelar alldeles för marginella händer men plockat en del potter med ren jävla röta på rivern alltid underdog alltid landar på fötterna flop kommer 469 rainbow jag hårdhöjer med 3500 för att inte ska sitta på nåt tokdrag o dra Han funderar länge o pressar sen in det han har Jag vet att hans hand är max A6 A9 K9 eller nåt liknande o han pressar felaktigt på toppair Jag synar o han visar 910 off Givetvis som alltid för mig prickar den fan en 10 på turn o man e bye bye Det här e scenariot hela hela tiden O då vet jag bättre än att syna all ins med färgdrag eller mot färgdrag, jag kan känna lite vad dom prickat o när jag är före men lik förbannat ska man bli utslagen på en sinnesrubbad out Vad ska man göra? lägga ner o inse att man aldrig kommer ha turmarginalen på sin sida? Eller spelar man bara så jävla kasst så man ska förtjäna att bli utdragen hela tiden oavsett hur hård press man sätter på motståndarna? Handen innan slutade med att man prickade mellanset o pressade. Givetvis fick man syn av en idiot med 2 långväga outs till en stege som han fick in Kan ju fan inte vara meningen att man bara ska spela när man sitter safe med ett fyrtal? Kanske bara e bettningen som e knas o varenda gång man faktiskt får in nåt (stege, färg) så ere alltid nån som får in en högre Sen tittar man hur alla andra lirar Dom vinner monsterpotter på par i 3or Jag loosar med kåk hur fan ere möjligt? Nåt råd om vad man ska läsa på eller göra skulle uppskattas annars lägger jag ner o pressar in mina pengar på trisslotter kan vara något att arbeta med, till en början. Citera
strater Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 härlig tråd nä men ett gott råd är ju att troligen se poker för vad det kan vara för dig, ett kul spel att satsa lite slantar på då och då med ungefär samma vinstchans som triss men lite roligare. vill du köra det lite mer seriöst så blir det ju till att träna först Citera
mr-flow Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 MrPitbull is back? Eller Har Jag Fel nu? Citera
Rette Postad 14 December , 2009 Rapport Postad 14 December , 2009 När du spelar turneringar med lågt inköp är det inte fel att bara limpa in och se floppen. Missar du så med din AK så kommer du billigt undan och träffar du så är det bara att ta betalat. Du gör det enkelt för shortstacken när du höjer innan och han har 88.Sen är KK värdelös de flesta gånger det kommer A på floppen, alltid någon fisk som synar med A3off preflop Jag skulle inte rekommendera att limpa med AK, tycker inte att ditt argument håller riktigt här. Jag vill få in så mycket marker som möjligt innan floppen med AK och synar såklart omslag allin om vi inte är jättdjupa. Kan hålla med om att det är svårt att spela KK när A kommer på floppen men handen är ju såklart inte värdelös, speciellt om handen spelas HU. Citera
Recommended Posts