Gå till innehåll

Hur loose kan man vara?


Stoneburg

Recommended Posts

Funderar på exakt hur superloose man kan var och fortfarande vara en vinnande spelare... om man försöker spela ALLA händer som har någon form av "potential". Tänker mig något sånt här:

 

Oraisad pott:

Alla A

Alla par

Alla två-face-cards

Kxs

Qxs

Alla connectors och one-gappers

 

Raisad pott:

Alla par

Alla connectors och one-gappers

 

Undrar om det går att plussa stabilt med de starthandskraven om man har ett vettigt post-flop spel. Naturligtvis får man inte tolka det som att man ska syna shortstacks all-in med one-gappers, utan det måste finnas lite stackdjup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar på exakt hur superloose man kan var och fortfarande vara en vinnande spelare... om man försöker spela ALLA händer som har någon form av "potential". Tänker mig något sånt här:

 

Oraisad pott:

Alla A

Alla par

Alla två-face-cards

Kxs

Qxs

Alla connectors och one-gappers

 

Raisad pott:

Alla par

Alla connectors och one-gappers

 

Undrar om det går att plussa stabilt med de starthandskraven om man har ett vettigt post-flop spel. Naturligtvis får man inte tolka det som att man ska syna shortstacks all-in med one-gappers, utan det måste finnas lite stackdjup.

 

Urk, skulle jag spela så där skulle jag känna mig snortajt :-)

 

Nja, skippa Kxs och Qxs (lätta att bli fångad på floppen, och spela alla knappar i stället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis får du inte syna i ohöjda potter, utav du skall vara den som höjjer själv.

 

mm, lite så har jag testat att lira det senaste, är lite nyfiken på dina PT siffror? kan du dela med dig? :P (VP och pre-flop raise)

 

lirar du SH?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis får du inte syna i ohöjda potter, utav du skall vara den som höjjer själv.

 

mm, lite så har jag testat att lira det senaste, är lite nyfiken på dina PT siffror? kan du dela med dig? :P (VP och pre-flop raise)

 

lirar du SH?

 

Ja, helst H2H, men jag spelar allt

 

Använder inte PT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

med "Alla connectors och one-gappers " menar ni då bara suited?

Nej, menar precis det som står. Om de är suited är det bara en bonus.

 

Om potten är öppnad så tycker jag man limpar med det mesta, är den oöppnad raisar man naturligtvis. Har någon raisat så cold-callar man bara såvida man inte har QQ+.

 

Kanske skulle lägga till suited two-gappers... T8s och 97s kan ju vara spelbara... det här skulle sen gälla oavsett position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar: ja, med reservation for stora swings + att du maste verkligen kunna spela galant postflopp

 

Notera att jag inte ifrågasätter huruvida - generellt - löst spel pre-flop kan kompenseras med bra spel post-flop, utan om det lösa spel som diskuteras här(alla A, alla connectors, etc) verkligen kan fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svar: ja, med reservation for stora swings + att du maste verkligen kunna spela galant postflopp

 

Notera att jag inte ifrågasätter huruvida - generellt - löst spel pre-flop kan kompenseras med bra spel post-flop, utan om det lösa spel som diskuteras här(alla A, alla connectors, etc) verkligen kan fungera.

 

det beror ju på hur bra du spelar postflopp... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man skulle ju kunna spela i typ 20.000 händer, sen kan man ju kolla vilka händer som är lönsamma ur vilka positioner. Å andra sidan lär man ju tjäna grymt mycket mer på sina AA/KK i och med den superslaskiga image man får, så det finns ju en hel del synergieffekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...