Gå till innehåll

Grind 2010 - Januari summerad, Februari igång!


MrFistPump

Recommended Posts

Hur spelar vi turn mot en 38/27 LAG här?

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $5(BB) Party

SB ($491)

BB ($2,308)

UTG ($542)

Hero ($970)

BTN ($1,092)

 

Dealt to Hero J:club: K:club:

 

fold, Hero raises to $17.50, fold, SB calls $15, BB calls $12.50

 

FLOP ($52.50) T:diamond: 9:heart: 7:club:

 

SB checks, BB checks, Hero bets $40, SB folds, BB raises to $125, Hero calls $85

 

TURN ($302) T:diamond: 9:heart: 7:club: 8:club:

 

BB bets $170, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fyfan. Inte mycket som gått vägen idag. -2,7k.

 

Måste varit den nya moddningen som påverkade riggen lol.

 

fa201023324AM9493.jpg

 

Tack för kommentarerna om handen ovan också :-) Håller med om att syn är bäst. Men av någon anledning får jag för mig att raisa liknande lägen emellanåt...Finns liksom inget mening med det egentligen.

 

Nya tag imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur får du bordet att se ut så där?

 

har sett flera sådana, är det nån inställning i poker tracker / hold em manager?

 

Näe, du måste "modda" om klienten. Inte speciellt svårt. Du byter egentligen bara ut de bildfiler som finns för borden/korten i datamappen för svenska spel. Det finns färdiga bakgrunder om du googlar runt eller letar här på forumet. Annars är det väldigt enkelt att bara rita en ny själv också. Filerna för bordet heter tx_bkg5 för 5 manna och tx_bkg10 för 10 manna.

 

Här står det ganska bra hur man går tillväga!

http://pokerforum.nu/forum/poker-off-topic/57860-pimpa-svs-klient.html

 

Smaken är som baken när det gäller det här, men det är kul att testa lite nytt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:-D :-D :-D

 

2459 händer idag fördelade på 2/4 till 5/10 :lol:

 

5/10 1576 händer 1683

2,5/5 603 händer 3001

2/4 280 händer 506

 

Avslutade med en så fruktansvärt fiskigt spelad KK. Vågar inte ens posta den här :roll:

 

Dec so far: 7621:-

 

Funderar på att plocka ut en minidator framöver. Skulle vilja ha en smidig liten rackare då man reser. Har en som är mer släpbar än bärbar just nu. Perfekt att grinda med men är så klumpig.

 

Den här ser bara för het ut :-P

 

3d2010122017Adac1.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en lambodata, samma fast annat "skin", inget spec imo bara snygg. Så köp nån annan om den inte har sjukt bra prestanda.

 

Okey, den har 4 096 MB Ram minne. Bästa jag hittat när det gäller "minidator". Skönt då man ofta har mycket igång samtidigt. "Acer Ferrari One" heter den btw... Måste fara och kolla runt lite IRL så man får en bättre uppfattning.:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ett par mindre roliga sessioner sedan sist jag skrev. Bestämde mig för att ta ett litet break på 2 dgr för att hitta harmonin igen. Tillbaks vid borden idag och fokuset har varit mycket bättre.

 

En lite intressant hand. Turnar nötfärg i en ohöjd pott. MP är REG och är 10/7 över 179 händer. Kan inte minnas att vi har någon speciell historia emellan oss.

 

No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG ($1668.97)

MP ($993.48)

Button ($193.04)

SB ($465)

Hero (BB) ($1139.89)

 

Preflop: Hero is BB with 3:diamond:, A:diamond:

1 fold, MP (poster) checks, Button calls $5, SB calls $2.50, Hero checks

 

Flop: ($20) 4:spade:, 8:diamond:, 4:diamond: (4 players)

SB checks, Hero checks, MP bets $5, Button calls $5, 1 fold, Hero calls $5

 

Turn: ($35) 9:diamond: (3 players)

Hero checks, MP bets $5, Button calls $5, Hero raises $44.37, MP calls $39.37, Button calls $39.37

 

River: ($168.11) 6:heart: (3 players)

Hero bets $105, MP raises $390, Hero???

 

 

Graf över månadens spel so far:

b63201034144P84aa.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev ett litet kvällspass på 1h 20 min. Plus dryga 700.

2940 tot idag. Skön comeback!

 

Tot jan: 3755 SEK

 

Hade det besvärligt med superfiskarna. Tror mig ha turnat fint här efter att ha knackat bakom på floppen, men icket :-)

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($796)

BB ($712)

CO ($265)

Hero ($844)

 

Dealt to Hero T:spade: 8:spade:

 

CO calls $4, Hero raises to $18, fold, fold, CO calls $14

 

FLOP ($42) 2:spade: T:club: K:heart:

 

CO checks, Hero checks

 

TURN ($42) 2:spade: T:club: K:heart: T:diamond:

 

CO bets $42, Hero calls $42

 

RIVER ($126) 2:spade: T:club: K:heart: T:diamond: Q:club:

 

CO bets $205 (AI), Hero calls $205

 

CO shows 2:club: 2:diamond:

(Pre 47%, Flop 94.4%, Turn 84.1%)

 

Hero shows T:spade: 8:spade:

(Pre 53%, Flop 5.6%, Turn 15.9%)

 

CO wins $524

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seg dag på jobbet. Upp 1177 riksdaler är väl det positiva. Drygt 2700 händer spelade. 2/3 på 2,5/5 och resten på 2/4. Så sjukt mycket REGs ute så man blir ju cp. Jäkligt nöjd med min tableselection just nu däremot. Tror aldrig jag varit så aktiv med att hela tiden försöka hitta bord med bra värde. :-)

 

Imorgon drar jag ned till huvudstaden för att sedan lyfta mot Kanarieöarna för en veckas Kick Off på måndag. Datorn stannar hemma så blir en paus från liret...Inte bra.

 

+8693:- i januari nu.

 

406201095251Pc42b.jpg

 

Får se om jag kanske hinner klämma in nåt pass innan jag drar imorgon. Annars önskar jag er andra 2,5/5 grinders gl och hoppas ni inte gular alla fiskar medan jag är borta! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev 1 timme lir idag ändå. Kan ha varit mitt livs korthetaste session. Prickade allt. Prickade 10 set på 579 händer. Det mesta jag vann på någon av dom var 87 kr. Utöver det floppade jag ett antal 2par, någon nötfärg, nån stege och rivrade en ROYAL. Största potten under passet blev 700 kr. Helt skadat. +981 kr stängde jag ned på. Maximal utdelning :mrgreen:

 

Jan: 9674:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Comeback på pokerborden nu efter 1,5 veckas uppehåll. Stannade drygt 1k upp efter att alla borden stängts ned pga "driftstörningar". Lite störande men vad gör man. Kanske lika bra. Känner inte det här riktiga suget trots den ralativt långa pausen. Men jobba måste man ju liksom så :-)

 

Kreativt spelad hand av fi. Visste inte vad jag skulle tro riktigt :-)

 

No-Limit Hold'em, $5.00 BB (5 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) ($1263.54)

SB ($202.50)

BB ($1295.74)

UTG ($446.26)

MP ($457.47)

 

Preflop: Hero is Button with Aspade.gif, 10club.gif

1 fold, MP calls $5, Hero bets $22.50, SB calls $20, BB calls $17.50, MP calls $17.50

 

Flop: ($90) Jspade.gif, Qheart.gif, 9spade.gif(4 players)

SB checks, BB checks, MP bets $45, Hero calls $45, 2 folds

 

Turn: ($180) Jheart.gif(2 players)

MP checks, Hero checks

 

River: ($180) Kdiamond.gif(2 players)

MP checks, Hero bets $180, MP raises $389.97 (All-In), Hero calls $209.97

 

Total pot: $959.94

 

Möjligt att det blir mer lir senare! 8-)

 

Jan: 10686:-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det flutit på halvhyfsat i januari ändå, trots vissa bakslag :-) Blev som sagt 10 spelfria dagar under andra halvan. Kom tillbaks och plussade en del för att sen sista passet igår tappa det. Men tot 10k landade månadsresultatet på. Nästan 30k händer spelade. Bäst gick det på 2,5/5 där jag med nästan 20k händer hade en winrate på 11,51bb/100 vilket känns rätt bra inför fortsättningen.

 

ea201010409PMcc32.jpg

 

Har två veckor nu då jag kommer kunna grinda rätt mycket. Sedan väntar äventyr utomlands och det återstår att se hur mycket gejm jag hinner med.

 

Februari kickades nyss igång med ett + på 665 riksdaler.

 

Come on!8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...