Gå till innehåll

Räkna ut EV efter pokersession


Gubben_Ralf

Recommended Posts

Behöver hjälp med att hitta programvara som man kan sammanställa alla händer från en pokersession och se hur mycket över eller under man hamnade sitt förväntade värde totalt.

 

Jag spelar MTTs och använder mig inte av några programvaror alls och vet inget om PT och liknande verktyg.

 

Har verkligen behov av att se hur mkt tur och otur man har haft efter en grindkväll, eftersom det kan förklara en hel del av slutresultatet som man inte blir klok på ibland.

 

Själv förföljs jag av pokerjäulen som inte låter mig vinna mer än någon procent av mina händer nu och detta vill jag ha svart på vitt nu för att se om jag inte är sinnessjuk och bara inbillar mig detta.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Värst vad lätt det där lät med Pokerstove. Jag kan ha uppfattat det fel, men är inte Pokerstove ett program där du räknar ut EV hand för hand?

 

Måste ju finnas ett program som samlar in data från hela sessioner och kan göra dessa uträkningar.

HighStakesDB.com har ju någon form av program för att räkna ut EV plus/minus showdowns. Vad använder dom för program?

 

 

http://www.highstakesdb.com/1355-brian-hastings-wins-4m-from-isildur1.aspx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man springer i förhållande till All In EV säger ganska lite om ens tur eller otur, speciellt i turneringar.

Största turmomentet är att sitta på rätt sida i setupsen.

I turneringar är det också viktigt att ha flytet i det senare skedet, är ju meningslöst att ha flyt på de låga nivåerna med typ 25BB/100 när man sen torskar de stora flipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man springer i förhållande till All In EV säger ganska lite om ens tur eller otur, speciellt i turneringar.

Största turmomentet är att sitta på rätt sida i setupsen.

I turneringar är det också viktigt att ha flytet i det senare skedet, är ju meningslöst att ha flyt på de låga nivåerna med typ 25BB/100 när man sen torskar de stora flipsen.

 

 

Jo, självklart, men nu efterfrågade jag jag just det programmet som kan sammanställa showdown EV, då jag visste att det existerade den typen av programvara.

 

Du verkar förstå precis vad jag efterfrågar i alla fall. Om det finns annan programvara som kan sammanställa andra faktorer kring detta så är jag jättetacksam om någon kunde tipsa mig om det.

 

Ska kika på Holdem Manager nu. Har varít för slö att kolla det tidigare. Tackar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda sättet att räkna ut det är om du vet ditt EV som BB/100, och räknar mot det.

 

Du kan INTE gå på något slags "all in-EV", som är det viss programvara räknar ut. Det är bara en bråkdel av den intressanta infon, eftersom den inte säger något om ditt/dina motståndares kortsnitt, träffade brädor, setups osv osv.

 

EDIT: oj, nu läste jag hela tråden och såg att det här redan var sagt. Men det tål kanske att påpekas igen, eftersom TS tydligen fortfarande känner att det vore relevant att se "all in-EV". I själva verket är det typ som att räkna på resultatet på första tiondelen av sessionen, och hoppas att det är representativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...