Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Efter att ha gjort en Vista-update tidigare idag så är firefox supersegt, all historik och alla bokmärken är borta...

Någon som har råkat ut för detta och vet vad man kan göra?

Iaf hitta bokmärkena igen...

Postad

Alltså.. Microsoft är ruggigt suspekta. Har en stark känsla av att det inte är en slump att Firefox klappar ihop i samband med den här uppdateringen som i sin tur är i samband med lanseringen av Windows 7. Firefox fungerar perfekt på mac, precis som allt annat gör på mac. Säger som Thorsson - once you go mac you dont go back! Om bara lite fler pokerklienter fungerade så finns det absolut ingen anledning att ens ha Windows på sin mac. Ser fram emot den dagen då man äntligen slipper betala för en pinsamt dålig produkt.

Eller jo just det - OneNote är ett rätt bra program också som inte finns för mac. Någon som möjligen vet ett bra substitut?

Postad

Det löste sig. visade sig vara så att något annat program på något sätt använde den fil som ff behövde för att visa bokmärken och historik. efter ytterligare en omstart så kom bokmärken och historik tillbaks, och allt flyter på som vanligt igen.

Postad

Well det klöddade ju faktiskt till sig precis efter en windowsuppdatering, och när jag researched det hela så var det väldigt många som hade samma erfarenhet efter tidigare windowsuppdaterinar, så helt orelaterat känns det ju inte.

Postad

:)

Jag är väl bara allmänt irriterad på alla dåliga datorer man haft genom åren. Dessutom är Firefox fortfarande jättesegt för mig. Det här med att man måste formatera sin pc en gång i månaden i stort sett är rätt märkligt. Känns inte som Mac:ar samlar på sig alls lika mycket "damm", de håller sig mkt fräschare.