Gå till innehåll

Betting - ROI efter 200 spel?


stevebc

Recommended Posts

Klurig flopp, fi har 50/25:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr177.82)

Hero (SB) (kr176.97)

BB (kr107.84)

MP (kr110.50)

Button (kr135.14)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kspade.gif

UTG calls kr1, 2 folds, Hero bets kr4, BB calls kr4, UTG calls kr4

 

Flop: (kr12) 7club.gif, Jheart.gif, 8diamond.gif(3 players)

Hero bets kr8.90, 1 fold, UTG raises to kr38.70, Hero ??

 

Frågan är här, raisar personen Jx eller är det bara tvåparen, seten och stegen? Om personen raisar alla Jx så blir min equity positiv. Om personen bara raisar tvåpar eller bättre blir den negativ. De händer som träffar floppen för fi här för tvåpar och bättre ingår ju även i den range som fi skulle limpa UTG: J7, J8, 87, 77, 88 osv. Händer som jag slår, som AJ, QJ och KJ tror jag fi skulle raisa preflop med tanke på PFR på 25.

 

Öppna stegdrag är väl isf 65.

 

PokerStove säger 55% i min fördel om han raisar alla Jx på den floppen, och aldrig bluffar. Den säger 30% i min fördel om han inte raisar Jx på den här floppen (är ju peel-handen också) utan bara tvåpar+ och öppna stegdrag.

 

Då räknar jag inte alls med bluffar heller, förutom öppna stegdraget.

 

Vad säger expertpanelen? Vi sitter ju deep också. Råkade fylla på två gånger och vinna en hand, och man kan ju tyvärr inte (av någon anledning) ta bort marker från bordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Fredag 25 december 2009

 

Händer spelade: 218

PTBB/100: 6,8

Bankrulle: 2405 -> 2436

 

Hinner inte spela mer idag. Inledde med grymt oflyt. 3-bettad när jag fick de enda spelbara händerna (AJ, KQ osv UTG), kass bluff som inte gick hem och allmänt dålig floating i ett läge. Lyckades dock grinda upp en smula på det fjärde bordet och därefter få in det och vinna:

 

Timebankade som fan på floppen. Han borde 4-beta KK/AA. Han är inte en av de sämre spelarna som försöker bli tricky med KK/AA preflop. Så jag tänker mig att jag är uppe mot 77-JJ, eller ev någon slags suited connector som träffat bra. Han synar ju iaf med 77+ preflop och då vinner jag mot hans 99-JJ medan jag förlorar mot 77-88. Samt semibluffar med färgdraget.

 

fattar inte timebanken ez call imo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fattar inte timebanken ez call imo?

 

Ez reraise imo.

 

Limpsyn pre av fi, då måste vi ta reda på om vi ligger efter mot ev 77, 88, 78s eller 9Ts.

Med en syn, vad ska vi då göra på turn? C/S, C/F?

 

 

Edit: Kom på att jag nog är största fisken här, så.... lägg ingen vikt vid det här :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ez reraise imo.

 

Limpsyn pre av fi, då måste vi ta reda på om vi ligger efter mot ev 77, 88, 78s eller 9Ts.

Med en syn, vad ska vi då göra på turn? C/S, C/F?

 

 

Edit: Kom på att jag nog är största fisken här, så.... lägg ingen vikt vid det här :)

 

3bettat. Editade bort resten för det lät jävligt drygt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, visst är det en enkel syn i efterhand. När jag såg floppen tänkte jag bara att han satt på 77-JJ och att två av hans fem händer då slog mig, så jag tänkte att det är värt att syna, även om han kanske ofta har set här. Dock så har man ju en stark fördel med QQ eftersom man kan träffa överset mot 77-88. Sätter vi in stegdraget också, och något färgdrag så blir equity på ca 70%. Instacall.

 

Ez = insta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 26 december 2009

 

Dagboksmedriggen fortsätter. Hade flyt idag. Idag har det gått mer än två veckor sedan jag sist inte hade en vinnande dag. Iofs har jag inte lirat många händer heller.

 

Händer spelade: 507

PTBB/100: 18,6

Bankrulle: 2436 -> 2625

 

 

Lotto mot okänd fi, så vet inte hans 3-bet range. Undrar vad han satt på. Antar 99+.

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr114.97)

Hero (UTG) (kr100)

Button (kr227.42)

SB (kr268.11)

MP (kr436.44)

 

Preflop: Hero is UTG with Kclub.gif, Aclub.gif

Hero bets kr3.50, MP calls kr3.50, Button raises to kr15, 2 folds, Hero calls kr15, MP calls kr15

 

Flop: (kr46.50) Jclub.gif, 9club.gif, 10spade.gif(3 players)

Hero checks, MP checks, Button bets kr30, Hero raises to kr85 (All-In), 1 fold, Button calls kr85

 

Turn: (kr216.50) Qdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr216.50) 3heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr216.50 | Rake: kr5.41

 

Results:

Button didn't show

Hero had Kclub.gif, Aclub.gif (straight, Ace high).

Outcome: Hero won kr211.09

Antar vi att han bara har 99+ så är min equity 42% på floppen. Så en shove efter han lägger in sin c-bet är väl standard.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 27 december 2009

 

Har haft den bästa pokerdagen i mitt liv hittils och ökat 7 buy-ins. Fick toppset många gånger och fick in det mot sämre händer som inte drog ut. Stod säkert för 90% av vinsten idag.

 

Händer spelade: 939

PTBB/100: 37,1

Bankrulle: 2625 -> 3325

 

Snart får man ju gå upp till 1/2. Niklas: jag klarade mig! Jag får fortsätta i skolan hahah :)

 

För övrigt hände en rätt läskig grej ikväll. En kille joinade mitt bord med namnet "tönt_steve" och när jag skämtsamt försökte fråga om han menade mig så blev han riktigt otrevlig. Jag är inte naiv, jag fattar ju att han var "ute efter mig", men inte på vilket sätt. Har jag vunnit pengar av honom och nu vill han vinna det tillbaka, eller stör han sig på mig rent allmänt? Har alltid försökt vara trevlig vid borden, så förstår inte detta alls. Får se om han fortsätter "stalka" mig vid borden, i så fall får man ju ta kontakt med någon som jobbar där, för det känns ju jävligt otrevligt för mig. Minns inte exakt vad han sa, men han var lite creepy i sina svar faktiskt.

 

Om det är någon här som skojar med mig eller så (haha osv...) vore det schysst om ni sa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah okej. Jo, jag insåg också det att det var en lätt syn. Ska försöka få in equitytänkandet bättre och snabbare nu. Känns givande att sitta med pokerstove efter tveksamma händer för att se hur träffsäker man var och få ett hum om hur man ligger till så man kan försöka använda det i framtida situationer.

 

Borde väl iofs inte vara så svårt att räkna ut, men känns lättare att bara minnas siffrorna för olika situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lördag 26 december 2009

 

Dagboksmedriggen fortsätter. Hade flyt idag. Idag har det gått mer än två veckor sedan jag sist inte hade en vinnande dag. Iofs har jag inte lirat många händer heller.

 

Händer spelade: 507

PTBB/100: 18,6

Bankrulle: 2436 -> 2625

 

 

Lotto mot okänd fi, så vet inte hans 3-bet range. Undrar vad han satt på. Antar 99+.

Antar vi att han bara har 99+ så är min equity 42% på floppen. Så en shove efter han lägger in sin c-bet är väl standard.

 

4 bet pre/push funkar med, som spelat jätte all in flopp, du har ju nooooootz, mer än 42% mot hans range btw , mkt mer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Snart får man ju gå upp till 1/2. Niklas: jag klarade mig! Jag får fortsätta i skolan hahah :)

 

 

Grattis till medriggen!

 

När tar du steget upp till 1/2 då? Jag ska snart prova lyckan på 0,5/1 FR med 10K i rullen. December har gått bra på 0,25/0,5 - snart 4,5K i vinst.

 

Går det bra på 0,5/1 och du stannar på 1/2 så kanske vi ses där till våren :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr284.18)

Hero (BB) (kr106.46)

UTG (kr191)

MP (kr72.01)

Button (kr165.89)

 

Preflop: Hero is BB with 10spade.gif, Aclub.gif

1 fold, MP calls kr1, 1 fold, SB calls kr1, Hero bets kr4, MP calls kr4, SB calls kr4

 

Flop: (kr12) 10club.gif, 9diamond.gif, 10diamond.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr10, 1 fold, SB calls kr10

 

Turn: (kr32) 8club.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr15, SB calls kr15

 

River: (kr62) 6spade.gif(2 players)

SB bets kr45, Hero calls kr45

 

Total pot: kr152 | Rake: kr3.79

 

Results:

SB had 9heart.gif, 7heart.gif (straight, ten high).

Hero didn't show 10spade.gif, Aclub.gif (nothing).

Outcome: SB won kr148.21

Kall syn på river? Han kan ju bluffa färgdraget då det är en tacksam river att bluffa på. Och om han fick stegen först på river så måste han ju ha fått den på runner-runner vilket är konstigt då han synade ett stort bet på floppen. Detta förklaras av hans par på floppen, men i mina ögon, innan han visade sina kort, så hade jag svårt att se stegen, om han inte redan fick den på turn och då borde raisat mig.

 

edit: eller ja, 87 är ju inte runner runner men träffar stegen först på river iofs

 

edit2: höja turnbettet och folda river?

 

Grattis till medriggen!

 

När tar du steget upp till 1/2 då? Jag ska snart prova lyckan på 0,5/1 FR med 10K i rullen. December har gått bra på 0,25/0,5 - snart 4,5K i vinst.

 

Går det bra på 0,5/1 och du stannar på 1/2 så kanske vi ses där till våren :-)

Tack som fan! Du kör så lågt alltså m a p rullen? Fina vinster i december! Jag går väl upp till 1/2 någon gång i januari om det fortsätter. Ca 460 big blinds upp idag så rullen ligger på 3500+ något. Vet inte om jag ska gå upp när jag har 4000 eller vänta till 5000 något.

 

Läste för övrigt din artikel om Isildurs vinster. Visste inte att du var aktiv pokerskribent :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag 27 december 2009

 

För övrigt hände en rätt läskig grej ikväll. En kille joinade mitt bord med namnet "tönt_steve" och när jag skämtsamt försökte fråga om han menade mig så blev han riktigt otrevlig. Jag är inte naiv, jag fattar ju att han var "ute efter mig", men inte på vilket sätt. Har jag vunnit pengar av honom och nu vill han vinna det tillbaka, eller stör han sig på mig rent allmänt? Har alltid försökt vara trevlig vid borden, så förstår inte detta alls. Får se om han fortsätter "stalka" mig vid borden, i så fall får man ju ta kontakt med någon som jobbar där, för det känns ju jävligt otrevligt för mig. Minns inte exakt vad han sa, men han var lite creepy i sina svar faktiskt.

 

Om det är någon här som skojar med mig eller så (haha osv...) vore det schysst om ni sa det.

 

Är det inte schysst att ha beundrare då? Jag skulle nog bara skrattat åt det, skulle faktiskt ta det som en komplimang, antagligen är det en polare till dig som skojar, eller så är det en fi vars pengar du tagit flera gånger och säkert bjudit han på en bad beat. Haha men gud att man orkar skapa en tönt_steve konto.

All heder till dig som får sådan uppmärksamhet på så låg nivå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte schysst att ha beundrare då? Jag skulle nog bara skrattat åt det, skulle faktiskt ta det som en komplimang, antagligen är det en polare till dig som skojar, eller så är det en fi vars pengar du tagit flera gånger och säkert bjudit han på en bad beat. Haha men gud att man orkar skapa en tönt_steve konto.

All heder till dig som får sådan uppmärksamhet på så låg nivå!

HAhaha ja jag vetefan. Hoppas ju att det är en kompis men vore kul att veta så man inte blir förbannad i onödan liksom. Om det är en random galning/tiltad fi vill man ju veta det.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes!

 

För övrigt börjar jag tro på det här med dagboksmedriggen:

 

 

Riktigt stabilt, nästan bud på att starta en egen bara för det :mrgreen:

Kör du fortfarande med 100bb eller köper du in fullt nu?

 

 

Grattis till medriggen!

 

När tar du steget upp till 1/2 då? Jag ska snart prova lyckan på 0,5/1 FR med 10K i rullen. December har gått bra på 0,25/0,5 - snart 4,5K i vinst.

 

Går det bra på 0,5/1 och du stannar på 1/2 så kanske vi ses där till våren :-)

 

Kommer ihåg att du verkade stabil från de gånger jag mött dig, men hur i hela friden klarar du tristessen med FR? Med maxgränsen på 5bord är det ju som att se färg torka, och då spelade jag inte ubernittigt heller.. SH är inget som lockar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ska jag lira FR så får det bli flera klienter, eller helt enkelt kötta en som inte har en bordspärr (8+). Men FR är inte min grej. Vad är fördelen? Man får mer RB eftersom man spelar fler händer? Raken på SvS är ju redan så underbar så det känns lika bra att vara kvar. Och 5 bord är perfekt för mig i nuläget när jag kör 5-max.

 

Riktigt stabilt, nästan bud på att starta en egen bara för det

 

Kör du fortfarande med 100bb eller köper du in fullt nu?

Gör så!

 

Hmm, jag köper fortfarande in med 100 bb. Lämnar borden när jag kommer upp på 200+ eller så. Känner mig inte bekväm helt enkelt då det ofta blir TPTK-situationer som man vill få mycket värde av, men heller inte shova med. Vet inte om min winrate påverkas särskilt mycket. Kan ju börja med att sitta med 150 BB nu ett tag, då det ändå blir 22 BI med min rulle. Sen när jag kommer till 4000 kör jag kanske 100 BB på 1/2 och sedan ökar till 150 BB efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg att du verkade stabil från de gånger jag mött dig, men hur i hela friden klarar du tristessen med FR? Med maxgränsen på 5bord är det ju som att se färg torka, och då spelade jag inte ubernittigt heller.. SH är inget som lockar?

 

Tack. Ja jag ser mig väl som en av regsen på 0,25/0,5 tillsammans med ett par andra spelare som också spelar ofta och mycket o har koll på läget.

 

Har alltid kört FR o har arbetat fram "mitt spel" där. Det känns som att börja om på nytt med SH, men tanken har absolut slagit mig då o då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Har gått sumpigt idag med. "Bara" back 70 big blinds dock. Synar shove från shortstack (32BB) med AK, han hade KK. Sen fick jag in det med AA mot AA. Två i övrigt välorkestrerade bluffar som inte gick hem och c-bets som inte satt som dom skulle. Även ett litet bad beat när jag floppade kåk och fi får fyrtal på river. Jag satt där med JJ på KKJ.

 

Har iaf hunnit spela 700 händer idag och ska försöka få in lika många senare ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Backa 65bigblinds på en dag är inte kasst. Det är i princip bara Leo CarlDenStore samt DrRoland som inte förväntas ha backdagar titt som tätt. Vänta du tills 30-40 inköpshålet kommer. Då vill det till att hålla i hatten sas. :twisted::-)

 

du e ond rakt igenom, elak!

Finns bara ett ord för såna som dig ONDSKA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...