Gå till innehåll

Betting - ROI efter 200 spel?


stevebc

Recommended Posts

Surt med såna dagar. Bättre lycka nästa speldag!

Vore intressant om du uppdaterar rullens utveckling också tillsammans med HHs.

Givetvis. Har inte kommit med min dagliga uppdatering än:

 

Tisdag 5 januari 2010

 

Rövdag som sagt.

 

Händer spelade: 1105

PTBB/100: -19,3

Bankrulle: 3540 -> 3108

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (UTG) (kr121.43)

Button (kr213.29)

SB (kr55.76)

BB (kr9.55)

 

Preflop: Hero is UTG with Kdiamond.gif, Kheart.gif

Hero bets kr3.50, Button calls kr3.50, 1 fold, BB raises to kr9.55 (All-In), Hero calls kr9.55, Button calls kr9.55

 

Flop: (kr29.15) 5diamond.gif, 2spade.gif, 6spade.gif(3 players, 1 all-in)

Hero bets kr20, Button calls kr20

 

Turn: (kr69.15) 4heart.gif(3 players, 1 all-in)

Hero bets kr50, Button raises to kr183.74 (All-In), Hero calls kr41.88 (All-In)

 

River: (kr252.91) 3heart.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: kr252.91 | Rake: kr6.32

 

Results:

Button had 7spade.gif, 7club.gif (straight, seven high).

BB didn't show

Hero didn't show Kdiamond.gif, Kheart.gif (nothing).

Outcome: Button won kr246.59

 

Kanske kall syn med tanke på rangen som raisar mig där. Men är potten 196 och jag har 40 kvar i stacken finns inte mycket att göra. Och jag låg ju före här.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr273.48)

MP (kr177.05)

Hero (Button) (kr120.81)

SB (kr47)

BB (kr495.63)

 

Preflop: Hero is Button with 9diamond.gif, 10diamond.gif

2 folds, Hero bets kr3.50, SB calls kr3.50, BB calls kr3.50

 

Flop: (kr10.50) 10club.gif, 7diamond.gif, 9spade.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr7, 1 fold, BB raises to kr22, Hero calls kr22

 

Turn: (kr54.50) 2club.gif(2 players)

BB bets kr55, Hero raises to kr95.31 (All-In), BB calls kr95.31

 

River: (kr245.12) 4club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr245.12 | Rake: kr6.12

 

Results:

Hero had 9diamond.gif, 10diamond.gif (two pair, tens and nines).

BB had Jdiamond.gif, 8heart.gif (straight, Jack high).

Outcome: BB won kr239

Dragig bräda och jag ser inte honom syna händer som ger honom floppad stege. Lite rädd för set, men mitt högsta tvåpar ligger nog bra till. Kanske inte? Det jag ser på turn är att antingen så måste jag vika då jag comittar mig för mycket med att "peela" och att jag hellre lägger in pengarna när jag ligger före, mot drag. Ni som läser detta; hade ni vikt högsta tvåparet på denna torra turn? Det är det enda alternativet vad jag ser.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr266.98)

MP (kr197.10)

Hero (Button) (kr117)

SB (kr150.14)

BB (kr617.14)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Jclub.gif

2 folds, Hero bets kr3.50, 1 fold, BB calls kr3.50

 

Flop: (kr7.50) 4heart.gif, 7spade.gif, 10spade.gif(2 players)

BB checks, Hero checks

 

Turn: (kr7.50) Qclub.gif(2 players)

BB bets kr6, Hero calls kr6

 

River: (kr19.50) Aspade.gif(2 players)

BB bets kr15, Hero raises to kr30, BB calls kr30

 

Total pot: kr79.50 | Rake: kr1.98

 

Results:

Hero had Kheart.gif, Jclub.gif (straight, Ace high).

BB had 4spade.gif, 5spade.gif (flush, Ace high).

Outcome: BB won kr77.52

Kall raise på river kanske? Maeeh...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 452
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nog för att jag spelar FR men så här tycker jag:

Första - Tycker du raisar för lite på floppen med tanke på färgdraget. Sedan är det inte så mycket att göra när han träffar hålpipan. Eftersom du hade så lite kvar efter hans raise så tycker jag att det ändå var rätt att stoppa in. I min värld har han inte trissen där så jag skulle ha antagit att vi leder.

 

Andra - Jag har också svårt att se hans floppade stege.

 

Tredje - Gillar inte raisen på river. Antingen borde du tryckt och försökt få honom att vika den låga färgen eller bara synat, eller vid närmare eftertanke kanske det även finns en fold att ta till men jag vet hur svårt det är :rolleyes: . Med tanke på att han har en ganska rejäl markerhög framför sig så tycker jag att man får räkna med att det inte är någon duvunge, såvida du inte sett hans spel och avslöjat honom som en fisk med tur i ett par stora potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag spelar FR men så här tycker jag:

Första - Tycker du raisar för lite på floppen med tanke på färgdraget. Sedan är det inte så mycket att göra när han träffar hålpipan. Eftersom du hade så lite kvar efter hans raise så tycker jag att det ändå var rätt att stoppa in. I min värld har han inte trissen där så jag skulle ha antagit att vi leder.

 

Andra - Jag har också svårt att se hans floppade stege.

 

Tredje - Gillar inte raisen på river. Antingen borde du tryckt och försökt få honom att vika den låga färgen eller bara synat, eller vid närmare eftertanke kanske det även finns en fold att ta till men jag vet hur svårt det är :rolleyes: . Med tanke på att han har en ganska rejäl markerhög framför sig så tycker jag att man får räkna med att det inte är någon duvunge, såvida du inte sett hans spel och avslöjat honom som en fisk med tur i ett par stora potter.

 

Fold 3e handen? Jag raisar alltid dar om jag synat turn och stegen sitter, spec nar fi checkat floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att jag spelar FR men så här tycker jag:

Första - Tycker du raisar för lite på floppen med tanke på färgdraget. Sedan är det inte så mycket att göra när han träffar hålpipan. Eftersom du hade så lite kvar efter hans raise så tycker jag att det ändå var rätt att stoppa in. I min värld har han inte trissen där så jag skulle ha antagit att vi leder.

 

Andra - Jag har också svårt att se hans floppade stege.

 

Tredje - Gillar inte raisen på river. Antingen borde du tryckt och försökt få honom att vika den låga färgen eller bara synat, eller vid närmare eftertanke kanske det även finns en fold att ta till men jag vet hur svårt det är :rolleyes: . Med tanke på att han har en ganska rejäl markerhög framför sig så tycker jag att man får räkna med att det inte är någon duvunge, såvida du inte sett hans spel och avslöjat honom som en fisk med tur i ett par stora potter.

Första - Ja. Det är rätt lågt bet ser jag nu i efterhand. 25 hade varit bättre eftersom den är lite dragig. Eller rentav 30. För synar han den floppen (högsta par, överpar, färgdrag) lär han göra det även om det är ett pott-bet.

 

Andra - som sagt, på turn måste jag antingen folda eller stoppa in det. Hade någon här foldat om vi säger att fi är okänd?

 

Tredje - Ja, småkall raise, men räknade absolut inte med att han satt på färgen. Det tveksamma i en raise här är väl standardfrågan; vad ska man få värde av? Herocall från ett set? Det var just därför jag bara dubblar hans bet. Då kommer han betala av med tvåpar tror jag, kanske t o m par för att han får se korten billigt. Sen är det ju surt också när man synar turn för att få stegen, och den kommer, och sen ska man behöva vika. Men syn där hade nog varit bättre med tanke på lågt värde i raise. Var dock en fisk, om jag inte minns fel, så hade kanske fått värde från tvåpar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Onsdag 6 januari 2010

 

Händer spelade: 1019

PTBB/100: 16,4

Bankrulle: 3108 -> 3443

 

Tog igen det mesta från skitdagen igår.

 

Några tunga förluster idag:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr354)

Hero (UTG) (kr131.67)

MP (kr18.50)

Button (kr144.82)

BB (kr54.56)

 

Preflop: Hero is UTG with 7club.gif, 8club.gif

Hero bets kr3.50, MP calls kr3.50, Button raises to kr16, SB calls kr16, 1 fold, Hero calls kr16, MP calls kr15 (All-In), Button calls kr18.50, SB calls kr18.50, Hero calls kr18.50

 

Flop: (kr75) 6club.gif, 3diamond.gif, 9club.gif(4 players, 1 all-in)

SB checks, Hero raises to kr113.17 (All-In), Button raises to kr126.32 (All-In), 1 fold

 

Turn: (kr301.34) Kheart.gif(3 players, 3 all-in)

 

River: (kr301.34) 9heart.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: kr301.34 | Rake: kr7.53

 

Results:

Button had Aclub.gif, Qclub.gif (one pair, nines).

Hero didn't show 7club.gif, 8club.gif (nothing).

MP had 2spade.gif, 2club.gif (two pair, nines and twos).

Outcome: Button won kr218.81, MP won kr75

Raise pre och sedan syn kan tyckas vara kall, men det är skönt att ha en hand som 87s mot broadways i en multipott. Inga negativa implied odds i princip, men grymma implied odds när man sitter hyfsat djupt i en multiway pot.

 

Drömfloppen kom. Ser inget annat val än att shova. Jag vill få in pengarna nu på floppen innan något icke-klöver-överkort kommer. Att slänga in skiten så här är kanske lite väl transparent iofs, ett set hade inte slängt in det så. Men visstfan var jag favorit och ville som sagt ha in så mycket som möjligt på floppen. Var favorit även mot den sämst tänkbara motståndarhanden AQs klöver som någon satt på. Lätt syn för honom, men jag var faktiskt favorit mot alla i den här potten.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr262.93)

SB (kr68.41)

Hero (BB) (kr130)

MP (kr19.95)

UTG (kr166.79)

 

Preflop: Hero is BB with 3spade.gif, 3diamond.gif

3 folds, SB bets kr4, Hero calls kr4

 

Flop: (kr8) 4diamond.gif, 3heart.gif, 6spade.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr5, SB raises to kr15, Hero raises to kr65, SB calls kr49.41 (All-In)

 

Turn: (kr136.82) 8spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: (kr136.82) 2spade.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr136.82 | Rake: kr3.41

 

Results:

SB had 5club.gif, 7club.gif (straight, eight high).

Hero had 3spade.gif, 3diamond.gif (three of a kind, threes).

Outcome: SB won kr133.41

Fick ett antal sådana här händer även idag. Finns inget att göra. In med degen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser stabilt ut steve, fortsätt såhär. Älskar både dbn din, samt din spelstil wpsir!
Tack så mycket.

 

Ner nära 300 kr hittils idag. Dessa två händer, annars lillplusset:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG (kr39.33)

Button (kr150.39)

SB (kr169.13)

Hero (BB) (kr147.71)

 

Preflop: Hero is BB with Kclub.gif, Qclub.gif

UTG calls kr1, Button bets kr4.50, SB calls kr4.50, Hero calls kr4.50, 1 fold

 

Flop: (kr14.50) 6spade.gif, 5club.gif, 7club.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, Button bets kr12, 1 fold, Hero raises to kr33, Button raises to kr145.89 (All-In), Hero calls kr110.21 (All-In)

 

Turn: (kr300.92) 2heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

River: (kr300.92) 9heart.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr300.92 | Rake: kr7.52

 

Results:

Button had Jclub.gif, 8club.gif (straight, nine high).

Hero didn't show Kclub.gif, Qclub.gif (nothing).

Outcome: Button won kr293.40

Kanske dumt att raisa pre eftersom han inte lär c-betta med luft när vi är tre i potten. Oavsett så borde man kunna ta av honom AK, AQ och sådant skit om han skulle betta det. Vet inte. När han väl shovar så inser jag ju att han typ alltid ligger före här. Måste vinna 37% av gångerna för att en syn här ska vara lönsam. Med tanke på att färgen sitter ungefär så många gånger och att jag har två överkort så blir det en lätt syn. Var 66% favorit i handen när han sitter på J8s.

 

Hade kunnat 3-betta också men tycker den funkar hyfsat multiway. Hade SB foldat hade jag 3-bettat insta.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr360.82)

SB (kr213.32)

Hero (BB) (kr149.01)

MP (kr131.48)

UTG (kr35.73)

 

Preflop: Hero is BB with Jspade.gif, Jdiamond.gif

UTG bets kr3.50, MP calls kr3.50, 2 folds, Hero raises to kr14, UTG raises to kr35.73 (All-In), MP calls kr35.73, Hero raises to kr149.01 (All-In), MP calls kr95.75 (All-In)

 

Flop: (kr299.19) 8diamond.gif, Aclub.gif, Qclub.gif(3 players, 3 all-in)

 

Turn: (kr299.19) 7spade.gif(3 players, 3 all-in)

 

River: (kr299.19) 4spade.gif(3 players, 3 all-in)

 

Total pot: kr299.19 | Rake: kr7.47

 

Results:

Hero had Jspade.gif, Jdiamond.gif (one pair, Jacks).

UTG didn't show

MP had Jclub.gif, Adiamond.gif (one pair, Aces).

Outcome: MP won kr291.72

 

Här hamnar jag i ett väldigt trevligt läge. Vill givetvis få in det mot shortstacken pre. Vad CO gör har jag ingen aning om, men dåligt är det. Han commitar sig genom att syna shoven från shortstack (vars shove jag gärna vill se) så jag tror jag lätt kan få in det mot massa händer jag ligger före, gärna pre. Han synar som sagt med AJ. Visst, en bra hand att lira mot en shortstack. Men i slutändan har han faktiskt gått all-in pre mot två andra spelare. Ingen situation han kan vara glad över. Men vann gjorde han.

 

Är i alla fall glad att jag inte tiltade. Jag är glad över att jag tog rätt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte du ska 3betta här...välj då hellre en hand som J9s eller liknande.
Oki!

 

Nu blir det nog sista rycket för dagen. Ska testa som jag spelade innan: 3 fönster cg och ett fönster 50 kr SNG. Finns helt galet mycket värde i SNGs på 50 kr. Hur det ser ut på 100+ vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Studerar ett utbytesår här i hydrologi/hydraulik för civilingenjörer.

 

Torsdag 7 januari 2010

 

Händer spelade: 1126 (+3 SNG)

PTBB/100: -2,8

Bankrulle: 3443 -> 3518

 

Började stört dåligt idag med de två händerna som jag postade tidigare. I cash game gick jag bara minus 63 kr efter lite fortsatt grindande och jag spelade totalt tre 50 kr SNG:s som jag dubblade upp i. Så dagen hamnade på ett litet plus ändå, vilket alltid är trevligt, samt att EV-kurvan fick en rejäl sjuss uppåt.

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr157.28)

SB (kr156.50)

Button (kr124.01)

UTG (kr44.44)

MP (kr177.78)

 

Preflop: Hero is BB with 8heart.gif, Aheart.gif

2 folds, Button bets kr2.87, 1 fold, Hero raises to kr9, Button calls kr9

 

Flop: (kr18.50) 6heart.gif, Aclub.gif, 9heart.gif(2 players)

Hero checks, Button bets kr9.25, Hero calls kr9.25

 

Turn: (kr37) Aspade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

 

River: (kr37) Kspade.gif(2 players)

Hero bets kr20, Button calls kr20

 

Total pot: kr77 | Rake: kr1.92

 

Results:

Button had Qdiamond.gif, Adiamond.gif (three of a kind, Aces).

Hero had 8heart.gif, Aheart.gif (three of a kind, Aces).

Outcome: Button won kr75.08

Haha, alltså, HUR kan han sitta på AQ här? På river är jag säker att jag vunnit handen, och jag checkar turn därför att jag tror han ska fortsätta bluffa eller värdebetta mig med Ax. Hur kan han checka bakom på turn? Han måste sätta mig på AK eftersom jag 3-bettade. Han synar ju bara river också.

 

Skulle jag raisat flopp? Just i det här fallet hade han ju inte foldat, men rent allmänt, om vi nu inte vet fi's kort? Tycker dessutom det är en utmärkt situation att peela på med Ax. Sitter på 50% equity ungefär på floppen mot högre Ax.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat 400 händer idag och upp 200 kr vilket är nice flyt. All-time high i rullen nu skulle jag tro. Dock kom den här handen upp, som kostade mig mest denna session:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

BB (kr367.08)

Hero (UTG) (kr187.75)

MP (kr108.77)

SB (kr65.54)

Button (kr17.50)

 

Preflop: Hero is UTG with Kspade.gif, Qdiamond.gif

Hero bets kr3.50, 2 folds, SB calls kr3.50, BB calls kr3.50

 

Flop: (kr10.50) 2club.gif, 10club.gif, Qheart.gif(3 players)

SB bets kr6, BB raises to kr18, Hero calls kr18, 1 fold

 

Turn: (kr52.50) 7spade.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr40, BB raises to kr172.50, Hero folds

 

Total pot: kr132.50 | Rake: kr3.31

 

Results:

BB didn't show

Outcome: BB won kr129.19

 

Behöver 33% equity. QQ har han inte. TT kan han kanske ha. Han lär inte ha AQ då han borde 3-betta/squeeza mot två pers. Han har nog många drag här jämfört med set som tunnar ut hans equity. QT också. Jag lär hur som helst sitta på mer än 33% equity. Kall fold av mig. Ber om ursäkt :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver 33% equity. QQ har han inte. TT kan han kanske ha. Han lär inte ha AQ då han borde 3-betta/squeeza mot två pers. Han har nog många drag här jämfört med set som tunnar ut hans equity. QT också. Jag lär hur som helst sitta på mer än 33% equity. Kall fold av mig. Ber om ursäkt :/

 

Hade du nån särskild read på honom? För det är ju inte ofta man ser en trebet överhuvudtaget på 0.5/1-borden. Särskilt inte med AQ i bb. Så jag tror inte du kan räkna bort AQ av den anledningen iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tycker att de är en bra fold, hans flopspel i 3vägspott stinker ju styrka

 

folk på låga nivåer är myyyycket mer viktade åt nöthänder som set/2par eller överpar där än kombodrag

 

du ska verkligen inte tro att folk 3betar AQ/TT+ bara... du spelar 0,5/1 lixom?

 

wp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du nån särskild read på honom? För det är ju inte ofta man ser en trebet överhuvudtaget på 0.5/1-borden. Särskilt inte med AQ i bb. Så jag tror inte du kan räkna bort AQ av den anledningen iaf.

 

jag tycker att de är en bra fold, hans flopspel i 3vägspott stinker ju styrka

 

folk på låga nivåer är myyyycket mer viktade åt nöthänder som set/2par eller överpar där än kombodrag

 

du ska verkligen inte tro att folk 3betar AQ/TT+ bara... du spelar 0,5/1 lixom?

 

wp!

Haha har blivit lite skadad av teorin. Att man inte synar pre med AQ mot två spelare ur pos, att man spelar kombodrag aggressivt. Just han jag mötte såg dock ut att kunna poker och TAG-stilen. Var nära att hitta fold på floppen men jag ville se om en blank kom upp. När han checkade på blank var jag så säker på att han hade ett drag på gång (varför checka när han sitter på set liksom) så jag satsade.

 

Tack för input!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredag 8 januari 2010

 

Galet bra session idag! Heater.

 

Händer spelade: 1211

PTBB/100: 21,9

Bankrulle: 3518 -> 4052

 

 

Mina motståndare fick nog flera bad beats mot mig idag. Det är synd men tillhör spelet och jag har själv haft såna rundor. Dessa tre händer tänker jag på främst:

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr178.79)

SB (kr119.22)

Hero (UTG) (kr144.68)

BB (kr164.17)

MP (kr66.62)

 

Preflop: Hero is UTG with 8heart.gif, 8diamond.gif

Hero bets kr3.50, 3 folds, BB calls kr3.50

 

Flop: (kr7.50) 5heart.gif, 8club.gif, 7diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets kr5, BB raises to kr13, Hero calls kr13

 

Turn: (kr33.50) Kheart.gif(2 players)

BB bets kr25.12, Hero raises to kr128.18 (All-In), BB calls kr128.18

 

River: (kr289.86) 4club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr289.86 | Rake: kr7.24

 

Results:

BB didn't show

Hero had 8heart.gif, 8diamond.gif (three of a kind, eights).

Outcome: Hero won kr282.62

Synar checkraise därför att jag är säker på att han ska betta ut turn. Ska jag raisa så han får dåliga odds på turn måste jag committa mig så mycket att jag lika gärna kan shova. Så ser det kanske lite bluffigt ut. Nja, men lika bra är det i alla fall.

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (SB) (kr134.67)

MP (kr133.52)

Button (kr86.50)

BB (kr244.65)

UTG (kr231.89)

 

Preflop: Hero is SB with 3spade.gif, 3diamond.gif

UTG calls kr1, 2 folds, Hero bets kr4, BB calls kr4, UTG calls kr4

 

Flop: (kr12) Jheart.gif, Jspade.gif, 3club.gif(3 players)

Hero checks, BB bets kr7, 1 fold, Hero raises to kr21, BB calls kr21

 

Turn: (kr54) 9spade.gif(2 players)

Hero bets kr33, BB calls kr33

 

River: (kr120) 10heart.gif(2 players)

Hero raises to kr76.67 (All-In), BB calls kr76.67

 

Total pot: kr273.34 | Rake: kr6.83

 

Results:

Hero had 3spade.gif, 3diamond.gif (full house, threes over Jacks).

BB didn't show

Outcome: Hero won kr266.51

Spelar floppen aggressivt för att kunna få in pengarna på river. Tror han sitter på J som spelat flopp faktiskt. Sitter han på nåt underpar så finns det ändå inget att ta värde av senare så lika bra att köra på floppen. Bet-sizar turn så jag får in det på river.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr147.02)

SB (kr48)

BB (kr242.17)

MP (kr84.28)

UTG (kr100)

 

Preflop: Hero is Button with 7spade.gif, 7club.gif

UTG (poster) checks, MP calls kr1, Hero bets kr5.50, 2 folds, UTG (poster) calls kr5.50, MP calls kr5.50

 

Flop: (kr18) 6spade.gif, 6diamond.gif, 2spade.gif(3 players)

UTG checks, MP checks, Hero bets kr14, UTG calls kr14, 1 fold

 

Turn: (kr46) 7diamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets kr29, UTG calls kr29

 

River: (kr104) Jheart.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets kr52, UTG calls kr51.50 (All-In)

 

Total pot: kr207 | Rake: kr5.17

 

Results:

Hero had 7spade.gif, 7club.gif (full house, sevens over sixes).

UTG didn't show

Outcome: Hero won kr201.83

Fi instaquittade bordet när han synade av river. Träffade nog min 2-outer här, men vafan. Inte så att jag spelade som en donk direkt. Även här bet-sizade jag turn mindre så jag kunde minska fold equity och få in det på river.

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr1.00 BB (4 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

SB (kr24.72)

UTG (kr308.78)

Hero (Button) (kr167.41)

BB (kr105.74)

 

Preflop: Hero is Button with Kheart.gif, Aspade.gif

UTG bets kr4, Hero raises to kr12, 2 folds, UTG calls kr12

 

Flop: (kr25.50) 9spade.gif, 4heart.gif, 8heart.gif(2 players)

UTG checks, Hero checks

 

Turn: (kr25.50) Adiamond.gif(2 players)

UTG checks, Hero bets kr20, UTG calls kr20

 

River: (kr65.50) 4club.gif(2 players)

UTG bets kr41, Hero calls kr41

 

Total pot: kr147.50 | Rake: kr3.68

 

Results:

Hero had Kheart.gif, Aspade.gif (two pair, Aces and fours).

UTG had 3club.gif, 2club.gif (one pair, fours).

Outcome: Hero won kr143.82

Detta måste vara det konstigaste jag såg idag. Hur tänker han på river? Visst kan jag bluffa scarecard, men, ja. Såg inget värde i att raisa dock. Har svårt att se lägre Ax bara syna turn och donka river. De vet ju att jag kommer fortsätta beta rivern där ju på blank. Och gör jag inte det, utan har en bluffhand, så tjänar de ju inget på att donka på mig utan söker snarare min 2-barrel (turn+river).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår varför rullen ökade som den gjorde med tanke på det spel du postat här!

 

Jag tycker att du spelade alla händerna perfekt. Jag skulle åtminstone ha gjort exakt likadant. Ibland brukar jag dock slowspela floppade "smygtrissar" om det är en regnbågsbräda men det ger nog mer i FR än i SH iom att det ganska ofta finns 4-5 motståndare som kan betta lite åt en...

 

Eftersom du får syna på din all-in när du har treorna så skulle jag faktiskt till och med våga säga att det är väldigt troligt att FI har AJ, men det kanske är att vara för exakt. :-D

 

Lycka till i fortsättningen. Nu har det vänt för mig också efter två hårda dagar med kalla kort och ett par bad beats på den nya nivån. Och visst vinner jag mer på 0,5/1 jämfört med 0,25/0,5 men det är inte lika lätt. Än så länge ligger jag ungefär på 1,5ggr mer inspelat jämfört med förra månadens "medelvecka".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår varför rullen ökade som den gjorde med tanke på det spel du postat här!

 

Jag tycker att du spelade alla händerna perfekt. Jag skulle åtminstone ha gjort exakt likadant. Ibland brukar jag dock slowspela floppade "smygtrissar" om det är en regnbågsbräda men det ger nog mer i FR än i SH iom att det ganska ofta finns 4-5 motståndare som kan betta lite åt en...

 

Eftersom du får syna på din all-in när du har treorna så skulle jag faktiskt till och med våga säga att det är väldigt troligt att FI har AJ, men det kanske är att vara för exakt. :-D

 

Lycka till i fortsättningen. Nu har det vänt för mig också efter två hårda dagar med kalla kort och ett par bad beats på den nya nivån. Och visst vinner jag mer på 0,5/1 jämfört med 0,25/0,5 men det är inte lika lätt. Än så länge ligger jag ungefär på 1,5ggr mer inspelat jämfört med förra månadens "medelvecka".

Tack så mycket. Man har en bra session när den största utmaningen blir att få värde för nöthänder. Visst kunde jag ha lirat JJ3-handen långsammare men gillar inte att slowspela när jag sitter ur position. Säg att han hade bettat ut 66-TT eller så på den floppen. Hade jag synat på floppen och sedan checkat turn får att få en bet till så är det nog risk att han synar bakom. Så mitt enda hopp är att han sitter på Jx eller så och att jag snabbt kan bygga potten så att han synar med alla sina Jx genom att committa sig tidigt. När han väl synat min floppraise så kan jag betta mindre på turn och river så han lättare följer med. Ungefär så tänkte jag där. Annars spelar jag dom normalt sett långsammare.

 

Trevligt med framgång! En fråga i övrigt, skriver du mycket krönikor och artiklar på den där pokersajten eller? Bara läst en hittils som sagt, den om Isildur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...