Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 201
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

kan ju inte springa som en gud hur länge som helst obv.. Så idag slog doomswitchen till och jag hade inte flyt i många potter.

Bör jag hitta folden i ngn av nedanstående händer eller ere given syn?

Seat 1: HERO (kr441.25)

Seat 5: bobbish (kr401.53)

Seat 4: cutejulie (kr559.00)

Seat 2: jimmiey (kr459.89)

Seat 3: peligroAA (kr331.16)

bobbish posts the big blind of kr2.00

cutejulie posts the small blind of kr1.00

peligroAA is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to diN_far 8 of Diamonds8 of Clubs

HERO raises kr7.00

jimmiey folds

peligroAA calls kr7.00

cutejulie folds

bobbish folds

*** FLOP *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts

HERO bets kr12.75

peligroAA calls kr12.75

*** TURN *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts7 of Hearts

HERO bets kr31.87

peligroAA calls kr31.87

*** RIVER *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts7 of Hearts5 of Spades

HERO checks

peligroAA bets kr106.24

HERO ?????

Seat 1: Giantheart (kr421.16)

Seat 5: HERO (kr364.63)

Seat 2: Soulflyer (kr434.36)

Seat 4: TrueBluff (kr422.73)

Giantheart posts the small blind of kr1.00

Soulflyer posts the big blind of kr2.00

HERO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of SpadesKing of Hearts

TrueBluff folds

HERO raises kr7.00

Giantheart folds

Soulflyer calls kr7.00

*** FLOP *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts

Soulflyer checks

HERO bets kr11.25

Soulflyer calls kr11.25

*** TURN *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts10 of Diamonds

Soulflyer checks

HERO bets kr28.12

Soulflyer calls kr28.12

*** RIVER *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts10 of Diamonds2 of Clubs

Soulflyer bets kr70.30

HERO ?????

Back 430 kr för sessionen men plus 2k på endast 3 sessioner i januari så ska inte whina. tjos

Postad

Skulle synat första handen. Vad kan han ha? Floatar med 66 till river? Tror han hade raisat JT på river. Kan vara ett bluffande färgdrag. Han kan iofs sitta på 76s, en hand som man synar ner när sådana kort kommer. Men hade nog herosynat den. Frågan är om man vinner >33%. Det tror jag. Det är så lätt att bluffa där. Men beror ju mycket på spelaren. Har du några stats där? Får man veta vad du gjorde?

Andra handen är jag mer skeptisk då han donkar river. Kanske är rädd att du ska checka bakom och därför donkar för värde.

För övrigt, har du också bott i Toulouse?

Postad
Skulle synat första handen. Vad kan han ha? Floatar med 66 till river? Tror han hade raisat JT på river. Kan vara ett bluffande färgdrag. Han kan iofs sitta på 76s, en hand som man synar ner när sådana kort kommer. Men hade nog herosynat den. Frågan är om man vinner >33%. Det tror jag. Det är så lätt att bluffa där. Men beror ju mycket på spelaren. Har du några stats där? Får man veta vad du gjorde?

Andra handen är jag mer skeptisk då han donkar river. Kanske är rädd att du ska checka bakom och därför donkar för värde.

För övrigt, har du också bott i Toulouse?

Har bott i montpellier i ett halvår och gjorde då en roadtrip där toulouse betades av. Riktigt fet stad i mitt tycke. Mkt studenter, mkt ölhak et.c..

tack för synpunkterna, jag hittade synen i båda händerna. Ena hade han 44 och rivra stege och i den andra hade han q6 och rivra även där stege.. Kör du också på svs 1/2?

Postad

spelade nyss en ganska kort session där jag hade tre bord everest öppna och tre svs bord öppna. Blev lillbacket ( 4 cheeseburgare ) på svs där det var grymt värde men lyckades inte träffa så roliga händer. Plussade $50 dollar på evp.

En reg (no names mentioned) kom in och dryga. Satt och sa att jag whajna för mkt i min dagbok och garvade när jag förlorade en pott med triss mot färg. Oskön grabb det där. Tror inte personen i fråga skulle va lika "tuff" öga mot öga men har vant mig vid att folk spelar balla bakom sin datorskärm så tilta endast litegrann ;-)

Postad

Lite input på händerna

Kortsagt, vik och vik :)

Farliga brädor båda två, imho men jävla passiväckelåsna som jag är så hade jag somsagt vikt både ettan och tvåan, utan några direkt reads på fi's.

I hand ett så känns de inte som han bluffar så ofta på den brädan, iaf inte på dom nivåerna som 1/2, vad slår vi lixom? Som han skall betta ut så hårt med. Kalla mig vek, men jag viker, med två händer på musen...

Om jag hade varit fi på river där, så hade jag också donk potbettat (ser ut som de är pott iaf) för vad ska du sätta mig på flop, fint sett att ta betalt på..

/Rob

Postad
kan ju inte springa som en gud hur länge som helst obv.. Så idag slog doomswitchen till och jag hade inte flyt i många potter.

Bör jag hitta folden i ngn av nedanstående händer eller ere given syn?

Seat 1: HERO (kr441.25)

Seat 5: bobbish (kr401.53)

Seat 4: cutejulie (kr559.00)

Seat 2: jimmiey (kr459.89)

Seat 3: peligroAA (kr331.16)

bobbish posts the big blind of kr2.00

cutejulie posts the small blind of kr1.00

peligroAA is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to diN_far 8 of Diamonds8 of Clubs

HERO raises kr7.00

jimmiey folds

peligroAA calls kr7.00

cutejulie folds

bobbish folds

*** FLOP *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts

HERO bets kr12.75

peligroAA calls kr12.75

*** TURN *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts7 of Hearts

HERO bets kr31.87

peligroAA calls kr31.87

*** RIVER *** 9 of DiamondsQueen of Spades8 of Hearts7 of Hearts5 of Spades

HERO checks

peligroAA bets kr106.24

HERO ?????

Seat 1: Giantheart (kr421.16)

Seat 5: HERO (kr364.63)

Seat 2: Soulflyer (kr434.36)

Seat 4: TrueBluff (kr422.73)

Giantheart posts the small blind of kr1.00

Soulflyer posts the big blind of kr2.00

HERO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of SpadesKing of Hearts

TrueBluff folds

HERO raises kr7.00

Giantheart folds

Soulflyer calls kr7.00

*** FLOP *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts

Soulflyer checks

HERO bets kr11.25

Soulflyer calls kr11.25

*** TURN *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts10 of Diamonds

Soulflyer checks

HERO bets kr28.12

Soulflyer calls kr28.12

*** RIVER *** 5 of Hearts6 of Spades3 of Hearts10 of Diamonds2 of Clubs

Soulflyer bets kr70.30

HERO ?????

Back 430 kr för sessionen men plus 2k på endast 3 sessioner i januari så ska inte whina. tjos

Hand 1: B/F istället. Många händer som du slår som synar ett bet men checkar bakom ifall du checkar.

Hand 2: Fold

Postad

tackar för synpunkterna!

spelade nyss en session som gick lite kukigt, torska tex nötfärg mot färgstege men varians är en del av poker så jag ska försöka att inte gråta mig självs till sömns. har bestämt mig för att grinda gitarr en halvtimme efter varje förlustpass. Dels för avtiltens skull men även för de vore ball att kunna spela gura..

Postad
Varians varians varians, den slår när du minst anar det ;)

Gitarr är ju mysigt, grinda hårt!

sanningens ord. ska försöka grinda hårt nu innan skolan drar igång om en vecka. fått in 2200 händer idag vilket jag är nöjd med. Resultatet kunde dock varit bättre. Plussade 716 kr senaste sessionen men den tidigare sessionen idag backa jag ca 600 kr så ca 11 cheeseburgare plus för dagen.

Va lirar du för limits?

Postad
Har bott i montpellier i ett halvår och gjorde då en roadtrip där toulouse betades av. Riktigt fet stad i mitt tycke. Mkt studenter, mkt ölhak et.c..

tack för synpunkterna, jag hittade synen i båda händerna. Ena hade han 44 och rivra stege och i den andra hade han q6 och rivra även där stege.. Kör du också på svs 1/2?

Q6 hade han alltså, åmajjgad, time to stfu i handanalyser :/

Japp, jag gillar verkligen Toulouse. En av mina klasskompisar från Lund läser sitt utbytesår i Montpellier och hon verkar trivas där. Funderar på att ta en vecka vid rivieran (bl a Montpellier) under mitt två veckor långa påsklov. Har värmen hunnit infinna sig då?

Det jag gillar här är väl framför allt värmen (var 15 grader under mellandagarna men nu är det bara lillplusset) studenterna och festlivet. Det jag ogillar mest är skolan och de helt sjuka kurserna/tempot. Längtar som fan till Sverige bara för skolan kan jag säga. Det är så illa.

Jag lirar 0,5/1 för tillfället. Ska få ihop 10 inköp till (100bb) sen flytta upp.

Postad
sanningens ord. ska försöka grinda hårt nu innan skolan drar igång om en vecka. fått in 2200 händer idag vilket jag är nöjd med. Resultatet kunde dock varit bättre. Plussade 716 kr senaste sessionen men den tidigare sessionen idag backa jag ca 600 kr så ca 11 cheeseburgare plus för dagen.

Va lirar du för limits?

Har köttat endel på 1/2 @ svs men nu håller jag till på Boss, bygger rulle och sitter och grindar sönder NL10 atm, rullbygge ftw! >,<.

Kött fifan!

Postad
Q6 hade han alltså, åmajjgad, time to stfu i handanalyser :/

Japp, jag gillar verkligen Toulouse. En av mina klasskompisar från Lund läser sitt utbytesår i Montpellier och hon verkar trivas där. Funderar på att ta en vecka vid rivieran (bl a Montpellier) under mitt två veckor långa påsklov. Har värmen hunnit infinna sig då?

Jag lirar 0,5/1 för tillfället. Ska få ihop 10 inköp till (100bb) sen flytta upp.

ja då borde de va rätt varmt där borta. Åk dit hursomhelst, du kommer ha sjukt kul. Mkt erasmusstudenter (mao fräscha damer) och sköna uteställen. Soft laidback atmosfär i hela staden. Cykla till stranden kan man oxå göra !

ok, lycka till me grinden, ses på borden sen kanske :-)

Postad

Spelade precis en ganska lång session på everest, 1145 händer och hittade minuset på $17 . Började riktigt bra, plussade en hundring rätt snabbt mha lite klonk och några bluffar. Sen så kom lite setups på rad och jag låg back en hundring istället. Kämpade tillbaka till nästan +-0 så är halvnöjd. samlade 500 summitpoints i allafall!

Surt att torska denna då fi är årets fisk (hade kunnat sitta på kung hög) och nästan direkt efter donerade bort mina pengar till ngn random regg..

Seat 1: polini77 ($35.65)

Seat 2: grabbet1 ($39.15)

Seat 3: WATERGATE911 ($42.25)

Seat 4: @@Kalipso@@ ($83.44)

Seat 5: ciclistasup ($56.10)

Seat 6: Svetoslav82 ($54.10)

Svetoslav82 posts the small blind of $0.25

polini77 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grabbet1 Queen of DiamondsQueen of Spades

grabbet1 raises to $1.75

WATERGATE911 calls $1.75

@@Kalipso@@ folds

ciclistasup folds

Svetoslav82 folds

polini77 folds

*** FLOP *** 4 of Diamonds2 of Clubs7 of Spades

grabbet1 bets $4.25

WATERGATE911 raises to $8.50

grabbet1 raises to $29.75

WATERGATE911 raises to $40.50, and is all-in

grabbet1 calls $7.65, and is all-in

Uncalled bet of $3.10 returned to WATERGATE911

grabbet1 shows Queen of DiamondsQueen of Spades

WATERGATE911 shows 2 of Diamonds4 of Spades

*** TURN *** [10d]

*** RIVER *** 4 of Clubs

*** SUMMARY ***

WATERGATE911 collects $76.05

standard, coinflipp.

Seat 1: JustANewbiee ($43.40)

Seat 2: Michafl ($126.75)

Seat 3: turn83 ($49.50)

Seat 4: Cabuto77 ($61.90)

Seat 5: grabbet1 ($40.00)

Seat 6: mallorga_mdp ($19.45)

Cabuto77 posts the small blind of $0.25

grabbet1 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grabbet1 Jack of DiamondsJack of Spades

mallorga_mdp folds

JustANewbiee calls $0.50

Michafl calls $0.50

turn83 calls $0.50

Cabuto77 calls $0.25

grabbet1 raises to $3.00

JustANewbiee calls $2.50

Michafl folds

turn83 folds

Cabuto77 calls $2.50

*** FLOP *** 4 of Diamonds3 of Diamonds3 of Clubs

Cabuto77 checks

grabbet1 bets $7.00

JustANewbiee raises to $31.00

Cabuto77 folds

grabbet1 raises to $37.00, and is all-in

JustANewbiee calls $6.00

grabbet1 shows Jack of DiamondsJack of Spades

JustANewbiee shows 6 of Diamonds7 of Diamonds

*** TURN *** Queen of Diamonds

*** RIVER *** [10s]

*** SUMMARY ***

JustANewbiee collects $81.00

Här fick jag dra ut, alltid lika skönt ;-)

Seat 1: QUENTINVIP ($40.75)

Seat 2: limpraiser70 ($49.50)

Seat 3: Uhlfeister ($10.25)

Seat 4: yeyou ($50.00)

Seat 5: grabbet1 ($84.00)

Seat 6: _Oink_ ($75.25)

QUENTINVIP posts the small blind of $0.25

limpraiser70 posts the big blind of $0.50

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to grabbet1 Queen of HeartsQueen of Spades

Uhlfeister folds

yeyou folds

grabbet1 raises to $1.75

_Oink_ folds

QUENTINVIP folds

limpraiser70 raises to $8.25

grabbet1 calls $6.50

*** FLOP *** 5 of Hearts7 of Hearts8 of Diamonds

limpraiser70 bets $16.75

grabbet1 raises to $67.00

limpraiser70 calls $24.50, and is all-in

Uncalled bet of $25.75 returned to grabbet1

limpraiser70 shows King of ClubsKing of Diamonds

grabbet1 shows Queen of HeartsQueen of Spades

*** TURN *** 2 of Hearts

*** RIVER *** 8 of Hearts

*** SUMMARY ***

grabbet1 collects $96.25

Nu blire gitarr 30 min, fred ut.

Postad

Hur är Everest? Har kollat runt på olika pokersajter för att hitta ett alternativ till SvS. Inte för att jag är sugen att lämna SvS nu men alltid gött att ha ett alternativ när det går dåligt eller man tröttnar på klienten och blir sugen på SnG:s och 6-max. Har tidigare spelat på party poker och sedan pacific poker där den senare hade mycket sämre spelare än den förra.

Vilken är den fiskigaste site du känner till? Har kollat in Bodog som verkar überfiskigt men hittar ingen RB-deal till det. Är ju någon kombo av RB och fisk som får avgöra. Har även hört gott om Everest.

Postad
Hur är Everest? Har kollat runt på olika pokersajter för att hitta ett alternativ till SvS. Inte för att jag är sugen att lämna SvS nu men alltid gött att ha ett alternativ när det går dåligt eller man tröttnar på klienten och blir sugen på SnG:s och 6-max. Har tidigare spelat på party poker och sedan pacific poker där den senare hade mycket sämre spelare än den förra.

Vilken är den fiskigaste site du känner till? Har kollat in Bodog som verkar überfiskigt men hittar ingen RB-deal till det. Är ju någon kombo av RB och fisk som får avgöra. Har även hört gott om Everest.

_******_ samt _DIAMONDBET_ utländska idiotfiskar sen 30% RB

Postad

Everest är halvfiskigt, inte spelat på så många andra siter på sistone dock så har inte mkt att jämföra med. Spelade dock lite på entraction i oktober och det kändes söndergrindat.. bara massa 12-tablande rakebacks-nits. Så jämför man med entraction är everest nöten.

Avslutade nyss ett 1k händer pass som gick helt okey. Träffade mkt fint men fick tyvärr aldrig betalt. borden kändes SJUKT tighta och man fick inte mkt gratis. Lyckades dock plussa ca 40 cheeseburgare vilket är bättre än att backa! Blir nog så att jag spelar 1000 händer till under kvällen...

Postad

Det första du skrev som censurerades, var det Everest? Det du skrev före Diamondbet. Funderar på de två nu, Everest är väl större men Diamondbet verkar ha mer europeiska spelare som jag fått för mig är sämre.

wp, måste vara ett riktigt tråkigt bord om alla dina motståndare spelade som jag :)

Postad

Hej dagboken!

bättre värde på borden idag, spelade nyss en session som gick bra. Träffade som en gud och trots att jag åkte på två rätt stora utdragningar så plussade jag 100 cheeseburgare

Annars har dagen varit sjukt slappt, fick bootycall igår natt så jag drog till henne. så visa det sig att hon skulle upp klockan 8 för att gå på seminarium så jag va obv oxå tvungen att gå upp mkt tidigt. cykla hem (utan linser) klockan 08.00 FML. kom hem och kollade lite på SIN NOMBRE (fet film) slaggade sen till ca 15.00.

Nu ska jag iväg på förfecke och sen blir de utgång i malmö. Dagens spotifytips

Fick tipset av en fiskig kompis, skönt flow.

Postad

har inga stats/reads på fi. check eller bet? storlek på eventuellt bet?

Seat 3: cobracobra (kr54.97)

Seat 4: HERO (kr409.24)

Seat 5: Amon (kr586.43)

Seat 2: Toolfan (kr607.17)

Amon posts the small blind of kr1.00

Toolfan posts the big blind of kr2.00

HERO is the button

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO King of ClubsAce of Hearts

cobracobra folds

HERO raises kr7.00

Amon folds

Toolfan calls kr7.00

*** FLOP *** 6 of ClubsKing of Hearts10 of Spades

Toolfan checks

HERO bets kr11.25

Toolfan calls kr11.25

*** TURN *** 6 of ClubsKing of Hearts10 of Spades6 of Diamonds

Toolfan checks

HERO bets kr28.12

Toolfan calls kr28.12

*** RIVER *** 6 of ClubsKing of Hearts10 of Spades6 of Diamonds7 of Diamonds

Toolfan checks

HERO ???? bomba på, hur stort bet????

Postad
Hej dagboken!

bättre värde på borden idag, spelade nyss en session som gick bra. Träffade som en gud och trots att jag åkte på två rätt stora utdragningar så plussade jag 100 cheeseburgare

Annars har dagen varit sjukt slappt, fick bootycall igår natt så jag drog till henne. så visa det sig att hon skulle upp klockan 8 för att gå på seminarium så jag va obv oxå tvungen att gå upp mkt tidigt. cykla hem (utan linser) klockan 08.00 FML. kom hem och kollade lite på SIN NOMBRE (fet film) slaggade sen till ca 15.00.

Nu ska jag iväg på förfecke och sen blir de utgång i malmö. Dagens spotifytips

Fick tipset av en fiskig kompis, skönt flow.

nice med film o booty call, hade inte bangat själv men för dyrt för att ta flyget hem, måste alltså skaffa här,... blä full.... var i malmö? etage, hipp, choklad, crown, breezer? Slagt har ju lagt ner :'/

Jag hade bettat 35-40 i potten på 93,5. Man får syn från sämre då. Tror inte du är uppe mot en sämre hand som bara checksynar ner till river. Snarare en kille som inte vet hur man floatar profitabelt. Ta betalt!

Postad

bettade 3/4 pott typ 80 kr och fick syn av K10 så torskade alltså. Tänkte precis efter att jag kanske borde bettat lite mindre och vikt vid eventuellt omslag istället. Sjukt vekt spelat av honom hursomhelst.

Vi drog till inkonst som hade ngn kass rockabilly klubb. en kompis flickvän va där så det va därför vi drog dit. De va inte så ball, drog hem vid halv tre efter standard fyllekrubbet två falafel och coca cola! Ska nog försöka grinda mkt idag och i morgon. Vore soft att stanna hemma och grinda idag så man kan gymma i morgon. Men dyker ngt upp (som de ofta gör på lördagar) så kommer jag nog ha svårt att säga nej:-)

Postad
Jag hade bettat 35-40 i potten på 93,5. Man får syn från sämre då. Tror inte du är uppe mot en bättre hand som bara checksynar ner till river. Snarare en kille som inte vet hur man floatar profitabelt. Ta betalt!
Fixed my post.

Inkonst är nice.