Gå till innehåll

Highstakes railtråd - läs inlägg 1 innan ni postar

Drunken_Penguin

Recommended Posts

Killen är back 2,4 miljoner dollar över nästan 300 K händer. Förstår inte hur folk kan ägna sig åt denna hjältedyrkan. Världen är nog full av pokerlirare som skulle kunna gå upp och spela highstakes med bättre resultat än så.

Vet inte hur du tänker, han är en massiv degen ja och det är enbart därför han är back 24 inköp över huvudtaget också, han är nämligen rejält plus sen han började på FTP på NLHE delen vilket är den aspekt av poker vi beundrar honom för.

Isildur1 +$3.028.084,49 634 113225 (2009-06-01 till idag)

Att han inte kan låta bli att spela mot folk i PLO, som förutom är en lek med extremt hög varians i sig, kasta in isildur i ena ringhörnan och mr database eller random actionmonkey i den andra hörnan så betyder inte hans 50 inköpsdrop i PLO ingenting. VI kan spekulera om att han är svagare i PLO än i NLHE, vilket är kanske troligt med tanke på att han är enligt mig själv och många king of NLHE HU atm. Ben Grundy och många PLO-freaks hävdar dock att isildur är en av de bättre i PLO men pga diverse degen faktorer så kan han inte sluta spela i rätt tillfällen.

Vad vi i alla fall inte kan säga är att han är värdelös i PLO baserat på den förlust han har med tanke på sw0ngsen 500/1k PLO faktiskt erbjuder. (Hint: vi såg ziig ta durrrr på 1,3m häromkvällen för att torska tillbaka allt nästa kväll) och de 2 tablar. För att inte få det som argument så körde de bara 3/9 den andra kvällen och det efter att ziig redan dropat 500k, så han torska ytterligare 800k pga 3/9 halvtimmen.

Avslutningsvis, Isildur1 spelar faktiskt på andra nätverk också, och det har inte gått särskilt dåligt där enligt random posts på 2+2 och en del aktade posts av hs-folk. Så om du vill basera hans skicklighet för hur det har gått på 1 fucking nätverk då han möter i princip samma människor på FTP som på de andra skinsen förutom några fåtal röda namn så får du väl göra det. I slutändan är det 24 jävla inköp han är back, -> back to hjältedyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken är den att jag har länge förnekat att det har kunnat vara Blom som är isildur, just för att jag träffat Blom i Uddevalla när vi stod och vänta på taxi hem runt tre. Problemet var det att blom var redigt berusad och isildur hade spelat under kvällen och var även uppe tidigt på morgonen och spela enligt highstakesDB.

Men allt talar ju för blom :-?

Länk till kommentar

Henjon, läs inlägg 1:

Här diskuteras highstakespoker online. Tipsa när det är action, diskutera spelare och händer.

Regler för tråden:

Då den förra highstakestråden spårade ur ett antal gånger så kommer denna tråden att modereras stenhårt. Följande regelbrott kommer ge autoinfraction, och inläggen kommer raderas.

• Off topic
  • Personangrepp
  • Språkpolisande
  • Trams

Upprepade övertramp kommer resultera i en månads tempban.

Du har tramsat upprepade gånger och borde således dra på dig en månad på temban-bänken. Du kan uppenbarligen ingenting om poker! Att utrycka sig som du gör, i den sits du sitter i är patetiskt. Sluta nu och återgå till dina 4 bord och ditt te. Din åsikt räknas inte.

Länk till kommentar

Henjon har väl rätt?

Att isi kan spela är väl ingen som förnekar,dock inte tillräckligt bra.

Jämför med t.ex P.A,han spelar tokaggresivt han med,kan dock behålla en rulle,vilket isi visat gång på gång att han inte kan.

Att isi kan läsa brädan är en sak,att han kan själva spelet likaså,men det finns väl fler parametrar för att göra någon till en bra pokerspelare?

jaja, en amatörs tankar,inget annat......:mrgreen:

Länk till kommentar

Henjon har ju en poäng, lite löjligt att kunna kallas bäst i världen och vara pank. Går liksom inte ihop. Säger inte att just Idildur skulle vara pank, men nån som dragit ihop jävligt mycket mer på poker (undantaget jätteklonkar i turrar) borde anses som bättre.

Sen att att det alltid är roligare att raila och diskutera en actionjunkie är väl självklart.

Tycker du har helt fel faktiskt, varför skulle man inte kunna vara bäst i världen och vara pank? Är väl bara att se på en kille som Stu Ungar som var en degen utan dess like men när det kom till att spela kort fanns det ingen som var i närheten av honom.

Tolka inte detta som att jag tycker Isil är lika bra som Ungar, han är inte ens lite nära. Tyckte dock det var dumt att säga att man inte kan vara bäst i världen på att lira kort fast man är bust.

Dock innefattar ju pokerbiten flera delar - Räknar du in parametrar som MM, Tiltkontroll, Alltid hålla sig till A-game osv är ju inte Isildur i närheten av bäst obv.Ser man dock bara skill-biten skulle jag nog säga att han är top-3 i världen NLHE online (om inte bäst).

Länk till kommentar

Det är konstigt också hur mycket folk slänger ur sig här för att stödja sina egna linjer som saknar täckning. $20 miljoner i bankrullen? Varifrån kommer den upplysningen? 45K händer på en vecka? Han har lirat 300 K på typ 7 månader på det konto alla railar (spekulationer om att han lirar andra nätverk får väl anses som just spekulationer till nån kan bevisa det bortom rimligt tvivel?). Även om vi tar hänsyn till spelavbrott och säger att han lirat effektivt i säg 20 veckor så blir det inga 45 K. Snarare 15. Lite märkligt också att flera återkommer till hur oreserverat bra han är på NLHE trots att han faktiskt ligger back i HU-spelet.

Det är lätt att skriva om "haters" och om folk som bara är ute efter att göra ner Isildur. Och självklart finns det såna. Lika självklart är att jag inte begriper mycket om själva spelet på highstakesnivån. Men det har jag heller aldrig påstått. Vad jag däremot tycker mig begripa är att det finns ett starkt emotionellt inslag i hypen runt Isildur, inte minst bland yngre svenska spelare förstås. Han förkroppsligar en dröm. Det är helt okej för mig. Men det inslaget får folk att se saker på ett annat vis än de normalt skulle göra. Man bortser från vissa fakta som man normalt skulle tolka på ett annat vis.

Låt säga att vi skulle ha haft en avpersonifierad diskussion runt en spelare som kliver upp ny och okänd på en hög nivå. Spelaren börjar med aggressivt spel att plussa 50-100 inköp mot det nya motståndet. Fantastiskt! Men efter hand börjar han tappa istället och glider till slut ner på minussiffror. Ganska rejäla såna. Sen ligger han och swingar mellan minus och runt b/e. Få av er skulle beskriva denne spelare som vinnande eller en av de bästa på nivån. Inte heller skulle hans val att spela på nivån ge honom särskilt mycket credit.

Med risk för enorm tjatighet så betvivlar jag slutligen inte att Isildur är en jävligt duktig pokerspelare som bör krossa de flesta nivåer, åtminstone i NLHE. Det är bara det att utifrån min definition om syftet med poker (att vinna pengar) så har han inte varit en bra spelare. Detta syfte kan man ifrågasätta. Man skulle rentav kunna argumentera för att hela grejen är en träningssession för att i framtiden kunna krossa highstakes. Fine with me. Men det återstår en del att bevisa innan man utnämner honom till världens bäste pokerspelare på nån slags objektiva grunder.

Det är så mycket fel i denna wall of bajs att jag vet inte var jag ska börja.

Men ok, skall försöka svara någorlunda ordentligt.

Vi börjar med det där, vad jag vet, kanske nån enstaka tomtekompis till dig har sagt att han har $20m i rulle för annars har jag inte hört något om det. Däremot har någon som verkar vara betydligt mer insatt än dig i isildurs liv räknat på ett ungefärligt netto han har på övriga nätverk sammanslaget, och det är en bra bit över backet hans på $2,5m på FTP.

Vad du vill ha sagt med 45k händer på en vecka vet jag inte, att han faktiskt lirade 45k händer på en vecka är det väl ingen som hyser tvivel då halva Sverige satt o railade denna veckolånga grudge mot durrrr, i alla fall moving on, du säger han ligger back på NLHE hu-spelet, fel igen jag hänvisar dig till min tidigare post. han är + $3m på NLHE sen han började spela där -09, det är PLO som står för allt rött.

Markerade paragraf 2 stämmer väl, förutom att han "heatade" på ca ~70k händer hu mot en innan isildur världens bästa deepstack nosebleed NLHE spelare i världen, durrrr. Dessa två hann dessutom riva av ~70k händer totalt mot varandra NLHE+PLO. Jag kan med säkerhet säga att det är mer än vad någon någonsin mött en annan spelare HU tidigare, detta är även bekräftat på 2+2 forumen, ingen kunde hitta sig en större databas på en specifik spelare utan att ha tillgång till dataminade siffror, med det sagt så kan du med ganska stor sannolikhet stryka ut skitsaker som att klonka den djupa potten innan läggdags på en cooler, om inte han coolade honom i 70k händer i sträck vilket förstås kan hända men föga troligt.

However, då de pressa så sjukt många händer mot varandra utan några större breaks så fanns det nog inte så mycket tid att analysera sessioner etc för att se om man gör något katastrofalt dåligt mot just denna typ av spelare annat än att "finna det i realtid" så att säga vilket kan vara rätt tufft även för en som durrrr. Dessutom så under deras hu-battles så höll durrrr på att spela in durrrr million dollar challenge och sån skit som kan ha stört honom då han knappt fick tid för sömn och ännu mindre tid för backtracking analyser.

stycke 3; du har ingen som helst aning om hur mycket pengar han har tjänat på poker innan FTP, det har inte jag heller förutom de siffror jag går på via ryktesväg som jag som den fanboy jag är "sväljer med hull och hår".

Han möter för övrigt till stor del samma motstånd på andra siter som de han möter på FTP, samma spelare etc och bara för att han e back på en klient säger inte att han är det på alla.

nog om detta, tänkte bara ge det ett sista försök.

jttetydligt.jpg

Länk till kommentar

Du skriver att Isildur inte ens är nära på att vara lika bra som Stu Ungar va. Isildur är antagligen så jävla mycket bättre på NL holdem att en jämförelse ter sig löjlig i sammanhanget.

tycker inte man kan jämföra stu och Isi överhuvudtaget pga av att pokern är helt annorlunda i dagens läge än den var för typ 20 år sen.:roll:

Länk till kommentar

Du skriver att Isildur inte ens är nära på att vara lika bra som Stu Ungar va. Isildur är antagligen så jävla mycket bättre på NL holdem att en jämförelse ter sig löjlig i sammanhanget.

Uttryckte mig dåligt... Men är lite som att jämföra Borg med Federer eller Jack Nicklaus med Tiger Woods, Pelé med Messi osvosv ....

Både Ungar och Isildur var/är sjuka talanger och båda två var/är obotliga degens som det verkar.

Jag tror dock att Ungar var en mkt större talang men det är min högst personliga åsikt.

Länk till kommentar

alla på nl100k borden är riktiga donks.. utom möjligtvis isildur när det gäller texas. finns säkert nån mer som är okej men jag har inte sett nån av de jag railat. man hittar ju inte ett enda regbord nl2k nånstans som är i närheten av lika bra värde som mot de där donksen.

ni folk som railar dag ut å dag in;

hur kan ni inte ha märkt de? eller är de bara typ nl50 spelare som railar?

Länk till kommentar

Om du ska ge dig in i en diskussion och börja kasta ur dig strunt som "wall of bajs" så se till att ha på fötterna först. Se vidare mina kommentarer nedan i rött. Vissa av dina påståenden är fetmarkerade för att jag bemöter dem särskilt.

Det är så mycket fel i denna wall of bajs att jag vet inte var jag ska börja.

Men ok, skall försöka svara någorlunda ordentligt.

Vi börjar med det där, vad jag vet, kanske nån enstaka tomtekompis till dig har sagt att han har $20m i rulle för annars har jag inte hört något om det. Däremot har någon som verkar vara betydligt mer insatt än dig i isildurs liv räknat på ett ungefärligt netto han har på övriga nätverk sammanslaget, och det är en bra bit över backet hans på $2,5m på FTP.

Om du hade läst det du bemöter ordentligt så hade du sett att uppgiften kom från Amutu och han är inte min kompis. Ingen tomte heller skulle jag tro. Hela poängen med att jag skrev det var att uppgiften var obestyrkt och knappast kunde läggas till grund för något vettigt argument. Det du gör när du sätter igång att whina om "tomtekompisar" är i mångt och mycket en s.k. strawman - dvs du gör en halmgubbe av något jag inte als påstått och angriper den. Det är ett av de ömkligaste argumentationsfel som finns och avslöjar en snabbt som en diskussionsfisk eller ohederlig debattör om man ger sig in på det.

Vad du vill ha sagt med 45k händer på en vecka vet jag inte, att han faktiskt lirade 45k händer på en vecka är det väl ingen som hyser tvivel då halva Sverige satt o railade denna veckolånga grudge mot durrrr, i alla fall moving on, du säger han ligger back på NLHE hu-spelet, fel igen jag hänvisar dig till min tidigare post. han är + $3m på NLHE sen han började spela där -09, det är PLO som står för allt rött.

Återigen - du läser dåligt. Det var Amutu som gjorde en argumentationspoäng av att det var väl ingenting att han låg back över 90k händer, för han fick in halva den volymen på en vecka. Om han lirat så mycket enstaka veckor vet jag inte, men hans snitt över perioden med hänsyn till speluppehåll ligger nånstans på 15 K.

Sen kan du ju fråga dig själv vad det egentligen säger att han kan trycka in 90 K händer HU på 2 veckor. Betyder det att resultatet HU ingenting betyder? Att det bara är varians? Att om han bara lirar 2 veckor så är han plus? I normalfallet skulle de flesta av er säga att ett backresultat över 90 K händer ganska starkt indikerar att man troligen i vart fall inte har någon större edge över motståndet

Men hur var det nu med resultaten då? Du säger att jag har fel? Jag har inte hämtat mina siffror ur luften - de kommer faktiskt från Pokertableratings.com. Om de är fel så får du hänga dem, inte mig. Så här ser hans HU-stats för NLHE ut:

Stake Händer Resultat

$100/$200 NLH HU 26400 -2963

$25/$50 NLH HU 26109 54794

$500/$1000 NLH HU 25595 -1389464

$200/$400 NLH HU 19800 1323147

$50/$100 NLH HU 14629 14253

$300/$600 NLH HU 8032 -195313

Totalt: 120565 -195546

Jag har aldrig påstått att han inte skulle vara plus totalt på NLHE - jag bemötte bara påståendet att han var en generell vinnare i det. Vilket han inte är enligt dessa siffror. Skulle de vara bevisat fel, ja då faller förstås det argumentet. Men då får du nog lov att visa det lite tydligare än att bara hänvisa till ett totalresultat från en annan sida.

Markerade paragraf 2 stämmer väl, förutom att han "heatade" på ca ~70k händer hu mot en innan isildur världens bästa deepstack nosebleed NLHE spelare i världen, durrrr. Dessa två hann dessutom riva av ~70k händer totalt mot varandra NLHE+PLO. Jag kan med säkerhet säga att det är mer än vad någon någonsin mött en annan spelare HU tidigare, detta är även bekräftat på 2+2 forumen, ingen kunde hitta sig en större databas på en specifik spelare utan att ha tillgång till dataminade siffror, med det sagt så kan du med ganska stor sannolikhet stryka ut skitsaker som att klonka den djupa potten innan läggdags på en cooler, om inte han coolade honom i 70k händer i sträck vilket förstås kan hända men föga troligt.

However, då de pressa så sjukt många händer mot varandra utan några större breaks så fanns det nog inte så mycket tid att analysera sessioner etc för att se om man gör något katastrofalt dåligt mot just denna typ av spelare annat än att "finna det i realtid" så att säga vilket kan vara rätt tufft även för en som durrrr. Dessutom så under deras hu-battles så höll durrrr på att spela in durrrr million dollar challenge och sån skit som kan ha stört honom då han knappt fick tid för sömn och ännu mindre tid för backtracking analyser.

stycke 3; du har ingen som helst aning om hur mycket pengar han har tjänat på poker innan FTP, det har inte jag heller förutom de siffror jag går på via ryktesväg som jag som den fanboy jag är "sväljer med hull och hår".

Han möter för övrigt till stor del samma motstånd på andra siter som de han möter på FTP, samma spelare etc och bara för att han e back på en klient säger inte att han är det på alla.

Naturligtvis inte. Finns iofs inga bevis för motsatsen heller, men om inte Isildur är stejkad så har han naturligtvis spelat ihop den rulle han gick in på FT med. Det enda jag har påstått är att Isildurs konto på highstakes FT ligger rejält back och att det utifrån det förefaller minst sagt skakigt att påstå att han skulle vara världens bäste pokerspelare.

nog om detta, tänkte bara ge det ett sista försök.

Så exakt var nånstans är det du fortfarande anser att jag har så jävla fel i det jag påstår att du kan kalla det en "wall of bajs" med gott samvete? Bortsett möjligen då från vad som gör någon till en riktigt bra pokerspelare? Som Access granted påpekar i sin förra post så är det en definitionsfråga och om man inte är överens om definitionerna så är det svårt att diskutera. Min definition är enkel: Den som vinner mycket pengar (med hänsyn till varians naturligtvis). Du är förstås fri att han din egen definition och begränsa den till själva spelskillsen minus tilt, BR-management, game selection. Men då blir det ju rätt meningslöst att diskutera. Jag har aldrig påstått att Isildur inte skulle vara riktigt bra enligt din definition och du kan knappast hävda att Isildur är en bevisat riktigt bra pokerspelare enligt min. PUNKT

Länk till kommentar

ivey och durrish är väl bra? (kanske överskattade men onekligen bra)

Ja givetvis. Jag tror sasaomerbasic syftade på att det var bra att emop1 belyste det faktum att folket som reguljerar i dessa spel inte är dem bästa spelarna per automatik. Finns många spelare på 10/20, 25/50 som hade vunnit pengar i dessa games, men som inte spelar dem p.g.a olika orsaker. ja, du fattar :-) många fangaiboys i tråden gör de inte

edit: hejon, din åsikt räknas inte.

Länk till kommentar

Pokertableratings är kanske världens sämsta tracker trodde ingen använde den ännu men då vet du det min vän. Eller iofs bumhunters kanske använder det som måttstock "zomg mer än 300 speladehändersitoutNOW", de missar brutalt många händer på även de stora spelarna, pokertableratings gör ju nämligen försöket att tracka alla spelare på alla siter, till bumhunters stora jubel förvisso om man har kraven som jag skrev ovanstående. jag spelade väl cirka 300k händer förra året midstakes medan tableratings fångade väl in 7k händer totalt som ett exempel, HSDB trackar inte under 50/100 och därmed har det också visat ett betydligt pålitligare resultat.

Länk till kommentar

durrr är verkligen inte bra nånstans.. inte sett han mkt på plo men som han spelar i nlhe så kan han omöjligt vara bra. kan tänka mig att han är sämre i plo än texas tom :S

aja orka

3beta 93s å syna 4bet med den 100bb kanske är det som gäller nuförtiden jag vet inte.. han kanske vet nåt som vi andra inte vet såattsäga.

Länk till kommentar

durrr är verkligen inte bra nånstans.. inte sett han mkt på plo men som han spelar i nlhe så kan han omöjligt vara bra. kan tänka mig att han är sämre i plo än texas tom :S

aja orka

3beta 93s å syna 4bet med den 100bb kanske är det som gäller nuförtiden jag vet inte.. han kanske vet nåt som vi andra inte vet såattsäga.

men då kommer man osökt in på varför inte nebb/hazelnut och dom sitter på de högre staksen (typ bolaga) när de är så bra värde? :/

Länk till kommentar

Vrf ska jag argumentera mot någon som inte förstår och som troligtvis aldrig kmr förstå ? Han anser att isildur är dålig för att han har förlorat X antal buyins på nivåerna över ett sampel på 300k händer. Där han försöker lära sig Omaha mot troligen världens "bästa" spelare om vi ser till nivå så kan vi väll anta dom är bäst i just detta fall.

Jag anser isildur som väldigt bra, Alt bäst i mitt tycke på just NLH. Sen att han är korkad och mer av en gambler och förlorar enorma summor på grund av det är en annan sak. Sen att han är + på NLH där han tom 8 tablat mot 3-4 olika pers samtidigt säger mkt om hans skill. Då knappt någon i världen klarar av det mot ens fiskar. Och då spela sitt A-game.

Orkar bara inte att förstöra tråden för att argumentera för eller emot. Alla får tycka vad dom vill sen att vi tycker olika är helt okej enligt mig.

Länk till kommentar

aja orka

Du vet uppenbarligen inte vad streetpoker är.

Länk till kommentar

Här diskuteras highstakespoker online. Tipsa när det är action, diskutera spelare och händer.

Regler för tråden:

Då den förra highstakestråden spårade ur ett antal gånger så kommer denna tråden att modereras stenhårt. Följande regelbrott kommer ge autoinfraction, och inläggen kommer raderas.

• Off topic
  • Personangrepp
  • Språkpolisande
  • Trams

Upprepade övertramp kommer resultera i en månads tempban.

Stabilt.

Länk till kommentar

MEWN!!!!!

Låser den här tills jag städat, det kan ta ett tag.

Men FFS saknas det läskunnninghet????

Edit: Ok Jag fixade det nu medans jag fortfarande var på gott humör

Jag har raderat 40st tramsinlägg, dock har det blivit många följdraderingar. Några inlägg som borde raderats har fått stå kvar för det iaf fanns någon form av relevans i dem.

Det kommer garanterat råda åsikter om vad som borde stå kvar och inte stå kvar.

Men eftersom jag var så vänlig i dag och inte delade ut varningar, vilket för vissa hade blivit avstängningar, ska ni faktiskt vara tacksamma.

Har ni likt förbannat åsikter om detta så går det bra att skicka PM eller skriva en rad i sandlådan.

Detta för att ALLT FORTSATT TRAMSANDE OCH OFFTOPIC KOMMER RENDERA I VARNINGAR!

Edit 2: Till övriga, vi saknar DP som höll ordning på den här tråden, men övervakningen kommer att återupptas :)

Länk till kommentar