Gå till innehåll

fj0rtisdisco krossar micro, eller?

Recommended Posts

• Svars 1,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Party Poker No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($32.91)

UTG ($21.99)

MP ($50)

Button ($50)

Hero (SB) ($52.16)

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Aheart.gif

2 folds, Button bets $2, Hero calls $1.75, BB calls $1.50

Flop: ($6) 7spade.gif, 6diamond.gif, Jspade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, Button bets $5, Hero calls $5, 1 fold

Turn: ($16) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

River: ($16) Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $7, Hero calls $7

Total pot: $30

Results:

Button had Jdiamond.gif, Aspade.gif (one pair, Jacks).

Hero had Aclub.gif, Aheart.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won $29.26

så jävla svårt vare ej

ser att det är väldigt populärt att nicka hero här på forumet :D

Postad
Party Poker No-Limit Hold'em, $0.50 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

BB ($32.91)

UTG ($21.99)

MP ($50)

Button ($50)

Hero (SB) ($52.16)

Preflop: Hero is SB with Aclub.gif, Aheart.gif

2 folds, Button bets $2, Hero calls $1.75, BB calls $1.50

Flop: ($6) 7spade.gif, 6diamond.gif, Jspade.gif(3 players)

Hero checks, BB checks, Button bets $5, Hero calls $5, 1 fold

Turn: ($16) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, Button checks

River: ($16) Kdiamond.gif(2 players)

Hero checks, Button bets $7, Hero calls $7

Total pot: $30

Results:

Button had Jdiamond.gif, Aspade.gif (one pair, Jacks).

Hero had Aclub.gif, Aheart.gif (one pair, Aces).

Outcome: Hero won $29.26

så jävla svårt vare ej

ser att det är väldigt populärt att nicka hero här på forumet :D

jo hero e sjukt bra :S, hru gjorde du ?

Postad
Såg just att jag ligger på 21,7/17,2/7,3% 3bet över 22k händer, är dessa stats hyffsade ?
Oj. Min sample på dig är 30/15/4% 3bet och det är väl ändå 600 händer tror jag. Har du förändrat spelet mycket de senaste 22k händerna? För jag tror säkert att 400 av de 600 händer jag är på dig är före dina senaste 22k händer.
Postad
klicka i show results där på sidan

myybad xD

Oj. Min sample på dig är 30/15/4% 3bet och det är väl ändå 600 händer tror jag. Har du förändrat spelet mycket de senaste 22k händerna? För jag tror säkert att 400 av de 600 händer jag är på dig är före dina senaste 22k händer.

joo, har ändrat min spelstil en heldel :)

Postad

Fortsätter springa helt brutalt dåligt, börjar undra om jag bara är helt värdelös eller vad som pågår.

Låg ungefär -1,1k efter brutala händer typ några såna här. FINNS INTE FOLD FÖR MIG HÄR

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($204.44)

MP ($203.77)

Button ($246.91)

SB ($245.51)

Hero (BB) ($200)

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aheart.gif

UTG calls $1, MP bets $5, 2 folds, Hero raises $14, 1 fold, MP calls $10

Flop: ($31.50) Kheart.gif, 5heart.gif, Kspade.gif(2 players)

Hero bets $27, MP calls $27

Turn: ($85.50) 6spade.gif(2 players)

Hero bets $80, MP raises to $161.77 (All-In), Hero calls $78 (All-In)

River: ($401.50) 4club.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $401.50

Results:

Hero had Adiamond.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and Kings).

MP had Jclub.gif, Kclub.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: MP won $395.24

Tiltad som var jag smäller jag upp 5st 1/2 bord och tar igen hela backet och slutar lillpluss eller ungefär BE

Vilket gör att jag är knappt upp 1,5k efter denna brutala pissmånad som totalt våldtar mig. Problem med gången obv.

Postad
Fortsätter springa helt brutalt dåligt, börjar undra om jag bara är helt värdelös eller vad som pågår.

Låg ungefär -1,1k efter brutala händer typ några såna här. FINNS INTE FOLD FÖR MIG HÄR

Party Poker No-Limit Hold'em, $1.00 BB (5 handed) - Party-Poker Converter Tool from FlopTurnRiver.com

UTG ($204.44)

MP ($203.77)

Button ($246.91)

SB ($245.51)

Hero (BB) ($200)

Preflop: Hero is BB with Adiamond.gif, Aheart.gif

UTG calls $1, MP bets $5, 2 folds, Hero raises $14, 1 fold, MP calls $10

Flop: ($31.50) Kheart.gif, 5heart.gif, Kspade.gif(2 players)

Hero bets $27, MP calls $27

Turn: ($85.50) 6spade.gif(2 players)

Hero bets $80, MP raises to $161.77 (All-In), Hero calls $78 (All-In)

River: ($401.50) 4club.gif(2 players, 2 all-in)

Total pot: $401.50

Results:

Hero had Adiamond.gif, Aheart.gif (two pair, Aces and Kings).

MP had Jclub.gif, Kclub.gif (three of a kind, Kings).

Outcome: MP won $395.24

Tiltad som var jag smäller jag upp 5st 1/2 bord och tar igen hela backet och slutar lillpluss eller ungefär BE

Här var det ju inte många rätt iaf

Postad

Checksyn borde funka på flopp och turn (men det blir väl ändå AI på rivern då?). Skälet till det är att han antingen har ett monster (Kx) eller så har han en hand som har väldigt få outs att slå dig (pp). Så checksynar man behöver man inte vara rädd för att han ska dra ut en. Samt att man får värde från bluffar.

Hans move på turn är monster (han gör ju inte så med TT-QQ, vad vill han att du ska lägga, luft?) så där skulle jag folda som spelat, trots bra odds. Hade du historia på honom förresten att han spelar bluffar så här? (edit: eller det vetefan om jag hade klarat av att folda, jag hade hero-synat med de oddsen).

Bet-sizen är rätt hög också. I 3-bettade potter räcker det nog med 55-60% c-bet så får du billigare c-bet-bluffar. Vill du få in det på river kommer du få in det ändå med 60%. Tycker inte man behöver vara så rädd för färgdraget här.

Postad
Checksyn borde funka på flopp och turn (men det blir väl ändå AI på rivern då?). Skälet till det är att han antingen har ett monster (Kx) eller så har han en hand som har väldigt få outs att slå dig (pp). Så checksynar man behöver man inte vara rädd för att han ska dra ut en. Samt att man får värde från bluffar.

Hans move på turn är monster (han gör ju inte så med TT-QQ, vad vill han att du ska lägga, luft?) så där skulle jag folda som spelat, trots bra odds. Hade du historia på honom förresten att han spelar bluffar så här?

Bet-sizen är rätt hög också. I 3-bettade potter räcker det nog med 55-60% c-bet så får du billigare c-bet-bluffar. Vill du få in det på river kommer du få in det ändå med 60%. Tycker inte man behöver vara så rädd för färgdraget här.

Betsizen har du rätt om, har notes och reads sen förr på killen. Fick han ju att ställa QJs på Q 9 x bräda för 700BB sen fått syner 3gator av TT på QQ8 bräda när jag hade JJ så trodde inte han satt med kungen där. Mot t.e.x dig hade jag instafoldat

Postad

Sjukast. Överraskad över 3-bettingen dock. Den låg på 2% innan hahaha.

Nej men jag måste definitivt öppna upp, och det har jag börjat med. Har kanske inte hunnit infinna sig i din statistik än. Grejen är att jag nu har spelat 5-max som 6-max fast placerat UTG på UTG istället för MP, om du fattar. Osäker på mitt spel helt enkelt och gillar inte varians. Men visst är det dags att öppna upp sig helt klart. Januari är dock tentamånad och SvS-värdet är som bortblåst verkar det som. Både du, najvik och jag har dåliga månad hittils.

Februari blir omstart med öppnare spel, helt klart. Har en veckas lov där efter alla tentor så då ska jag spela 2k händer per dag.

Postad
Sjukast. Överraskad över 3-bettingen dock. Den låg på 2% innan hahaha.

Nej men jag måste definitivt öppna upp, och det har jag börjat med. Har kanske inte hunnit infinna sig i din statistik än. Grejen är att jag nu har spelat 5-max som 6-max fast placerat UTG på UTG istället för MP, om du fattar. Osäker på mitt spel helt enkelt och gillar inte varians. Men visst är det dags att öppna upp sig helt klart. Januari är dock tentamånad och SvS-värdet är som bortblåst verkar det som. Både du, najvik och jag har dåliga månad hittils.

Februari blir omstart med öppnare spel, helt klart. Har en veckas lov där efter alla tentor så då ska jag spela 2k händer per dag.

Jo har sett att det går tungt får många, jo fattar vad du menar dina stats e ju bra 6max stats och du e inte riktigt "van" 5max.

Fan vad skönt, blir bara värre å värre för mig, nationella prov osv.

Men stek 1/2 så kör vi omstart februari med gemensam 1/2 dagbok och ser hur långt vi kan gå :)