6månadersförsöket Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Poker känns jävligt banalt när jag jämför med vad som händer i Sverige år 2009. Ingen dagsfärsk nyhet, men jag blir fan mig mörkrädd när jag läser sånt här. Hur ini helvete kan man göra något sånt mot någon, och speciellt mot ett barn? 3år?? Har ju själv barn i den ålder o den åldern så är ju livet bara fantastiskt. Dom är ju glada när dom vaknar, glada över dagis, glada att få komma hem, glada att se TV, glada nästan 24x7. Unfucking otroligt. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6188862.ab Bl a har den treårige pojken * har fått stå naken i vinterkylan, på balkongen i minusgrader * blivit bränd med cigarettändare * tvingad att äta så mycket mat att han har spytt. När han gjort det har 38- åringen blivit rasande och tvingat honom att äta spyan. * blivit inslängd i husfasaden vid upprepade tillfällen * fått lim i det ena örat och frätande kaustiksoda i ögonen/ansiktet/kroppen * tvingad att stå ut med armarna tills han kissat på sig. Därefter har pojken tvingats att slicka i urinen samt då även slagen i ansiktet med tillhyggen. * stått fastbunden i armar och ben Enligt utredningen ska pojken ha utsatts för den råa misshandeln vid minst nio tillfällen. Finns det straff nog i svensk lagstiftning för vad han gjort? Har länk där han är outad, men vet inte om det är ok att lägga ut det här. Citera
Jennez Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Finns det straff nog i svensk lagstiftning för vad han gjort? Ja, antagligen lider väl gärningsmannen av någon störning och kommer därmed att spärras in för vård. Dock kan man ju, om man är för spöstraff dvs, hoppas att han är fullt frisk och får fängelse. Där lär han väl åka på en hel del däng. Citera
JesperPV Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 sinnessjukt Har länk där han är outad, men vet inte om det är ok att lägga ut det här. en länk har väl aldrig skadat någon? Citera
tamtaram Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Ja, otäckt att sånt här kan hända. Har läst flashbacktråden under morgonen och det är svårbegripligt hur sånt här kan fortgå utan att någon i närheten fattar misstankar, alternativt att morsan inser att hon faktiskt måste se till att få slut på det hela. Citera
6månadersförsöket Postad 29 November , 2009 Författare Rapport Postad 29 November , 2009 Ja, antagligen lider väl gärningsmannen av någon störning och kommer därmed att spärras in för vård.Dock kan man ju, om man är för spöstraff dvs, hoppas att han är fullt frisk och får fängelse. Där lär han väl åka på en hel del däng. Får väl hoppas att rätten/rättpsyk finner att han var "frisk" vid misshandelstillfällena. Straffskalan för grov misshandel tror jag är från ett till 10 år. Tortyren av Bobby gav 10 år, så vi får väl hoppas på liknande här. Citera
Joeduck Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Han lär ju få duktigt med stryk inburad. Lär ju inte vara till någon fördel när han blir utsläppt. "Vård" (medicinsk tortyr), är det som är mest lämpligt imo. Citera
heltoker Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 har man inte råd med tiltrum så.. fuck it Citera
Agent Cooper Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Ibland är dödsstraff befogat. Citera
boman Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Ibland är dödsstraff befogat. You think..? Citera
jacobmal Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 har man inga storasyskon så får väl farsan fylla den rollen Citera
MikeTime Postad 29 November , 2009 Rapport Postad 29 November , 2009 Ibland är dödsstraff befogat. +1 Citera
Recommended Posts