Gå till innehåll

Pokerns framtid


Ferna

Recommended Posts

Pokerns framtid? Känns som du behöver utveckla frågan lite.

 

Överlag så känns det som att poker har blivit så accepterat som spelform av den breda allmänheten. Den stora boomen är över och något sånt kommer nog inte hända igen så som det blev för det par år sen.

 

Sen kan ju nya lagar förändra mycket. Är ju på gång till 2010/2011, är dock för dåligt insatt för att se hur den eventuellt kan påverka pokern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokerns framtid? Känns som du behöver utveckla frågan lite.

 

Överlag så känns det som att poker har blivit så accepterat som spelform av den breda allmänheten. Den stora boomen är över och något sånt kommer nog inte hända igen så som det blev för det par år sen.

 

Sen kan ju nya lagar förändra mycket. Är ju på gång till 2010/2011, är dock för dåligt insatt för att se hur den eventuellt kan påverka pokern.

 

Vad mer behöver jag utveckla? Diskussionen rör allt inom pokerns framtid, om det är så om Gus Hansen går gul 2012 eller om Internet Poker blir olagligt världen över 2014 hör det till tråden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror alla hjälpprogram kommer kunna göra så internet poker kommer att avta. Men live kommer det nog vara ungefär som idag i Sverige.

 

Spelberoende/actionjunkies kommer alltid att finnas. Länder som är svaga ekonomiskt är på uppgång vilket medför nya kundgrupper. Det är möjligt att vi är inne i en lite dip just nu(ingen jag vet med säkerhet), men jag tror starkt på ytterligare en boom inom snar framtid.

 

Angående ditt antagande om hjälprogram:

Folk kommer alltid vara olika bra på att nyttja dessa hjälprogram, och en stor del kommer faktikst vara jättedåliga på programen. Kolla bara hur folk som t.ex. du missbedömmer deras slagkraft i dagsläget? Programen är bra till många områden men knappast så bra som alla ickeandvändare av dem påstår. Det är rent ut sagt löjligt att tro att dem kommer påverka internetpokerns framtid, så som programen är uppbyggda i dagsläget.

Folk som gnäller på programmen är oftast folk som inte vet hur dem ska andvändas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelberoende/actionjunkies kommer alltid att finnas. Länder som är svaga ekonomiskt är på uppgång vilket medför nya kundgrupper. Det är möjligt att vi är inne i en lite dip just nu(ingen jag vet med säkerhet), men jag tror starkt på ytterligare en boom inom snar framtid.

 

Angående ditt antagande om hjälprogram:

Folk kommer alltid vara olika bra på att nyttja dessa hjälprogram, och en stor del kommer faktikst vara jättedåliga på programen. Kolla bara hur folk som t.ex. du missbedömmer deras slagkraft i dagsläget? Programen är bra till många områden men knappast så bra som alla ickeandvändare av dem påstår. Det är rent ut sagt löjligt att tro att dem kommer påverka internetpokerns framtid, så som programen är uppbyggda i dagsläget.

Folk som gnäller på programmen är oftast folk som inte vet hur dem ska andvändas.

 

 

jag har inte ens något hjälpprogram. Menar mer att dom kommer bli bättre i framtiden och det kommer bli fler som sitter på 5bord och spelar. Och till slut tröttnar man när det nästan bara är såna man spelar mot. Speciellt dom som vill ha action. Eller så får man väl bara spela HU.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte ens något hjälpprogram. Menar mer att dom kommer bli bättre i framtiden och det kommer bli fler som sitter på 5bord och spelar. Och till slut tröttnar man när det nästan bara är såna man spelar mot. Speciellt dom som vill ha action. Eller så får man väl bara spela HU.

 

Tveksamt om dem kommer bli så mycket bättre än i nuläget. All information om spelet/spelarna finns ju redan i holdemmanager. Skuller vara om dem lade till nån feature för timingtells men det tror jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, inte för att vara meta eller så, men.... Om vi låtsas att det finns ett optimalt sätt att skapa en tråd för diskussion, kan vi då samtidigt anta att din post innehållsmässigt saknar komposanter i varje tänkbar projektion på planet av alla tänkbara sannolikhetsfördelningar som röner någon form av incitament för intressant diskussion? Kan vi vidare enas om att varje post du någonsin gjort och någonsin kommer att göra därmed helt saknar värde för oss andra? Det här är inte en level eller ett försök att vara otrevlig.

 

Och för att återanknyta till ämnet, Durr kommer spela 10/20 och 25/50 tills han kan betala tillbaka allt han är skyldig Todd Brunson, Isildur har nästan gulat för 100:e gången och kommer självklart kunna tilta upp rullen igen (han har ju gjort det 100 gånger tidigare och som vanligt utan att lära sig något om BRM).

 

The Durrrr Challange är nu svår för Durrrr att hålla eftersom han inte har rulle nog att köpa in rätt antal bord på rätt nivå, dessutom kommer han få det svårt att betala PA den extra gröten vid förlust.

 

Phil Ivey kommer även nästa år vara svart.

 

Forumet kommer även fortsättningsvis vara fullt av ologiska apor som aldrig läst matte och som tror att de förstår spelteori. De kommer glatt fortsätta ge nybörjare rådet att "se över sin range" och tänka igenom sitt grundspel så att semibluffarna är så välbalanserade att man med gott samvete kan PUSHA RIVER.

 

Vi övriga kommer överlägset lurka vidare, hoppa in ibland när vi trots att vi vet bättre försöker tala någon tillrätta, för att sedan överväldigas av äckel inför den mur av total dumhet som möter varje försök till teoretisk diskussion. Outbildade, tjocka och äckliga är de pokerspelarna. Tyvärr är det min bestämda uppfattning att de också i framtiden kommer vara outbildade chipsätande bulkfetton, en samling vämjeliga kretiner med dåligt självförtroende. Deras patetiska försök till kompensation (dvs att vara spydiga mot Ferna) kommer ävenledes nästa år fortsätta.

 

Jag älskar er alla, och jag älskar att hata er. Kram, Smek, Gott nytt ÅR!

 

årets post, well written.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tveksamt om dem kommer bli så mycket bättre än i nuläget. All information om spelet/spelarna finns ju redan i holdemmanager. Skuller vara om dem lade till nån feature för timingtells men det tror jag inte.

 

Skulle behövas ett hyffsat sample för att kunna förlita sig på nåt sånt iaf mtp att vissa spelar otrolgit många bord..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...