Gå till innehåll

Jobb på Malta som support


addmeup

Recommended Posts

Hej, jag har sökt jobb på Malta ett tag nu!

Just nu verkar det som att en pokersida kommer att anställa mig inom en snar framtid, och jag undrar följande saker som;

 

Hur är det med boende på Malta?

Har någon erfarenhet av att jobba på Malta?

Dela gärna med er egna erfarenheter.

 

Självklart kommer sajten som anställer mig att hjälpa mig med dessa frågor. Det skulle dock vara skönt o höra någon annans erfarenhet inom detta med att flytta & jobba på Malta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har sökt jobb på Malta ett tag nu!

Just nu verkar det som att en pokersida kommer att anställa mig inom en snar framtid, och jag undrar följande saker som;

 

Hur är det med boende på Malta?

Har någon erfarenhet av att jobba på Malta?

Dela gärna med er egna erfarenheter.

 

Självklart kommer sajten som anställer mig att hjälpa mig med dessa frågor. Det skulle dock vara skönt o höra någon annans erfarenhet inom detta med att flytta & jobba på Malta!

 

Malta är en sjukt liten äcklig ö som inte har några stränder. På riktigt. I support tjänar du nog mellan €1650-€2200 beroende på arbetsgivare och med en minimumhyra på €450 + €100/mån för el så hoppas jag att det inte har några drömmar om att bli rik.

 

Det enda som är billigt i Malta är öl och bussresor, så nöten är att köpa ett sexpack och sajteseea hela ön per buss. Det tar väl en halvtimme eller så, ha det så roligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag har sökt jobb på Malta ett tag nu!

Just nu verkar det som att en pokersida kommer att anställa mig inom en snar framtid, och jag undrar följande saker som;

 

Hur är det med boende på Malta?

Har någon erfarenhet av att jobba på Malta?

Dela gärna med er egna erfarenheter.

 

Självklart kommer sajten som anställer mig att hjälpa mig med dessa frågor. Det skulle dock vara skönt o höra någon annans erfarenhet inom detta med att flytta & jobba på Malta!

 

Hej,

 

Jag flyttade till Malta Okt-07 flyttade därifrån Okt-09. Malta är skoj första halvåret med fester resor och badandet och solen. Man tröttnar rätt snart på det tro mig. Men det är inte lika för alla har fortfarande goda vänner kvar därnere.

Boendet är helt klart godkännt. Jag skulle rekommendera dig att bo någon stanns mellan Sliema och St:Julains. Boendet är aningen dyrare nere på Malta än i Sverige. Va beredd på att du måste lägga in 1-2 månads depositar.

 

Jag jobbade där nere i 2år och helt klart två värdefulla år. Efter första året så hade man gjort allting som går att göra på Malta. Det finns väldigt mkt trevliga svenskar som är där nere så hitta nya vänner är ICKE svårt. VARNING lägg inte så mkt tid på byn (Paceville) : )

Jag ångrar inte tiden på Malta men verkligen hinner fatt och du inser att 2år är nästan lagomt man blir för instängd där nere.

 

Mina erfarenheter säger mig väldigt mkt. Beroende på vilket jobba du nu får. Är det Unibet, Expekt eller Betsson så stanna där under en kortare period. Försök sök dig till ett mindre företag och få en tjänst som du får ta ansvar för. Support på dessa sajter jag nämde ovanför ger INGETING. Du är en bland mängenden din röst blir ej hörd och du tjänar dåligt.

Så mitt tips till dig är att jobba där 1/2år eller något och sedan sök nya jobb så du får utvecklas. Bara sitta i en livechatt och chatta ger ingeting.

 

Jag hoppas verkligen du får en lyckad tid nere på Malta vad du än gör.

 

Mvh

Joppe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbade på Malta i 8 månader för 1,5 år sen. Rekommenderas om man vill slippa den svenska vardagen och göra nåt annat än att stå i en fabrik i ett kallt Sverige. Kan dock säga att det inte är värt mer än max 1 år. Man tröttnar på det mesta där nere..inklusive supa billigt , gå på strippklubbar och surpla kaffe och facebooka som arbetsuppgift. Men go for it , är trots allt jävligt roligt ett tag !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbar på ett spelbolag, Malta basserad jag har dock tur som kan jobba på frihand vart jag vill i världen.

 

Har varit på malta en hel del och det är inget ställe som jag kan tänka mig spendera mer än en vecka på. Allting går relativt långsamt där nere om man jämnför med vad vi är vana med i Sverige. Visst kan man säkert ha kul om man gillar att festa, men det är något man tröttnar på i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Malta är en sjukt liten äcklig ö som inte har några stränder. På riktigt. I support tjänar du nog mellan €1650-€2200 beroende på arbetsgivare och med en minimumhyra på €450 + €100/mån för el så hoppas jag att det inte har några drömmar om att bli rik.

 

Det enda som är billigt i Malta är öl och bussresor, så nöten är att köpa ett sexpack och sajteseea hela ön per buss. Det tar väl en halvtimme eller så, ha det så roligt!

 

Haha det om stränderna vet jag mycket väl om, Men blue lagoon är sjukt fint sägs det :)

 

1650-2200€ brutto eller netto? Jag antar netto. Som tur är så är jag bara inte ute efter att festa & dricka så mycket, Men jag håller med er om att 1-2 år kan vara en lång tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för era inlägg hittills! Alla tips är varmt välkomna!

 

Hur är det med banker, vilken rekommenderas? Samt körkort, Jag antar att mitt körkort är giltligt i Malta, det är ju trots ett EU land.

 

Ditt körkort är giltigt, frågan är bara om du vill köra där, dels har du inte högertrafik och dels kör typ hälften av Malteser fulla, utan körkort osv.

 

Banker etc sådant är det inga problem med. Du har väl i stort sett två stora banker, BOV och HCB båda fungerar väl likadant, många också som har kvar sin Svenska bank och får lönen dit, sedan använder man sitt Svenska visa kort för att ta ut pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha det om stränderna vet jag mycket väl om, Men blue lagoon är sjukt fint sägs det :)

 

1650-2200€ brutto eller netto? Jag antar netto. Som tur är så är jag bara inte ute efter att festa & dricka så mycket, Men jag håller med er om att 1-2 år kan vara en lång tid.

 

Maltesisk skatt på de beloppen. Förövrigt har jag inte sett några kundtjänstjobb för €2,2k, maxlönen som jag har sett är €1800 och då har jag väl glott igenom 15-20 annonser från pentasia, bettingsjobs och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maltesisk skatt på de beloppen. Förövrigt har jag inte sett några kundtjänstjobb för €2,2k, maxlönen som jag har sett är €1800 och då har jag väl glott igenom 15-20 annonser från pentasia, bettingsjobs och liknande.

 

Kan nog räkna med ca 1000 - 1300 Euro i månaden efter skatt, finns också välbetalda support jobb men då behövs erfarenhet, och det är framförallt hos de mindre bolagen som värdesätter support, samt att du där i princip jobbar mer än support.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

En representant från bettingjobs ringde mig idag men jag var tvungen att tacka nej till jobbet (customer service/engelsk- och svenskspråkig). Han bad om att få maila sina uppgifter och att jag skulle återkomma ifall jag ångrade mig eller kände någon som var intresserad av jobbet.

 

Så ifall ngn är intresserad av supportkneg på malta, PM:a ditt namn och nummer så får ni ett samtal inom kort förmodligen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...