Mjukis Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 Ja, hur ska man gå till väga när man flyttar spelare nu när vi ska lira en lite större turnering. Är det bäst att flytta på dom som e lowstack och sätta dom innan eller på knappen vid det nya bordet? Hur ska man gå tillväga när man ska spränga ett bord? Har själv suttit vid bord som sprängts men eftersom tävlingsledningen har grejat det där och det alltid går så jefla fort så har jag inte uppfattat exakt hur dom går tillväga. Vi på bordet fick varsit kort, jag och en kille till som fick högsta korten fick flytta till ett bord och dom andra 3 till 2 andra bord... Har uppfattat att bord 1 är huvudbordet, men kan/ska spelare som sitter på det bordet bli flyttade till andra bord ändå? Någon som har några bra svar? Har sökt i forumet men inte hittat ngt bra om detta. Citera
rincewind Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 kika runt på http://www.homepokertourney.com har svar på allt du kan tänkas fråga om ang. turneringpoker. Rent generellt brukar vi köra så att när det skiljer mer än två spelare mellan borden, så tar vi spelaren från det högst befolkade bordet som satt på samma position som han som åkte ut (förhållande till knappen) och sätter honom vid det bord där spelaren just åkte ut. Hoppas det gick att förstå. Skulle det vara så att du har tre bord och två bord har exakt lika många spelare och därför inte vet vilket bord du ska ta en spelare ifrån så lottar du helt enkelt genom att dra två kort ur en lek. Citera
cDk Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 rincewind från einhärjarna?=) Om man bara skall flytta 1-2 spelare från ett bord så brukar lämpligen minst och mest marker sitta kvar sedan drar man kort och lägst går. om ett 6pers bord skall sprängas helt till 2 andra så brukar man dra kort och de 3 högsta går till "huvudbordet" och de 3 lägsta till det andra. Citera
rincewind Postad 19 Maj , 2005 Rapport Postad 19 Maj , 2005 rincewind från einhärjarna?=) Nope, har aldrig spelat CS i hela mitt liv Dock är jag Rincewind från Terry Pratchetts böcker om Discworld Citera
Recommended Posts