Gå till innehåll

Anfall är bästa försvar?


TRD

Recommended Posts

Stämmer detta?

 

Låt oss säga att du på floppen har 2 outs för flush.

 

 

Jag: A :heart: K :heart:

 

Flop: 2 :spade: 7 :heart: Q :heart:

 

Då har du 9 outs på färgen och 6 outs på AK, dvs kort som förbättrar din hand, inte säkert du vinner för att du träffar A eller K din motståndare kanske har AQ eller KQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag, kanske lite otydligt, menar är att om man får omslag efter att ha betet ut på floppen måste ta hänsyn till Fis stack/stackar för att syna, gå allin eller lägga handen.

 

Instämmer.

 

Fis stackar måste vara djupa för att du ska ha odds att gå allin här.

 

Här blir det lite fel.

 

Säg att du har 1000bb, fi lika mycket.

 

Det ligger 3bb i potten, du bettar 2bb, får omslag till 14bb.

Menar du att man har odds att gå allin här?

 

 

Lite fel blir det... ;)

 

Ett sådant spel är ju naturligtvis idiotiskt. Ersätt allin med rereraise som alternativ.

 

Det jag tror jag menade var att man eventuellt kan hamna allin om det är fler i potten och 100 bb-struktur. Dock kanske inte redan på floppen...

 

Det jag ville påpeka var att Fi inte bör ha mindre stackar än dessa 100 bb.

 

Intressant exempel som du tar upp dock. Hur skulle du göra? Hur agerar Fi om det tredje färgkortet kommer på turn eller river? Det är väl ganska vanligt att Fi lägger sig om man betar/slår om?

 

Bra kommentarer för övrigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stämmer detta?

 

Låt oss säga att du har kostymklädda ;-) och X-antal outs för flush Efter floppen. Bättre att Betta än att checka för att minimera en större bluffbett och bli tvingad till fold?

 

Jag känner att ibland är anfall bästa försvar i sådana situationer

 

Verkligen utmärkt beskriven hand..... X-antal kan vara allt mellan dem 50%->4,2%, rent matematiskt om man ser till uttrycket!

 

Om 50% på outs så hade jag gjort 3-4xBB som många andra föreslår. Ligger du däremot på, runner-runner flush efter floppen så kanske det är dax att tacka för kaffet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...